| کد خبر: 233250 |

معافیت بخشی از تحریم‌های ایران از سوی آمریکا

وزارت امور خارجه آمریکا در اطلاعیه ای به کنگره این کشور اعلام کرده است که معافیتی برای بخشی از تحریم‌های نفتی اعمال شده علیه ایران اعمال می‌کند.

تین نیوز

وزارت امور خارجه آمریکا در اطلاعیه ای به کنگره این کشور اعلام کرده است که معافیتی برای بخشی از تحریم‌های نفتی اعمال شده علیه ایران اعمال می‌کند.

به گزارش تین نیوز، وزارت امور خارجه آمریکا سه شنبه کنگره این کشور را مطلع کرد که از تحریم ها علیه تجارت نفت ایران چشم پوشی می کند تا ایران بتواند به پول های بلوکه شده اش در کره جنوبی و ژاپن دست بیابد.

طبق اطلاعیه ای که از طرف وزارت امور خارجه آمریکا به کنگره فرستاده شده است، این معافیت که توسط آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا امضا شده  «انتقال پول های ایران از حساب های مسدود شده به صادر کنندگان در ژاپن و جمهوری کره» را مجاز می‌سازد.

این معافیت امکان این را فراهم می سازد که پول بلوکه شده ایران در اثر تحریم های آمریکا بدون نقض قانون آزاد شود.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این باره گفت: وزیر امور خارجه پیش از این معافیتی را امضا کرده بود تا برای مورد استفاده قرار گرفتن پول های بلوکه شده ایران در حساب های این کشور در ژاپن و کره جهت بازپرداخت به شرکت های  ژاپنی و کره ای که کالاهای غیر تحریمی به ایران صادر کرده بودند، اعمال شود. نقل و انتقالات بازپرداخت گاهی زمان بر است و وزیر خارجه به مدت ۹۰ روز دیگر این معافیت را تمدید کرد.

این سخنگو می گوید که این معافیت  «انتقال هیچ گونه پولی را به ایران مجاز نمی سازد» و تنها برای بازپرداخت به شرکت‌های کره‌ای  و ژاپنی است که پیش از تشدید تحریم‌ها در دولت قبلی آمریکا، به ایران کالاهای غیر تحریمی صادر کرده بودند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.