| کد خبر: 233247 |

◄ ارزش ۶ هزارمیلیارد تومانی آزادراه خرم آباد - بروجرد

۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تاکنون برای احداث آزادراه با پیشرفت فیزیکی ۹۱ درصد هزینه شده است و ارزش به روز آن تا ۶ هزار میلیارد تومان نیز برآورد می شود.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تیرماه امسال در بازدید از طرح آزادراه خرم‌آباد - بروجرد گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تاکنون برای احداث آزادراه با پیشرفت فیزیکی ۹۱ درصد هزینه شده است و ارزش به روز آن تا ۶ هزار میلیارد تومان نیز برآورد می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، به گفته خیراله خادمی این آزادراه  که بخشی از آزادراه خرم آباد - اراک است یکی از مهم‌ترین آزادراه ها در کریدور شمال به جنوب کشور محسوب می شود که آخرین مراحل اجرایی طرح در قطعه خرم آباد - بروجرد در حال اتمام و پیش بینی می شود با پیشرفت خوبی که در پروژه وجود دارد، بتوان اوایل مرداد ماه امسال آن را زیر ترافیک برد.

وی با تاکید بر انجام مراحل ایمنی مسیر توسط راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: این محور یکی از آزادراه هایی است که در برنامه زمانبندی افتتاح سال ۱۴۰۰ کشور قرار دارد و امید می رود بعد از بهره برداری این قطعه، عملیات اجرایی ادامه آزادراه به سمت اراک آغاز شود.

خادمی گفت: این آزادراه از خرم آباد تا اراک به طول ۱۳۴ کیلومتر طراحی شده است و در فاز اول ۶۷ کیلومتر آن حد فاصل خرم آباد تا بعد از بروجرد مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد .

وی خاطرنشان کرد: تمامی گردنه ها و نقاط حادثه خیز جاده کنونی خرم آباد به سمت بروجرد با بهره برداری از آزادراه جدید رفع می شود و تردد در این مسیر با کاهش ۵۰ درصدی زمان و ۳۵ کیلومتری مسافت انجام خواهد پذیرفت.

بیشتر بخوانید:

بهره برداری از هفت محور آزادراهی تا پایان سال

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه آزادراه جدید محدودیت های کمتری به لحاظ سرعت خواهد داشت افزود: پیش بینی می شود با بهره برداری از آزادراه خرم آباد به اراک تحولی در شبکه‌های آزادراهی کشور، در محدوده لرستان صورت گیرد.

هرچند استاندار لرستان گفته بود آزادراه خرداد امسال بهره برداری می شود اما مشکلات مالی موجب تعویق این زمان و موکول شدن آن به مرداد شده است.

به گفته سیدموسی خادمی بخشی از آزادراه سراسری خرم‌آباد - اراک ، حدفاصل بروجرد تا خرم‌آباد براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قبل از پایان فعالیت دولت دوازدهم افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از پروژه‌های مهم و حیاتی استان، پروژه آزادراه اراک - خرم‌آباد است اظهار داشت: منابع خوبی به این پروژه اختصاص داده شده و در آخرین سفر محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به لرستان  ۲۰۰ میلیارد تومان به این طرح اختصاص داده که به وزارت راه و شهرسازی تخصیص داده شده است.

خادمی از جمله مزایای این پروژه را کاهش مسافت، بهبود وضعیت حمل و نقل و کاهش مصرف سوخت عنوان کرد و افزود: همچنین این پروژه از نظر اقتصادی بازدهی خیلی خوبی برای استان دارد و در تقویت صنعت حمل و نقل منطقه موثر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.