| کد خبر: 23324 |

راه‌اندازی سیستم الکترونیکی طرح اظهار از راه دور در گمرکات کرمانشاه

تین نیوز | مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از راه‌اندازی سیستم الکترونیکی طرح اظهار از راه دور در اداره‌کل گمرکات این استان خبر داد.
 
محسن مصطفائی از راه‌اندازی سیستم الکترونیکی طرح اظهار از راه دور در اداره‌کل گمرکات استان کرمانشاه خبر داد.
 
وی بیان داشت: این سیستم برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به صاحبان کالا و سهولت در انجام کارهای گمرکی، سامانه الکترونیکی اظهار از راه دور اداره‌کل گمرکات استان در بخش صادرات، واردات و ترانزیت راه‌اندازی شده است.
 
مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه راه‌اندازی سیستم فوق را در راستای اجرای طرح تکریم ارباب رجوع و به‌منظور شتاب بخشیدن به کار ترخیص کالا دانست و گفت: در این سیستم تنها با دست‌رسی به اینترنت و با ارائه اسناد و مدارک از سوی تجار، مراحل مختلف مربوط به تشریفات گمرکی اعم از انجام مراحل اظهار کالا، تنظیم اسناد، احراز هویت و سایر فرآیندها از راه دور بدون حضور فیزیکی صاحب کالا و به‌صورت تمام خودکار از هر مکانی فراهم شده است.
 
مصطفائی درباره مزایای مهم این سامانه افزود: اظهار از راه دور اینترنتی بوده و در نتیجه زمان ترخیص کالا را به حداقل رسانده و علاوه بر سرعت و سهولت ترخیص کالا، دقت و اطمینان از صحیح انجام شدن تشریفات گمرکی، تعیین ارزیاب خودکار توسط سیستم و انتخاب مسیر کالا و صرفه‌جویی در وقت و هزینه خدمت‌گیرندگان از دیگر مزایای این طرح است.
 
مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه بیان داشت: این سامانه با پشتیبانی دفتر آمار و فناوری اطلاعات و پژوهشکده دانشگاه تهران انجام گرفته است.
 
به گفته وی، سامانه اظهار از راه دور در شهریور ماه سال‌جاری هم‌زمان با آغاز هفته دولت در گمرکات پرویزخان و خسروی نیز در بخش صادرات و واردات راه‌اندازی و اجرا شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.