| کد خبر: 233226 |

◄ بهره برداری از 2 ایستگاه مترو تهران در خرداد ماه؛ وعده ای که محقق شد

سرانجام و در 27 خرداد ماه امسال با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری این وعده ها محقق و از ۲ ایستگاه شهرک آزمایش در خط ۶ و مدافعان سلامت در خط ۷ بهره برداری شد.

تین نیوز

اواسط اردیبهشت ماه امسال بود که مدیر عامل شرکت مترو تهران در مراسم افتتاح 2 ایستگاه مترو اقدسیه و مرزداران در خط 3 و 6 مترو پایتخت اعلام کرد: 2 ایستگاه شهرک آزمایش و باقرخان هم ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش تین نیوز، کمی پس از آن و در اواخر اردیبهشت خبری دیگری به نقل از علی امام مدیرعامل شرکت مترو منتشر شد که وی بر موضوع بهره برداری از 2 ایستگاه باقرخان در خط 7 و شهرک آزمایش در خط 6 در زمان مقرر تاکید کرده بود.

وی بار دیگر در پنجم خرداد ماه امسال بر تحقق این وعده تاکید کرد و گفت: ایستگاه مترو باقرخان در مجاورت بیمارستان امام خمینی(ره) و در تقاطع بزرگراه شهید چمران و خیابان ستارخان، طی 2 هفته آینده تکمیل و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

امام افزود: ایستگاه باقرخان در خط 7 مترو واقع و 3 ورودی برای آن طراحی شده است که در مراسم بهره‌برداری پیش‌رو، ورودی ضلع شمال غربی تقاطع بزرگراه شهید چمران و خیابان ستارخان، افتتاح خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

مدیرعامل شرکت مترو ادامه داد: قرار گرفتن ایستگاه باقرخان در خط شروع طرح ترافیک و طرح زوج و فرد، این امکان را به مسافران می‌دهد تا با استفاده از مترو به مقاصد خود در داخل محدوده‌ های طرح ترافیک مراجعه کنند.

امام بیان داشت: ایستگاه باقرخان با عمق 49 متر از سطح زمین و همچنین مساحت 14 هزار متر مربع، یکی از عمیق‌ترین و وسیع‌ترین ایستگاه‌های خط 7 مترو  همچنین شبکه خطوط راه‌آهن ریلی پایتخت به حساب می‌آید.

سرانجام و در 27 خرداد ماه امسال با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری این وعده ها محقق و از ۲ ایستگاه شهرک آزمایش در خط ۶ و مدافعان سلامت در خط ۷ بهره برداری شد.

در این روز  امام  تاکید کرد که با افتتاح این ۲ ایستگاه تعداد ایستگاه های فعال ناوگان مترو تهران و حومه به ۱۴۱ ایستگاه رسیده است.

وی ادامه داد: به دنبال پیشنهاد جامعه پزشکی و شهرداری تهران و نیز تائید شورای اسلامی پایتخت، ایستگاه مترو باقرخان در خط ۷ به پاس زحمات کادر بهداشت و درمان در دوران شیوع بیماری کرونا به ایستگاه مدافعان سلامت تغییر نام داد.

وی در مورد  ایستگاه شهرک آزمایش گفت: ایستگاه مذکور در منطقه ای پرترافیک و متراکم از منطقه ۲ و همجوار با بزرگراه های شیخ فضل الله نوری و جلال آل احمد واقع شده و این ایستگاه عمیق ترین ایستگاه خط ۶ است.

امام ادامه داد: با افتتاح ایستگاه شهرک آزمایش، ‌شهروندان ساکن محله کوی نصر و شهرک آزمایش با استفاده از شبکه حمل و نقل ریلی زیرزمینی، دسترسی آسانی به محدوده مرکزی و جنوب شهر (از جمله بازار تهران) پیدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: ایستگاه دیگر باقرخان در خط ۷ است که این ایستگاه به جهت مجاورت با بیمارستان امام خمینی (ره) با نکوداشت جانفشانی های شهدای سلامت (دوران شیوع بیماری کرونا) افتتاح شد.  

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه تاکید کرد: ایستگاه باقرخان با قرار داشتن در محدوده خیابان های ستارخان و باقرخان، بزرگراه های شهید چمران و شهید نواب صفوی و تونل توحید، به طور قطع طیف وسیعی از مسافران را جذب خود می کند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.