| کد خبر: 233200 |

نماینده مجلس: راه آهن بوشهر - شیراز نیازمند تامین اعتبار است

نماینده شهرستان‌‎های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به روند کند اجرای پروژه راه‌آهن بوشهر - شیراز نیاز است از ظرفیت منابع بانکی و پتروشیمی‎‌های این استان برای تامین اعتبار آن اقدام شود.

تین نیوز

نماینده شهرستان‌‎های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به روند کند اجرای پروژه راه‌آهن بوشهر - شیراز نیاز است از ظرفیت منابع بانکی و پتروشیمی‎‌های این استان برای تامین اعتبار آن اقدام شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، غلامحسین کرمی دوشنبه‎‌شب در نشست با خبرنگاران افزود: تا زمانی که کمک بانک‌‌ها و پتروشیمی‌‌ها نباشد بدون شک پروژه یاد شده به جایی نخواهد رسید از این رو باید این دو مجموعه با جدیت پای کار بیایند که با نشست‌‌هایی که برگزار شده بزودی خروجی آنها مشخص خواهد شد.

وی بیان کرد: برای سرعت بخشی در اجرای پروژه، دولت نیز باید با نگاهی ویژه‌‍ راه آهن بوشهر - شیراز را ببیند تا اعتبار بیشتری به این پروژه مهم اختصاص پیدا کند.

کرمی در بخش دیگری از سخنان خود در باره بیمارستان شهر اهرم مرکز شهرستان تنگستان اظهار کرد: این بیمارستان بیشتر شبیه به درمانگاه است و حتی دستگاه سی تی اسکن و ابزارهای کار ابتدایی ندارد.

وی ادامه داد: با این حال نیاز است شهرستان‎های دشتی و تنگستان با توجه به کمبود امکانات در حوزه درمان هر کدام از آنها در بخش‌‌هایی مانند ارتوپدی، سونوگرافی و ام آر آی تبدیل به قطب درمانی استان بوشهر شوند.

کرمی اظهار داشت: در سال گذشت حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مازاد بر اعتبارات استانی برای شهرستان‎‌های دشتی و تنگستان جذب شد که امسال باید بتدریج وارد فاز عملیاتی شود و مردم خروجی کارها را ببینند.

وی ادامه داد: در شهرستان های دشتی و تنگستان ۴۰ درصد مردم زیر پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند و تا زمانی که سهم و نقش استان بوشهر در حوزه نفت مشخص نشود، وضعیت به همین شکل خواهد بود.

کرمی افزود: همچنین این ۲ شهرستان در حوزه تامین آب با کمبود جدی مواجه هستند که در این زمینه باید پروژه‌‌هایی مانند آب شیرین کن نوار ساحلی که کلنگ زنی آن انجام شده وارد فاز عملیاتی شود.

وی اظهار داشت: در حوزه تامین آب روستاها نیز در برخی مواقع رخ داده که روستایی ۶ ماه یک روز آب نداشته و آب آن با تانکر تامین می‌‌شود که با قیمت گران هر تانکر یک میلیون تومان باید برای پایداری بیشتر آب روستاها چاره اندیشی شود.

کرمی عنوان کرد: در حوزه آب اقدام‌‌هایی قابل تقدیر صورت گرفته اما با شرایط موجود نیاز است اهتمام جدی تری در این حوزه صورت گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌‌های دشتی و تنگستان در مجلس در ارتباط با کالای ته لنجی نیز اظهار داشت: لنج داران به عنوان مرزداران و کسانی که نیازهای مردم را تامین می‌‌‎کنند، باید مورد حمایت باشند.

وی گفت: کنار زدن لنج داران از چرخه فعالیت ناسپاسی است زیرا آنها همه افرادی مومن و معتقد و به شئونات دینی و اجتماعی مقید هستند.

این نماینده مجلس در ارتباط با تاخیر صورت گرفته در اجرای پروژه تعریض مسیر اهرم-فراشبند اظهار داشت: در فازهای ابتدایی این مسیر پس از اینکه بخش عمده کار انجام شد، ارتفاعات حریم جاده ریزش کرد و با توجه به ریزش صورت گرفته مسیر اجرای آن  تغییر کرده است.

کرمی اظهار داشت: با چنین شرایطی باید مشخص شود که وقتی طرح مشاور داشته است چرا مشاور مطالعات لازم را انجام نداده و جاده کوهستانی بعد از تعریض ریزش داشته است.

وی افزود: با توجه به اعتبار بالایی که برای تعریض مسیر اهرم-فراشبند گذاشته شده، دستگاه‌های نظارتی باید به نحوه اجرای پروژه و ریزشی که داشته برخورد کنند.

کرمی اضافه کرد: در حوزه راه‌‎ سازی اجرای پروژه‌‌های تعریض مسیرهای اهرم - فراشبند، اهرم - برازجان، خورموج-باغان - جم، گزدراز - شیخیون، شنبه – طسوج و دولت آباد - زیارت از جمله پروژه‌‎های اولویت دار شهرستان‌‌های دشتی و تنگستان است.

وی در باره مشارکت پتروشیمی ها در توسعه استان بوشهر  گفت: در این استان  پتروشیمی‌‌های متعددی وجود دارد که چنانچه سه تا چهار پتروشیمی معین هر کدام از شهرستان‌‌های استان بوشهر شوند وضعیت این استان بهبود پیدا می‌‌کند.

کرمی اظهار داشت: پتروشیمی‌‌ها خوراک خود را با نرخ دولتی تامین می‌‎کنند و با این شرایط نیاز است نسبت به مسئولیت اجتماعی مناطق پیرامونی خود توجه و اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی عنوان کرد: اکنون نیز برای تشکیل دولت نمایندگان قصد کمک به دولت دارند و چنانچه هر استان قصد سهم خواهی و داشتن یک وزیر باشد در مدیریت کشور موفقیتی حاصل نخواهد شد.

کرمی افزود: در حوزه فعالیت‌‎های انتخاباتی احکام مردمی زیاد صادر شد و چنانچه هر فرد حکم گرفته دنبال سهم خواهی باشد دولت موفقیتی کسب نخواهد کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.