| کد خبر: 233186 |

عوارض آزادراه‌های الکترونیکی مختل نشده است

درپی بروز اختلال و مطرح شدن احتمال حمله سایبری در مجموعه راه‌آهن و وزارت راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت مجری عوارض الکترونیکی آزادراهی اعلام کرد: رانندگان نگران امنیت اطلاعات تردد در آزادراه‌ها و پرداخت عوارض نباشند.

تین نیوز

درپی بروز اختلال و مطرح شدن احتمال حمله سایبری در مجموعه راه‌آهن و وزارت راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت مجری عوارض الکترونیکی آزادراهی اعلام کرد: رانندگان نگران امنیت اطلاعات تردد در آزادراه‌ها و پرداخت عوارض نباشند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، طی روزهای گذشته دو اختلال در حوزه بازرگانی شرکت راه‌آهن و وزارت راه و شهرسازی رخ داد که با وجود طرح مسئله احتمال حمله سایبری، دلیل بروز این دو اختلال در حال بررسی است.

صادق سکری –مدیر کل روابط عمومی شرکت راه‌آهن- در این باره به ایسنا گفت: گرچه هیچ اختلال یا حمله سایبری به حوزه مسافری، باری یا ایستگاه‌های قطار بین شهری صورت نگرفته اما اختلالاتی در حوزه بازرگانی به وجود آمده که هنوز منشا آن مشخص نیست.

بیشتر بخوانید:

حمله سایبری به راه آهن/ تعویق حرکت قطارها + اطلاعیه راه آهن

ختلال سایبری وزارت راه و شهرسازی در حال بررسی است

فردای این اتفاق، سایت وزارت راه و شهرسازی از دسترس خارج شد و این وزارتخانه اعلام کرد : پیش از ظهر امروز اختلال سایبری در سیستم های کامپیوتری کارکنان ستاد این وزارتخانه ظاهر شد که در پی آن پورتال وزارتخانه و سایت‌های زیر پرتال آن از دسترس خارج شد.

بنابراین گزارش کارشناسان فنی در حال بررسی موضوع هستند و در صورت در دسترس قرار گرفتن پورتال و سامانه های زیر مجموعه این پورتال به اطلاع خواهد رسید.

امین فرج اللهی - مدیرعامل شرکت مجری اخذ عوارض الکترونیکی در آزادراه‌ها در گفت‌وگو با ایسنا درباره اینکه با وجود اختلال‌های به وجود آمده، آیا مشکلی در زمینه پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی و سیستم‌های آنلاین و برخط آزادراه‌های کشور به وجود نیامده است؟ اظهار کرد: از ابتدای شروع عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها، حملات متعددی به شبکه الکترونیکی این پروژه شده که در چند روز اخیر شدت یافته است. اما به‌دلیل لحاظ نمودن پروتکل‌های مناسب و به کارگیری برترین فناوری‌های اطلاعاتی، تاکنون هیچ خطری برای سایت‌ها و اپلیکیشن‌های ارایه کننده خدمات عوارض الکترونیکی رخ نداده و اطلاعات شهروندان در فضایی بسیار امن نگهداری می‌شود.

وی افزود: فضای تولید و تبادل اطلاعات از زمان شناسایی تردد در آزادراه‌ها تا صدور قبض الکترونیکی و وصول آن از طریق ابزارهای متنوع، به‌طور مرتب توسط سیستم‌های آنلاین پایش می‌شود و ارگان‌های مختلفی بر این موضوع نظارت می‌کنند.

فرج‌اللهی گفت: عوارض آزادراه‌های الکترونیکی مختل نشده است و رانندگان نگران امنیت اطلاعات تردد در آزادراه‌ها و پرداخت عوارض نباشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.