| کد خبر: 233146 |

خاموشی‌ها؛ مشکل جدید تاسیسات گردشگری

اخطارهای مکرر و تهدید به تعطیلی واحدهای اقامتی به دلیل مصرف برق، پس از گذشت یک سال و نیم درگیری و نابسامانی به خاطر کرونا صنعت گردشگری را مجددا تحت تاثیر قرار داده و نگرانی جدیدی برای تاسیسات گردشگری ایجاد کرده است.

تین نیوز

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: اخطارهای مکرر و تهدید به تعطیلی واحدهای اقامتی به دلیل مصرف برق، پس از گذشت یک سال و نیم درگیری و نابسامانی به خاطر کرونا صنعت گردشگری را مجددا تحت تاثیر قرار داده و نگرانی جدیدی برای تاسیسات گردشگری ایجاد کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، یوسف بیدخوری در خصوص مشکلات هتل‌ها و واحدهای اقامتی بابت خاموشی‌های اخیر، اظهار کرد: ۴۰ درصد تاسیسات گردشگری خراسان رضوی هنوز بازگشایی نشده‌اند. همچنین تاکید داشته‌اند که واحدهای اقامتی به اندازه ۵۰ درصد سال گذشته خود مصرف برق داشته باشند.

وی افزود: در سال گذشته درصد اشغال واحدهای اقامتی ۱۵ درصد بوده و بسیاری از واحدها فعال نبوده‌اند که حالا پس از بازگشایی و افزایش نسبی درصد اشغال واحدهای اقامتی، از آنان می‌خواهند نصف میزان سال گذشته خود مصرف برق داشته باشند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: خانه‌های شخصی و کارخانجات مالک می‌توانند مصرف خود را کاهش دهند و مدیریت مصرف به عهده خود آن‌ها است اما این موضوع در زمینه تاسیسات گردشگری از دست مالک خارج است. مدیریت مصرف از عهده هتل‌دار خارج است و مهمانی که در هتل مستقر است از یک سیستم سرمایشی استفاده می‌کند که نمی‌تواند میزان مصرف آن را کاهش داد.

بیدخوری خاطرنشان کرد: واحدهایی که دیزل داشته‌اند آن را وارد چرخه کرده‌اند. اخطارهای مکرر و تهدید تعطیلی واحدهای اقامتی، پس از گذشت یک سال و نیم درگیری و نابسامانی به خاطر کرونا صنعت گردشگری را مجددا تحت تاثیر قرار داده و نگرانی جدیدی برای تاسیسات گردشگری ایجاد کرده است. تاسیسات گردشگری مکاتبات متعددی با اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان رضوی داشته‌اند و ما نیز جلساتی با نمایندگان صنعت برق و وزارت نیرو در استانداری برگزار کرده‌ و نگرانی آنان را منتقل کرده‌ایم.

وی گفت: تقاضا داریم مشکلات واحدهای اقامتی درک شود. فعالیت واحدهای اقامتی متفاوت از کارخانجات است. یک کارخانه می‌تواند ساعت کار تولید خود را به شب منتقل کند، اما در یک واحد اقامتی و در زمان حضور یک مسافر، هتل باید سامانه سرمایشی و یا گرمایشی خود را فعال کرده و ممکن است مدیریت مصرف از دستش خارج ‌شود. هرچند واحدهای اقامتی در فضاهای عمومی مانند راهرو و لابی‌ها مصرف برق خود را کاهش داده‌اند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی عنوان کرد: اخطارهای زیادی بابت قطعی برق واحدهای اقامتی صادر شده است. برنامه‌های خاموشی نیز مهمانان و گردشگران را شاکی کرده است. در طبقات بالایی هتل‌ها، آب به وسیله پمپ انتقال می‌یابد و در زمانی که برق قطع می‌شود، آب آنان نیز قطع می‌شود. مهمانان و زائران نیز معمولا یک یا دو شب در مشهد مستقر هستند و این نارضایتی‌ها روی زائران و گردشگران تاثیر منفی خواهد گذاشت.

بیدخوری با تاکید بر اینکه در دوران پسا کرونا به ارائه خدمات تاسیسات گردشگری نیاز داریم و باید از آنان حمایت کنیم، بیان کرد: این‌ها مواردی است که باید در صنعت گردشگری به صورت ویژه دیده شود و اگر بخواهد به دلیل قطعی برقی به تاسیسات گردشگری لطمه‌ای وارد شود، این ضربه کاری خواهد بود که باید مجددا تاسیسات گردشگری را حمایت کنیم تا به چرخه بازگردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.