| کد خبر: 233123 |

چه کسی بیست و دومین شهردار پایتخت می شود؟

اسامی 41 نفر به عنوان شهردار احتمالی تهران توسط منتخبین شورای ششم اعلام شد.

تین نیوز

اسامی 41 نفر به عنوان شهردار احتمالی تهران توسط منتخبین شورای ششم اعلام شد. قرار است بزودی گزینه های جدی تر مورد ارزیابی دقیق قرار گیرند البته مهدی چمران می گوید، ضرورتی ندارد حتما شهردار تهران از بدنه شهرداری باشد و ارتباط با دولت و مجلس بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، منتخبین ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران عصر روز گذشته 41نفر را به عنوان گزینه‌های خود برای شهرداری تهران اعلام کردند.

مازیار حسینی، پژمان پشم‌چی‌زاده، معصومه آباد، مرضیه و حیده دستجردی، علیرضا جاوید، علیرضا جعفری، علیرضا زاکانی، قدرت‌الله گودرزی، محسن پیرهادی، مجتبی عبداللهی، جواد شوشتری، مهرداد بذرپاش، صولت مرتضوی،‌رستم قاسمی، محمود صلاحی، هابیل درویش، محمود ایلخان، حسین دهقان، محمدعلی شجاعی، محمد مخبر، جمال آبرومند و عباس اکبری از جمله گزینه‌های شهردار تهران هستند.

همچنین محمد پژمان، مهدی جمالی‌نژاد، فتح‌اللهی، پرویز فتاح، علی نیکزاد، کمال علیپور، غلامرضا جلالی فراهانی، حسین طلا، اسماعیل احمدی‌مقدم، محمد علی‌آبادی، فرهاد رهبر، سعید محمد، سردار وحیدی و سردار امیرعلی حاجی‌زاده همچنین سردار محمدرضا فلاح‌زاده، عباس علی‌آبادی، لطف‌الله فروزنده، مهدی مسکنی و محمد فروزنده جزو 41 گزینه شهردار تهران از نگاه منتخبین شورای ششم هستند.

شهردار باید بتواند تهران را در شأن‌ام‌القرای جهان اسلام مدیریت کند

پرویز سروری منتخب شورای ششم درباره لیست گزینه‌های شهردار در پایتخت گفت: مهمترین هدف ما انتخاب شهرداری انقلابی و جهادی است که بتواند شهر تهران را در شأن‌ام‌القرای جهان اسلام مدیریت کند.

انتخاب شهردار در چندین مرحله

وی با اشاره به لیست ۴۱ نفره اولیه که روز گذشته منتشر شد گفت: این لیست در مرحله اول با توجه به موارد عمومی و شرایط احراز  پست شهردار تهران تطبیق داده میشوند  و افراد واجد شرایط به مرحله دوم راه پیدا خواهند کرد.

سروری در ادامه گفت: در مرحله دوم با توجه به فراخوان شورای ائتلاف مبنی بر مشارکت و اعلام نظر شهروندان و مشارکت ایشان در معرفی شاخص ها و روال انتخاب شهردار پس از جمع بندی نظرات شهروندان افرادی که حائز شرایط اولیه باشند ( بر اساس ۱۰ شاخص اعلام شده و شاخص های مطرح شده توسط شهروندان) در مرحله دوم مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و برای هر شاخص به فرد مورد بررسی امتیازی از ۱ تا ۱۰ داده خواهد شد نمره دهی پس از بحث جمعی و اقناعی با رای گیری از هر یک از اعضای شورا انجام می شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران  ادامه داد: در مرحله سوم بر اساس مجموع امتیاز های کسب شده در مرحله دوم نامزدها رتبه‌بندی می‌شوند سپس از میان نامزدهای ارزیابی شده حداکثر ده نفر اولی که حائز بیشترین امتیازها در مرحله دوم شده باشند برای شنیدن برنامه ها ، نظرات و انجام مصاحبه به جمع منتخبین دعوت خواهند شد.

رأی‌گیری نهایی مخفی است

وی با اشاره به اینکه رأی‌گیری نهایی مخفی است، گفت: پس از استماع نظرات همه نامزدهای نهایی، بحث و بررسی در مورد هریک در شورای شهر انجام می‌گیرد.

بی خبری برخی از گزینه ها برای انتخاب شدنشان

درباره انتشار اسامی 41 نفر به عنوان شهردار احتمالی تهران به سراغ مهدی چمران منتخب شورای ششم شهر تهران رفتیم. وی درباره این موضوع به خبرنگار فارس گفت: به زودی از این 41 نفر دعوت می‌کنیم تا نظرشان را در مورد شهردار شدن اعلام کنند. برخی در این لیست اصلاً خبر نداشتند که ما آنها را جزو گزینه‌های شهرداری قرار دادیم و به عبارتی در جریان نبودند. عده‌ای هم دوستان با آنها تماس گرفتند و در واقع اطلاع داشتند که جزو لیست انتخاب شهردارند.

دعوت از گزینه های علاقه مند برای انجام مصاحبه

وی افزود: از اسامی اعلام شده دعوت می‌کنیم که اگر موافق حضورشان به عنوان شهردار تهران باشند، رزومه بدهند و آماده مصاحبه شوند. برخی در این لیست 41 نفره کار و مسئولیت‌های دیگر دارند و ممکن است بخواهند در دولت پستی داشته باشند و باید در این زمینه مشورت بگیرند.

شهردار باید توانمند، شناخته شده، مدیر و راهبر باشد

وی در پاسخ به این پرسش که منتخبین شورای ششم پیش از این گفته بودند شهردار جدید به احتمال زیاد از بدنه شهرداری است، در حالی که در اسامی نام‌های غیر از بدنه شهرداری هم اعلام شده است، گفت: نمی‌خواهیم کارمند یا مدیر انتخاب کنیم که حتما از بدنه شهرداری باشد. ما برای پایتخت شهرداری می‌خواهیم که چهره ملی داشته باشد و یا اگر چهره آن ملی نباشد، در حدی فعالیت داشته باشد که با دولت و مجلس قدرت تعامل داشته باشد و فردی توانمند، شناخته شده، مدیر و راهبر باشد.

کدام شهرداران قبلا در شهرداری بوده‌اند؟

چمران تصریح کرد: اگر این فرد تجربه در شهرداری داشته باشد که چه بهتر، ولی اگر هم تجربه در شهرداری نداشته باشد، به هر حال آن را کسب می‌کند. کدام شهرداران قبلا در شهرداری فعال بوده‌اند؟

وی گفت:‌ البته از بدنه شهرداری چند نفر هم در این لیست هستند که معاون شهردار بوده‌اند. نهایی شدن انتخاب شهردار هم هنوز قطعی نیست و تلاش می‌کنیم قبل از آغاز فعالیت شورای ششم، اقدامات لازم را انجام دهیم.

اگر نظر بیشتر منتخبین را جذب کنند مورد ارزیابی دقیق‌تر قرار می‌گیرند

ناصر امانی یکی دیگر از منتخبین شورای ششم تهران هم در این زمینه گفت: افرادی که به مرحله دوم راه می‌یابند، در جلسه منتخبین و شورا باید برنامه ارائه دهند و اگر نظر بیشتر منتخبین را جذب کنند مورد ارزیابی دقیق‌تر قرار می‌گیرند.

وی گفت: ما از این افراد و اسامی رزومه می‌گیریم و با معیارهای اصلی تطبیق می‌دهیم و در صورتی که تطبیق با معیارهای ما داشته باشد از آ»ها طی 10 روز برنامه می‌خوهیم. همچنین به طورکلی باید بررسی شود ببینیم که انتخاب منتخبین برای این گزینه‌ها چیست.

مراسم تحلیف شورای شهری‌ها به گفته محسن هاشمی 17 مرداد انجام خواهد شد و منتخبین شورای ششم به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کنند. نخستین اولویت شورای شهری‌های جدید انتخاب شهردار برای پایتخت اعلام شده است و شمارش معکوس برای انتخاب سکان‌دار جدید بهشت شروع شده و به زودی جایگزین حناچی توسط منتخبین شورای ششم انتخاب می‌شود.

به عبارتی کمتر از یک ماه دیگر فعالیت شورای ششم شهر تهران آغاز می‌شود و به زودی بیست و دومین شهردار پایتخت پس از انقلاب اسلامی انتخاب و سکان‌دار صندلی بهشت می‌شود. حالا چشم شهروندان به شهردار جدید پایتخت است تا ببینند چگونه شهر تهران وضعیت آن بهبود می‌یابد و از خواب چهارساله بیدار می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.