| کد خبر: 233119 |

۷۴ درصد شهر‌های کشور در وضع قرمز و نارنجی

معاون کل وزارت بهداشت گفت: با افزایش بالای بیماری مواجه هستیم و ۳۲۹ شهر کشور که می‌شود ۷۴ درصد شهر‌ها، در شرایط قرمز و نارنجی هستند و چاره‌ای جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجتماعی تا واکسیناسیون عمومی نداریم.

تین نیوز

معاون کل وزارت بهداشت گفت: با افزایش بالای بیماری مواجه هستیم و ۳۲۹ شهر کشور که می‌شود ۷۴ درصد شهر‌ها، در شرایط قرمز و نارنجی هستند و چاره‌ای جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجتماعی تا واکسیناسیون عمومی نداریم.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، ایرج حریرچی در گفتگو با تیتر امشب شبکه خبر گفت: در هفته گذشته نزدیک به ۱۰۰ هزار مورد بیمار جدید شناسایی شد و بیش از ۱۰ هزار مورد بستری مثبت داشتیم و بیش از هزار فوتی، در تهران هم موارد میزان بستری ۴۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی علت سیر افزایشی بیماری را ناشی از کاهش رعایت پروتکل‌ها دانست و گفت: رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در استان‌های مختلف به ۶۵ درصد رسیده است و در ۳ استان به زیر ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

حریرچی گفت: متاسفانه ۶۵ درصد افراد ماسک نمی‌زنند.

او افزود: به رغم تعطیلی مدارس و منع رفت و آمد شبانه و اعمال مقررات شهر‌های قرمز و نارنجی، میزان تردد اجتماعی ما در ماه خرداد حدود ۵ درصد بیشتر از شرایط عادی بوده است.

حریرچی گفت: بهترین و سریع‌ترین راه برای رسیدن به شرایط عادی واکسیناسیون عمومی است.

او ضمن عذرخواهی از مردم بابت تاخیر در واکسیناسیون گفت: الان شرایط تزریق واکسن به افراد بالای ۷۰ سال ۷۲ درصد و در هرمزگان به ۷۵ درصد است.

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به ورود حدود ۲ میلیون هزار دز واکسن به کشور گفت: در ۱۱ روز آینده میزان واردات واکسن به ۷ میلیون خواهد رسید و در کنار این تحویل واکسن‌های ایرانی هم سرعت بیشتری خواهد گرفت.

حریرچی از مردم خواست تا وقتی که واکسیناسیون عمومی انجام می‌گیرد همچنان پروتکل‌ها را رعایت کنند.

خانم دکتر عابدینی دبیر کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز با بیان این که به نظر می‌رسد ویروس موج پنجم از نوع دلتاست گفت: ویروس دلتا هم تکثیرش بسیار زیاد است، هم بسیار مسری‌تر از ویروس‌های قبلی، اما در مورد مرگ و میر این ویروس هنوز زود است که قضاوت کنیم.

عابدینی گفت: ویروس دلتا سنین پایین‌تر را بیشتر درگیر می‌کند.

او گفت: تاکنون در ۱۰۶ کشور ویروس دلتا دیده شده است.

دبیر کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: واکسیناسیون به کاهش بیماری و مرگ و میر کمک می‌کند.

در ادامه برنامه همچنین سید عباس موسوی - رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و علیرضا منافی‌ارثی - رئیس بیمارستان امام حسین (ع) و سعیدرضا مهرپور - رئیس بیمارستان شریعتی با ارائه گزارشی از روند افزایش بیماری و کاهش رعایت پروتکل ها، بر ضرورت تسریع در واکسیناسیون تاکید کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.