| کد خبر: 233094 |

◄ لزوم ابطال بخشنامه های دردساز برای ترانزیت

90 درصد این مشکلات داخلی است و ربطی به تحریم و مشکلات ارزی و ... ندارد بلکه ناشی از بخشنامه ها و قوانین داخلی است.

تین نیوز

با ابطال بخشنامه اخیر دفتر واردات گمرک ایران در خصوص الزام به اظهار مرجوعی برای کامیون های خارجی با توجه به عدم دسترسی به کارت بازرگانی و... شرایط برای خروج کانیتنرهای متوقف در گمرکات داخلی از جمله گمرک غرب و گمرک تهران فراهم شد. 

به گزارش تین نیوز، به دنبال درج این خبر در تسنیم، مهرداد تقی زاده معاون سابق حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در این مورد گفت: در بخش ترانزیت مشکلات زیادی در کشور وجود دارد که برای بهبود وضعیت این بخش باید این مشکلات برطرف شود.

وی افزود: در عین حال حدود 90 درصد این مشکلات داخلی است و ربطی به تحریم و مشکلات ارزی و ... ندارد بلکه ناشی از بخشنامه ها و قوانین داخلی است.

این کارشناس عنوان کرد: یک نمونه از این مشکلات، موضوعی است که در خبر مذکور آمده است به طوری که با ابطال بخشنامه دفتر واردات گمرک ایران، شرایط برای خروج کامیون ها و کانتینرهای معطل در گمرکات داخلی فراهم شد.

به گزارش تین نیوز، تقی زاده گفت: بدیهی است با برطرف شدن این قبیل مشکلات تحولی اساسی در بخش ترانزیت کشورمان رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

به گزارش تین نیوز  و به نوشته تسنیم، با توجه به اینکه زیرساخت لازم برای اجرای مفاد بخشنامه اخیر دفتر واردات در خصوص الزام اظهار مرجوعی برای کامیون های حامل بار،‌ وجود نداشته و اجرای بخشنامه دفتر واردات گمرک ایران، موجب توقف  کامیون های با پلاک خارجی در کشور شده بود، بخشنامه مذکور لغو شد.  ارونقی معاون گمرک در این خصوص گفت، البته موضوع به وزارت خارجه منعکس شده  و ظاهرا کشورهای خارجی نیز در حال عمل متقابل درخصوص کامیون های ایرانی بودند که این موضوع می توانست تبعات کوتاه مدت جدی برای کشور ایجاد کند. بر همین اساس اعلام شد  فعلا طبق روال قبل اقدام تا مفاد بخشنامه در فرصت مقتضی رسیدگی شود.

به این ترتیب به دفتر واردات از حوزه فنی گمرک ایران اعلام شد،  مراتب به گمرکات مربوطه ابلاغ و تاکید شود تا اجازه خروج کامیون های خارجی مانند روال سابق داده شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.