| کد خبر: 233054 |

◄ وزیر صمت: واردات خودرو باید آزاد شود

وزیر صمت با تاکید بر اینکه واردات خودرو باید آزاد شود، گفت: به زودی شاهد فعالیت دو مجموعه سرمایه گذار بزرگ از بخش خصوصی در حوزه خودرو خواهیم بود.

تین نیوز

وزیر صمت با تاکید بر اینکه واردات خودرو باید آزاد شود، گفت: به زودی شاهد فعالیت دو مجموعه سرمایه گذار بزرگ از بخش خصوصی در حوزه خودرو خواهیم بود.

به گزارش تین نیوز، علیرضا رزم حسینی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما  افزود: در سال گذشته ایران خودرو و سایپا نیز ۶۰۰ میلیون دلار قطعه وارد کردند.

وی گفت: اکنون سامانه جامع تجارت، برخط است و امضاهای طلایی و تیک‌های صادراتی را حذف کرده ایم، اما گمرک باید عمل کند.

وزیر صمت افزود: برای واقعی کردن قیمت‌ها در صنایع فولاد، اختلاف نظرهایی وجود دارد، اما ما مخالف قیمت دستوری هستیم. در این زمینه دست نگه داشته ایم تا دولت جدید تصمیم گیری کند.

وی گفت: معدن داران بزرگ همه در بورس هستند، اما برای معادن کوچک، شرکت ایمیدرو هلدینگ‌هایی را از این معادن تشکیل داده تابا خرید تضمینی و حمایت‌های مالی به آن‌ها کمک کند. معادن متوسط را نیز به صورت گروه معدنی و شرکت سهامی عام در بورس عرضه می‌کنیم.

امیدواریم دولت بعدی در مورد قیمت گذاری خودرو تحول ایجاد کند

وی با بیان اینکه از روز نخست، مخالف انحصار در صنعت خودرو بودم، گفت: مردم باید خودروی با کیفیت سوار شوند و نباید فضای رقابتی در بازار ایران از دست برود.

رزم حسینی با اشاره به اینکه واردات خودرو باید آزاد شود، افزود: بخش خصوصی در زمینه خودرو باید فعال و تقویت شود بنابراین در حال انعقاد قرارداد با دو شرکت بزرگ که علاقه‌مند هستند در ایران کار کنند هستیم تا رقیب ایران خودرو و سایپا شوند.

وی گفت: البته در دو سه سال اخیر کیفیت محصولات ایران خودرو و سایپا بهتر شده است و تعطیلی خط تولید پراید در این زمینه، کار بزرگی بود.

وزیر صمت افزود: شورای رقابت مدعی است که باید خودروها را قیمت گذاری کند، البته اختلاف نظرهایی وجود دارد، اما دست ما بسته است و همه اختیارات دست وزارت صمت نیست. امیدوارم دولت آینده در این حوزه تحول ایجاد کند.

وی افزود: زمانی که مسئولیت وزارت صمت بر عده من گذاشته شد، وزیر صمت هیچ اختیاری در ستاد تنظیم بازار نداشت و امنیت غذایی بر اساس تصمیم هیأت دولت به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شد. وزارت جهاد کشاورزی مسئول صادرات، واردات و تنظیم بازار محصولات کشاورزی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.