| کد خبر: 232993 |

هیچ پروازی بدلیل قطع برق تأخیر یا توقف نداشت

عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه ها از نارضایتی مسافران در سالن های ترانزیت به دلیل قطعی برق و همچنین سوختگی سیستم های سرمایشی این فرودگاه خبر داد.

تین نیوز

عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه ها از نارضایتی مسافران در سالن های ترانزیت به دلیل قطعی برق و همچنین سوختگی سیستم های سرمایشی این فرودگاه خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، ابراهیم مرادی درباره تأثیر قطعی برق بر فعالیت‌های فرودگاه مهرآباد اظهار کرد: قطعی برق اختلالی در انجام پروازها ایجاد نکرده است چون سیستم‌های مدیریت پروازها بر روی UPS (منبع تغذیه انرژی بدون توقف) فعال هستند و با قطعی برق، به صورت اتوماتیک به برق اضطراری متصل می‌شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه تمام عملیات پروازهای ما با سیستم یوپی‌اس کار می‌کنند، تأخیر یا لغو پروازی بدلیل قطعی برق فرودگاه مهرآباد نداشته ایم؛ با این حال قطعی برق به تجهیزات فرودگاهی ما خسارت زده است؛ مثلاً کندانسورها (سیستم سرمایشی تبدیل بخار به مایع) کولرهای گازی یا تابلوهای اعلام پرواز ما دچار سوختگی شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

قطعی برق برای پروازها و فرودگاه‌ها چه مشکلی ایجاد کرده است؟

مدیرکل فرودگاه مهرآباد گفت: قطعی برق به رفاه مسافران لطمه زده و گرمایی که با قطعی کولرها و سیستم‌های سرمایشی در ترمینال‌ها ایجاد می‌شود، آنها را کلافه می‌کند؛ به خصوص که سالن‌های ترانزیت فرودگاه مهرآباد عموماً شیشه‌ای است و با قطعی برق، توان سیستم‌های سرمایشی با برق اضطراری به ۵۰ درصد کاهش می‌یابد درنتیجه گرمازدگی و نارضایتی مسافران را در پی دارد.

عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه سیستم سوخت گیری هواپیماها تا کنون دچار مشکل نشده است، گفت: سیستم‌های سوخت گیری هواپیماها کاملاً منوآل (Manual) و خودکار هستند و سیستم مولد برق اختصاصی دارند.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه سیستم برق اضطراری ما توان تأمین ۵۰ درصدی نیازها را دارد، اما برای سیستم‌های ناوبری هوایی و کنترل پروازها تأمین نیازشان ۱۰۰ درصد انجام می‌شود و هیچ مشکلی برای برج مراقبت ایجاد نمی‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.