| کد خبر: 232949 |

◄ تاسیس یک شرکت هواپیمایی جدید

به زودی یک شرکت هواپیمایی جدید تاسیس می شود.

تین نیوز

پایگاه اخبار هوانوردی چند روز پیش خبری منتشر کرد و طی آن از تاسیس یک شرکت هواپیمایی جدید خبر داد.

به گزارش تین نیوز، به نوشته این رسانه اجتماعی، شرکت هواپیمابیی مورد نظر با بهره‌ گیری از ناوگان سه فروندی بویینگ ۷۳۷ کلاسیک (تولید ۱۹۹۹) پس از افزایش سرمایه و کسب مجوزهای اولیه از سازمان هواپیمایی کشوری تاسیس خواهد شد.

 بنابر آنچه در محافل هوانوردی ذکر شده این شرکت با نام «آنا» و با مرزیت ارومیه خواهد بود.

خبر تاسیس این شرکت در حالی مطرح شده که تعداد زیاد شرکت های هواپیمایی یکی از معضلات بسیار مهم بخش هوانوردی کشور عنوان می شود.

تا جایی که چند سال پیش یکی از روسای اسبق سازمان هواپیپایی کشور خواستار ادغام شرکت های کوچک در شرکت های بزرگتر شده بود که البته استقبالی از این موضوع نشد.

چند وقت پیش نیز خبرگزاری فارس از شایع پولشویی شرکت های هواپیمایی خبر داده بود.

بیشتر بخوانید:

این خبرگزاری نوشته بود: به تازگی یک شرکت هواپیمایی موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری را دریافت کرده است؛‌ در نامه سازمان هواپیمایی کشوری به این شرکت ذکر شده است که ۶ ماه زمان دارد تا زیرساخت‌ها، مدارک و الزامات سازمان را برای ورود به فرآیند صدور پروانه بهره‌برداری آماده کند. این شرکت هواپیمایی قرار است از بوئینگ ۷۳۷‌ کلاسیک در ناوگان خود استفاده کند و با مرکزیت مشهد وارد صنعت هوانوردی ایران خواهد شد.

این رسانه افزوده بود: همچنین‌ اخباری مبنی بر تاسیس یک شرکت هواپیمایی جدید دیگر در ارومیه با ۳ فروند بوئینگ ۷۳۷ کلاسیک به تازگی شنیده شده است. همچنین‌‌ فرایند تأسیس ایرلاین جدید دیگری با ناوگان  ایرباس 310 آغاز شده است.

به نوشته فارس، به عقیده برخی کارشناسان وقتی مالکان کارخانه‌های مواد غذایی هم‌ به دنبال تأسیس شرکت هواپیمایی هستند، این نظریه که اخذ مجوزهای تأسیس شرکت هواپیمایی به‌ قصد دریافت ارز و‌ تسهیلات و پولشویی، است، قوت می‌یابد.

به گزارش تی نیوز، نکته تقویت کننده این شایعات آن است که شرکت های هواپیمایی به طور مداوم از ورشکستگی و شرایط بد اقتصادی خود خبر می دهند و با این حال تقاضا برای تاسیس ایرلاین های جدید نیز همچنان وجود دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.