| کد خبر: 232948 |

حفاری خط ۱۰ مترو از میدان اتریش تهران آغاز شد

مجری خط ۱۰ مترو تهران اعلام کرد: عملیات حفاری این خط در فاز نخست از ایستگاه میدان اتریش در منطقه ۲۲ آغاز شد.

تین نیوز

مجری خط ۱۰ مترو تهران اعلام کرد: عملیات حفاری این خط در فاز نخست از ایستگاه میدان اتریش در منطقه ۲۲ آغاز شد.

به گزارش تین نیوز از اعلام روز دوشنبه شرکت راه آهن شهری تهران و حومه، محمود یوسفی گفت: پس از آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث نخستین قطعه از خط ۱۰ مترو تهران که روز ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری با حفاری ایستگاه میدان دریاچه شهدای خلیج فارس (شفت ورودی دستگاه حفار مکانیزه) محقق شد، حالا حفاری ایستگاه میدان اتریش نیز عملاً وارد مرحله شروع عملیات اجرایی شده است.

وی افزود: قطعه نخست خط ۱۰ مترو تهران به طول ۱۴ هزار و ۵۰۰ متر در بخش حدفاصل میدان دریاچه شهدای خلیج فارس تا میدان کتاب خلاصه می‌شود که در فاز نخست آن، جمعاً ۳ ایستگاه ساخته خواهد شد.

مجری خط ۱۰ مترو تهران ادامه داد: به دنبال آماده شدن نقشه‌های اجرایی و در فاصله کمتر از ۲ ماه از آغاز رسمی عملیات اجرایی احداث ایستگاه میدان دریاچه شهدای خلیج فارس، حفاری‌های اولیه ایستگاه میدان اتریش نیز شروع شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری به تراز سکوی ایستگاه برسیم.

به گفته وی، در ادامه راه، عملیات اجرایی ایستگاه‌های میدان کوهسار که با خط ۶ ایستگاه تقاطعی دارد و میدان کتاب را که با خط ۷ ارتباط پیدا خواهد کرد پیش رو خواهیم داشت که امیدواریم با تامین به موقع منابع مالی لازم، بتوانیم بدون وقفه و طبق برنامه زمان‌بندی اولیه، پروژه را پیش ببریم.

یوسفی به این نکته اشاره کرد که در بهترین حالت ممکن، ساخت قطعه نخست خط ۱۰ و ۳ ایستگاه مدنظر برای فاز نخست آن ۴ سال زمان نیاز دارد و اینها همه در شرایطی است که منابع مالی پروژه با کمترین تاخیر زمانی محقق ‌شود تا وقفه‌ای در کار دستگاه حفار مکانیزه و همچنین عملیات احداث پیش نیاید.

به گزارش ایرنا، خط ۱۰ مترو تهران به طول تقریبی ۴۳ کیلومتر است.

این خط با بیشتر خطوط موجود متروی تهران (خطوط ۱، ۳، ۴، ۵، ۶ و ۷) و خطوط آتی مترو تهران تقاطع خواهد داشت، خط ۱۰ مترو تهران در شرق تهران در محدوده فلکه دوم تهران‌پارس (تقاطع با توسعه شرقی خط ۴ مترو تهران) شروع و با عبور از بزرگراه شهید بابایی به سمت غرب و قطع بزرگراه‌های شهید باقری، امام علی (ع) و شهید صیاد شیرازی در ایستگاه نوبنیاد با خط ۳ مترو تهران تقاطع دارد.

در ادامه مسیر با عبور از بزرگراه صدر تقاطع با ایستگاه شهید صدر از خط ۱ مترو تهران، عبور از بزرگراه مدرس، چهارراه پارک‌وی، بزرگراه شهید چمران، نمایشگاه بین‌المللی، میدان کاج، خیابان سرو، تقاطع با ایستگاه میدان کتاب از خط ۷ متروی تهران و بلوار کوهستان به سمت بزرگراه نیایش متمایل و در امتداد بزرگراه آبشناسان، شهران و بلوار کوهسار، با خط ۶ مترو تهران در ایستگاه کوهسار تقاطع خواهد داشت.

در ادامه با عبور از بزرگراه شهید همت و بزرگراه آزادگان با خط ۹ مترو تهران متقاطع شده و به سمت غرب در منطقه ۲۲ از خیابان یاس نهم، میدان اتریش، میدان ساحل، بلوار شهید جوزانی و ضلع شمالی دریاچه شهدای خلیج‌فارس(چیتگر) و امتداد آن به سمت ایران‌مال و شهرک شهید خرازی در نهایت به ایستگاه متروی وردآورد از خط ۵ متروی تهران متصل خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.