| کد خبر: 232906 |

رونمایی اولین ماشین پرنده برای حمل و نقل هوایی در اسلواکی + فیلم

گروهی از مخترعان اهل اسلواکی نوعی خودروی پرنده ساخته‌اند که مسیر بین فرودگاه بین‌المللی نیترا و فرودگاه براتیسلاوا را تنها در مدت ۳۵ دقیقه سپری می‌کند.

تین نیوز

گروهی از مخترعان اهل اسلواکی نوعی خودروی پرنده ساخته‌اند که مسیر بین فرودگاه بین‌المللی نیترا و فرودگاه براتیسلاوا را تنها در مدت ۳۵ دقیقه سپری می‌کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، خودروهای پرنده از دهه‌ها قبل در کره خاکی ظهور پیدا کرده، با این حال، تا کنون از آن‌ها به طور گسترده استفاده‌ای نشده است. اشتفان کلاین، مخترع و فیزیکدان معروف آلمانی ساکن در اسلواکی اخیراً به ساخت یک نوع خودروی دو منظوره پرداخته که از قابلیت تردد در خیابان‌های اطراف یا پرواز در هوا برخوردار است. وی از طریق این خودروی پرنده، زمان مسافت رسیدن به مقصد را از نقاط مختلف به حدود نصف رسانده است، به طوری که در مرحله آزمایشی خودرو، شخصاً مسیر بین فرودگاه بین‌المللی نیترا و فرودگاه براتیسلاوا را تنها در مدت زمان ۳۵ دقیقه سپری کرد.

در ساخت خودروی پرنده جدید اسلواکی از موتور بی ام و بهره گرفته شده است و برای به حرکت درآمدن آن، همچون سایر خودروها از بنزین استفاده می‌شود. این پرنده زیبای پیشرفته، در سفر آزمایشی خود توسط خود سازنده، تا ارتفاعی بیش از دو هزار و ۵۰۰ متر از سطح زمین بالا رفت و با سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت، به مقصد خود در فرودگاه براتیسلاوا رسید. خودروهای دوگانه اسلواکی تنها ظرفیت جای دادن دو نفر با حداکثر وزن ۲۰۰ کیلوگرم برای هریک، را دارد که البته کلاین از طراحی نوع چهارنفره آن نیز در آینده نزدیک خبر داده است.

جالب است بدانید که کلاین پس از پایان سفر هوایی خود به فرودگاه براتیسلاوا، تنها با فشار دادن یک دکمه توانست در مدت زمانی حدود دو دقیقه و ۱۵ ثانیه، بالگردهای هواپیمای کوچک را جمع و آن را به خودرویی معمولی تبدیل کند. این هواپیمای منحصر به فرد، پس از ساخته شدن، با نظارت مقامات ارشد اسلواکی مورد آزمایش قرار گرفت و از قدرت جا به جایی و تغییر جهت ۴۵ درجه آن اطمینان حاصل شد.

 

حجم ویدیو: 11.02M | مدت زمان ویدیو: 00:02:59 دانلود ویدیو
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.