| کد خبر: 232876 |

مصوبه ستاد کرونا برای افزایش اجاره‌ها لازم الاجراست

مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص میزان افزایش اجاره بها لازم الاجراست و هیچ شورای حل اختلافی مجاز به صدور حکم تخلیه مستاجران نخواهد بود.

تین نیوز

وزیر راه گفت: مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص میزان افزایش اجاره بها لازم الاجراست و هیچ شورای حل اختلافی مجاز به صدور حکم تخلیه مستاجران نخواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما؛ آقای محمد اسلامی در حاشیه مراسم ورود ۱۶۹ دستگاه انواع ناوگان ریلی به شبکه ریلی کشور در جمع خبرنگاران افزود: این مصوبه برای جلوگیری از شیوع و انتقال کروناست و قانون مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا، تخلیه واحد را به دلیل اینکه اسباب کشی در این شرایط، خود یکی از عوامل انتقال کروناست ممنوع کرده است.

وی اضافه کرد: ضمانت اجرایی این مصوبه هم این است که شورا‌های حل اختلاف مجاز به صدور حکم تخلیه در شرایطی که مستاجران به تعهدات خود در قبال مالک عمل کرده باشند نیستند.

وزیر راه و شهرسازی میزان رعایت این مصوبه را در سال گذشته در شهر‌های بزرگ بیش از ۶۵ و در سایر شهر‌ها بالای ۸۵ درصد دانست و گفت: امسال هم میزان مجاز افزایش اجاره‌ها همان مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بدون یک کلمه اضافه یا کم است و میزان افزایش اجاره بها در سال جاری که عده‌ای می‌گویند، بیش از آنکه حقیقت داشته باشد ایجاد رعب و وحشت در دل مستاجران است، اما مستاجران باید طبق ضوابط در خانه‌های خود ساکن باشند و حقوق مالک را رعایت کنند، اما میزان افزایش مجاز اجاره بها، همان مصوبه ستاد ملی مقابله با کروناست.

اسلامی همچنین در خصوص مالیات بر خانه‌های خالی نیز گفت: ما به وظیفه خود طبق قانون اخذ مالیات از واحد‌های خالی عمل کرده و فهرست یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد خالی را به سازمان امور مالیاتی ارسال کرده ایم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.