| کد خبر: 232853 |

رنگ ۲۷۵ شهر کشور قرمز و نارنجی شد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، به تشریح وضعیت بیماری کرونا در کشور پرداخت و گفت: در حال حاضر ۹۲ شهر کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

تین نیوز

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، به تشریح وضعیت بیماری کرونا در کشور پرداخت و گفت: در حال حاضر ۹۲ شهر کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، علیرضا رئیسی، روز شنبه در پایان نشست ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست رئیس جمهور، با اشاره به گسترش واریانت دلتا از مناطق جنوبی به دیگر نقاط کشور، گفت: در حال حاضر ۹۲ شهر کشور در وضعیت قرمز کرونایی، ۱۸۳ شهر نارنجی و ۱۷۳ شهر هم در وضعیت زرد قرار دارند.

وی با عنوان این مطلب که میزان همه گیری و مبتلاها در اثر این ویروس جدید افزایش یافته است، افزود: بیش از ۵۰ درصد شهرهای برخی از استان‌ها درگیر شده‌اند و اگر سهل انگاری صورت بگیرد می‌تواند کل استان را درگیر کند.

رئیسی با اعلام اینکه ۱۰ شهر استان تهران قرمز شده‌اند، گفت: شهرهای زیادی از استان‌های کرمان، فارس و…، درگیر بیماری شده‌اند.

وی ادامه داد: در جلسه امروز تاکید زیادی بر تشدید کنترل مرزهای شرقی شد. البته این اقدامات وجود دارد، اما تاکید بر نظارت بیشتر شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: در جلسه امروز برای کمک به استان سیستان و بلوچستان، مباحثی مطرح شد.

رئیسی گفت: در شهرهای قرمز حداکثر حضور کارکنان در محل کار ۳۰ درصد اعلام شد، به جز مشاغل ضروری که نیاز است حضور بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به بهبود وضعیت واکسیناسیون در کشور، افزود: در این هفته و هفته آینده واکسیناسیون سرعت بیشتری خواهد گرفت.

رئیسی ادامه داد: در تهران هم با افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون، کار تزریق واکسن با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت و مردم نگران دوز دوم نباشند. احتمال اینکه در هفته آینده گروه سنی دیگری را اعلام کنیم، وجود دارد.

وی افزود: تا کنون ۳۰۰ هزار دوز واکسن برکت توزیع شده و امید داریم در هفته‌های آینده این روند سرعت بگیرد و به همراه واکسن‌های خارجی، واکسن بیشتری تزریق شود.

رئیسی با اعلام اینکه تا کنون ۷ میلیون دوز واکسن توزیع کرده‌ایم، گفت: دو میلیون نفر دوز اول و دوم را گرفته‌اند و ۴ میلیون نفر هم دوز اول را گرفته‌اند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: از شهریور ۱۴۰۰ ماهیانه حداقل ۱۰ میلیون دوز واکسن به دست ما خواهد رسید و تا پایان سال همه گروه‌های هدف را واکسینه خواهیم کرد.

وی افزود: ۸۷۰ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در کشور فعال است که ۷۵ مرکز آن فقط در تهران است و توانایی روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دوز تزریق را داریم و این ظرفیت تا ۵۰۰ هزار دوز هم قابل افزایش است، در صورتی که واکسن تأمین شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.