| کد خبر: 232798 |

◄ رانندگان بین شهری و بین المللی چه زمانی واکسینه می شوند؟

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از معاون بهداشت وزارت بهداشت و درمان، خواست رانندگان حرفه ای بین المللی و برون شهری در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند.

تین نیوز

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از معاون بهداشت وزارت بهداشت و درمان، خواست رانندگان حرفه ای بین المللی و برون شهری در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند.

به گزارش تین نیوز، داریوش امانی در بخشی از نامه ای که تیر ماه امسال به معاون بهداشت وزارت بهداشت ارسال کرد، نوشت: رانندگان حرفه ای اعم از شاغلان بخش کالا و مسافر و داخلی ( درون و برون شهری) یا بین المللی، به سبب مسئولیت شغلی ارایه خدمات مستمر در زنجیره تامین کالاها و خدمات کشور به رغم اجرای سختگیرانه پروتکل های بهداشتی، قویا در معرض ابتلا به بیماری کرونا قرار داشته که نسبت دو برابری رانندگان متوفی بر اثر ابتلا به کرونا نسبت به جمعیت شاغلان این حرفه در مقایسه با میانگین اعلامی کشوری، حاکی از مراتب فوق است.

 در بخش دیگری از این نامه آمده است: خواهشمند است دستور فرمایید نسبت به اختصاص سهمیه واکسن کرونا در اولویت برای این عزیزان با تقدم رانندگان بین المللی، اقدام مقتضی معمول فرمایند.

بیشتر بخوانید:

به گزارش تین نیوز، پیش از این نیز رانندگان ناوگان عمومی بارها در شبکه های اجتماعی درخواست هایی در زمینه واکسیناسیون خود ارایه داده بودند.

آنان معتقدند، رانندگان حمل و نقل کالا و مسافر  به دلیل تردد اجباری جهت حمل و  ارسال مواد سوخت، کالاهای اساسی، مواد غذایی و دارویی، تجهیزات صنعتی،  مواد اولیه تولیدی  کارخانجات و همچنین  تولیدات آنها و نیز جا به جایی مسافر به نقاط مختلف کشور و ارتباط و تماس فیزیکی اجباری با افراد مختلف در پمپ بنزین ها، عوارضی ها، رستوران ها،  محل های بارگیری و تخلیه  کالا،  امکان های اداری  و ... به شدت در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا قرار دارند.

به اعتقاد رانندگان،  با توجه به این که تا کنون تعداد زیادی از فعالان این بخش به دلیل ابتلا به  بیماری کرونا جان باخته اند، جهت جلوگیری از بروز هرگونه ضایعه بیشتر و همچنین پایدار و پابرجا بودن آنان در خط مقدم صنعت حمل و نقل و  اقتصاد کشور، لازم است نسبت به اولویت قرار دادن واکسیناسیون رانندگان  اقدام شود.

به گزارش تین نیوز، آن چنان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اردیبهشت ماه امسال اعلام کرده، ستاد ملی مبارزه با کرونا رانندگان حمل و نقل عمومی را از مشاغل در معرض خطر ابتلا به این ویروس شناسایی و  محدودیت‌ هایی در این حوزه اعمال کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 3 0

    مگه ما راننده‌ها رو جزو شاغلین محسوب میکنند؟ ما تنها صنفی هستیم که نه بیمه‌ی درستی داریم و نه کانون و صنف پیگیری..!
    البته باز وضع دارندگان خودروهای سنگین و خودراننده بهتره ولی راننده همیشه بدبخته..!
    بهرحال؛
    هر کی راننده‌ی بین شهری هست و خوشبخته ، لطفا اعلام کنه ما لذت ببریم!

  • راننده 1 0

    کجا راننده گان سنگین وخودمالک بهترن 72تا80بیمه داده به امید هشت سال سنوات الان سه چهارسال دارن سختی کارکه ندارند راننده واحد شهری سختی .کاردارد

  • حسین شیخ زاده 0 0

    نظرنمیدم