| کد خبر: 232797 |

آمریکا در تولید خودروی الکتریکی از چین و اروپا عقب افتاده است

انجمن بین‌المللی حمل و نقل پاک در مطالعه جدید خود گزارش داد آمریکا در تولید و استفاده از خودروهای الکتریکی در سرزمین خود نسبت به چین و اروپا بیش از پیش عقب افتاده است.

تین نیوز

انجمن بین‌المللی حمل و نقل پاک در مطالعه جدید خود گزارش داد آمریکا در تولید و استفاده از خودروهای الکتریکی در سرزمین خود نسبت به چین و اروپا بیش از پیش عقب افتاده است.

به گزارش تین نیو به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، انجمن بین‌المللی حمل و نقل پاک، آی‌سی‌سی‌تی، در مطالعه جدید خود گزارش داد آمریکا در تولید و استفاده از خودروهای الکتریکی در سرزمین خود نسبت به چین و اروپا بیش از پیش عقب افتاده و این فاصله از ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ بزرگ‌تر شده است.

طبق این مطالعه بیش از ۱۰ میلیون خودروی الکتریکی شخصی بین ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ در جهان تولید شده است. در سال ۲۰۱۷ آمریکا ۲۰ درصد از خودروهای الکتریکی تولید شده در جهان را تولید کرده بود، در حالی که در سال ۲۰۲۰ سهم آمریکا از خودروهای الکتریکی تولید شده در جهان به ۱۸ درصد کاهش یافته است. این در حالی است که در همین بازه سهم چین و اروپا از این تولیدات بیشتر شده است.

آی‌سی‌سی‌تی در گزارش خود عامل این تفاوت را سیاست‌گذاری‌های دولت‌ها برای تشویق مردم به استفاده از خودروهای الکتریکی اعلام کرده است.

داده‌ها نشان می‌دهد در بازه ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ چین بزرگترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی در جهان بوده و ۴۴ درصد از کل تولید آنها را به عهده داشته است. در این دهه چین ۴.۶ خودروی الکتریکی تولید کرده و فروخته است.

اتحادیه اروپا در بازه ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ بیش از ۲۵ درصد تولید خودروهای الکتریکی جهان را به عهده داشته است. این اتحادیه ۲.۶ میلیون خودروی الکتریکی تولید کرده و ۳.۲ میلیون خودروی الکتریکی را در مرزهای خود به فروش رسانده است. به این ترتیب اتحادیه اروپا یک واردکننده خالص خودروی الکتریکی بوده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.