| کد خبر: 232775 |

◄ «ناتوانی راننده منجر به حوادث اخیر اتوبوس‌ها شد»، یعنی چه؟

بر اساس چه تحلیل و برآیندی، فورا از واژه عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه استفاده می کنید؟

تین نیوز

اگرچه در 2 حادثه اخیر  اتوبوس خبرنگاران و سرباز معلمان سرانجام راننده مقصر اصلی شناخته شد اما یک راننده و فعال بخش حمل و نقل بار معتقد است قبل از مقصر شمردن رانندگان در حوادث جاده ای لازم است عوامل موثر بر اعصاب و روان راننده نیز بررسی  شود.

به گزارش تین نیوز، علیرضا سمنانی به خبرنگار ما گفت: متاسفانه به محض دریافت خبر تصادف ناوگان عمومی در بخش مسافر کشور، همه فورا موضع گرفته و راننده یا وسیله نقلیه را مقصر می دانند و  در اکثر موارد , پلیس راه از واژه عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه یاد می کند، گویی راننده  بدون تجربه بوده و اقدام به جابجایی مسافران نموده است!

او  با تاکید بر این که متاسفانه استفاده از این واژه موجب شده که دیگر عوامل موثر در این تصادفات نادیده گرفته شوند، عنوان کرد: طبق قوانین و مقررات،  ناوگان مسافری هر سه ماه یک بار نیاز  به دریافت معاینه فنی از مراکز معاینه فنی دارد نه در هر سرویس جابجایی مسافر ! ضمن این که نقص فنی ممکن است تنها چند ثانیه پس از دریافت کارت معاینه فنی ایجاد شود!

بیشتر بخوانید:

این راننده خاطرنشان کرد: نواقص فنی متفاوت است، سوال رانندگان از پلیس راه این است که آیا نقص فنی خبر می کند؟ مثل ترمز بریدگی؟ آیا به رانندگان حمل و نقل کالا و مسافر کشور، در هنگام صدور گواهینامه یا تمدید آن، آموزش های لازم جهت مواجهه با نقائص فنی احتمالی، داده شده است که از آنان توقع توانایی کنترل وسیله نقلیه را داشته باشید؟

سمنانی گفت: بر اساس چه تحلیل و برآیندی، فورا از واژه عدم توانایی راننده در کنترل وسیله  نقلیه استفاده می کنید؟ آیا راننده پایه یکمی که با زحمت فراوان و گذراندن آن همه سختی و فلاکت در جاده های ایران رانندگی می کند باز هم از نظر شما ناتوان در کنترل وسیله نقلیه است؟ اگر ناتوان است، چرا گواهینامه او را صادر و یا تمدید کرده اید؟ یا شاید آموزش شما ناکافی بوده است؟

وی ادامه داد: جنجالی بر سر VIPبودن یا نبودن اتوبوس به راه افتاده است اما به راستی اتوبوس های VIPمشکلاتی مثل نقص فنی آنی یا موارد مشابهه ندارند؟

او گفت: در 2 حادثه اخیر تعدادی از جوانان کشور جان خود را از دست دادند و  مسئولان رده بالای کشور اظهار تاسف و دستور پیگیری صادر کردند، جنابان مسئول، امید است متوجه باشید جان همه جوانان این کشور، مهم و عزیز است، در این کشور رانندگان زحمتکش این کشور , هر روز ذر همین جاده های کشور پر پر می شوند ! با همین نقایص فنی ! با همین جاده ها  با همین پیچ و خم ها ، با همین سراشیبی های تند!

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 1 0

    چقدرراننده که بدلیل خورده شدن بیمه شان درسال72تا80مجبوربه راننده گی باسن بالا هستند وجان خودراازدست می دهند آب ازآب تکان نمی خورد خیلی به بیماری وروی تخت افتادن می رسند وکسی پیام هم نمی دهد عدالت فقط اسمش وجود دارد ولی درعمل هیچ

  • راننده 1 0

    در کشوری که ما زندگی میکنیم با وجود درآمدهای سرشار ارزی و داخلی ، راننده‌ها باید ۳۰ سال با مشقت و حقوق ۳ میلیونی کار کنند و تازه اگه جدیدالورود باشند که باید یک میلیونش رو بابت بیمه بپردازن و مابقیش رو هم خرج سیگار و چای کنند و اگه شانس بیاورند از پول انعام و .. ارتزاق کنند و در آخر هم هر جایی تصادفی اتفاق بیفته ، همیشه پای راننده‌ای در میان است....
    چرا؟؟
    چون مسئولین ما نظر کرده‌ هستند و فارق از خطا...
    خدایا اینا رو بعد از مرگ عذاب نده!
    واسه من الان مهمه که مسئول بی مسئولیت و وراج عذاب بکشه نه بعد از مرگ و اون دنیا.
    اصن عذاب این جانورانِ مسئول‌نما در اون دنیا چه سودی به حال من راننده در این دنیا داره که از صبح تا شب باید شاهد ضایع شدن حق خودم و زن و بچه‌م باشم؟؟

  • خادمی 0 0

    من دچار سرطان بدخیم تیروئید هستم الان حدود دو ساله دنبال از کارافتادگی هستم تامین اجتماعی من را پاسکاری میکنه...اگه اتفاقی برا من و مسافرام تو جاده بیوفته کی جواب میده