| کد خبر: 23277 |

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر داد:

◄ تجهیز راه های شریانی کشور به دوربین ثبت تخلفات تا دو سال آینده

تین نیوز | رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سفر به استان البرز ضمن دیدار با استاندار و  بازدید مشترک از پروژه‌های راهداری استان، در نشست با دست‌اندرکاران حمل‌ونقلی استان، بر ارتقای خدمات حمل‌ونقلی و بهره‌گیری از فن‌آوری نوین در راهبری حمل‌ونقل تاکید کرد و گفت: در دو سال آینده کلیه راه های شریانی کشور با همکاری پلیس راهور به دوربین‌های ثبت تخلفات مجهز می‌شود.

به گزارش تین نیوز از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای داود کشاورزیان، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان در دیدار با سیدحمید طهایی، استاندار البرز، راه های روان سازی ترافیک و اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش حجم بار ترافیکی استان را بررسی كرد.

کشاورزیان، ضمن تاکید بر اجرای پروژه های متناسب با شرایط جغرافیایی استان، گفت: استان البرز به دلیل همجواری با پایتخت و قرار گرفتن بر سر راه ارتباطی بسیاری از استان های غربی و شمالی، شمال غربی کشور، محل عبور بار ترافیکی سنگینی است که لازمه برون رفت از این مشکل، علاوه بر اتخاذ تدابیر  متناسب با شرایط استان، اطلاع رسانی سریع و صحیح به مردم و هدایت جریان ترافیک در زمان اوج سفرها است تا مسافران بتوانند مسیر مناسب را انتخاب نمایند.

رئیس سازمان راهداری و حمل  نقل جاده‌ای در ادامه این سفر به همراه استاندار و جمعی از مدیران ذی‌ربط استانی از پروژه‌های راهداری استان از جمله، بخش جنوبی بزرگراه همت، عملیات راهداری و روکش آسفالت محور کرج- قزوین، خطوط راه‌آهن و نحوه استفاده از این خطوط برای کاهش بار ترافیکی جاده ای، مرکز مدیریت راه های استان و راهدارخانه مرکزی کرج، بازدید کرد و طی سخنانی اظهار داشت: اولویت تخصیص اعتبارات در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  بر مبنای ارتقای سطح ایمنی راه ها در محورهای شریانی و مواصلاتی در کشور است.

وی با اشاره به اهمیت نگهداری راه‌های شریانی افزود: در حال حاضر، تخصیص اعتبارات راهداری متناسب با میزان راه نیست، ولی تمام تلاش سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در راستای ارتقای سطح ایمنی راه‌ها است و در این راستا، اولویت با پروژه‌های خط‌کشی، نصب تابلوهای علائم رانندگی، اصلاح تقاطع‌ها، دوربرگردان‌ها، اصلاح شانه‌سازی در جاده و اصلاح شیب شیروانی در محورهای شریانی کشور  است که نقش موثری در ارتقای سطح ایمنی محورهای مواصلاتی دارد.

کشاورزیان از اجرای یک پروژه ملی در سطح سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد و خاطرنشان کرد: در دو  سال آینده کلیه راه های شریانی کشور با همکاری پلیس راهور  به دوربین‌های ثبت تخلفات مجهز می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین در حاشیه بازدید از مرکز مدیریت راه های استان،  از وجود دوربین‌های نظارت تصویری در اکثر  محورهای ارتباطی کشور خبر داد و اضافه کرد: وضعیت راههای کشور در 24 ساعت شبانه‌روز توسط این دوربین‌ها مانیتور می‌شود و دستگاههای امدادی و سازمان راهداری از این دوربین‌ها برای ارائه خدمات بهتر به هم‌وطنان استفاده می‌کنند.  استفاده از تجهیزات نوین و حمل‌ونقل هوشمند در بخش حمل‌ونقل به عنوان یکی از اولویت‌های سازمان در حال پیگیری است.

پیگیری احداث پایانه بار، ساخت چند پایانه مسافری متناسب با وضعیت استان، استفاده از ظرفیت‌های موجود حمل‌ونقلی با توجه به ظرفیت بالای تولید بار در استان البرز، توسعه و شتاب بیشتر برای پیشبرد و ارتقای بخش حمل‌و‌نقل استان، نیز از جمله موارد مورد تاکید ریاست سازمان در دیدار با روسای تشکل‌ها و اصناف حمل‌ونقلی استان بود.

براساس این خبر سیدحمید طهایی استاندار البرز نیز در دیدار با رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، با اشاره به موقعیت استراتژیک استان البرز، بر ضرورت گره‌گشایی و برون رفت از وضعیت ترافیکی موجود در استان   تأکید کرد.

در ادامه سفر و در جلسه دیدار ریاست سازمان با کارکنان اداره‌کل حمل ونقل و پایانه های استان البرز، وی بر تلاش و انجام وظایف و ارائه خدمات با سرعت، دقت و صداقت تاکید کرد. در این جلسه قاسم باقری مدیر این اداره‌کل ضمن ارائه گزارشی از وضعیت حمل‌ونقلی استان، افزود: بررسی و مقایسه آمار عملکردی این اداره‌کل  بیانگر این است که استان البرز به رغم نوپا بودن در بسیاری از زمینه‌ها به ویژه کاهش تصادفات موفقیت‌های خوبی داشته است که این امر با حمایت مسئولان و تلاش مضاعف کارکنان محقق شده است.

شایان ذکر است معاون راهداری و هماهنگی امور استان ها، معاون حمل‌ونقل و مدیرکل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در این سفر ریاست سازمان را همراهی کردند.​

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.