| کد خبر: 232740 |

طول راه‌های ترانزیتی طی ۸ سال گذشته به بیش از ۲۵هزار کیلومتر رسید

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی از وضعیت ساخت انواع راه در دولت تدبیر و امید، طول راه‌های ترانزیتی در ۸ سال گذشته تا هزار کیلومتر افزایش یافته است و از رقم ۲۴ هزار و ۳۳ کیلومتر در سال ۹۲ به ۲۵ هزار و ۳۲۹ کیلومتر در سال گذشته رسیده است.

تین نیوز

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی از وضعیت ساخت انواع راه در دولت تدبیر و امید، طول راه‌های ترانزیتی در ۸ سال گذشته تا هزار کیلومتر افزایش یافته است و از رقم ۲۴ هزار و ۳۳ کیلومتر در سال ۹۲ به ۲۵ هزار و ۳۲۹ کیلومتر در سال گذشته رسیده است.  

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، آمار و ارقام بررسی شده درباره میانگین ساخت آزادراه‌ها در کشور حاکی از آن است که در سال ۱۳۹۲ حدود ۲هزار و ۲۰۳ کیلومتر آزادراه در کشور وجود داشت که در سال ۹۹ به حدود ۲ هزار و ۷۲۶ کیلومتر رسیده است.

در بخش راه های اصلی کشور نیز از میانگین ۲۱ هزارو ۶۲۸ کیلومتر در سال ۹۲ به حدود ۲۵ هزار و ۱۹۳ کیلومتر رسیده که رشد قابل توجهی یافته است.

بر پایه این‌گزارش، در بخش راه‌های ترانزیتی در سال ۱۳۹۲ طول مسیر، ۲۴ هزار و ۳۳ کیلومتر بوده است که این رقم در سال ۹۹ به ۲۵ هزار و ۳۲۹ کیلومتر رسیده است.  

در سال۱۳۹۲ حدود ١٢٩ هزار و ۵۳۴ کیلومتر راه آسفالت روستایی وجود داشت اما این رقم در سال ۹۹ به ۱۳۵ هزار و ۵۴۰ کیلومتر رسیده است.

طول کل راه های برون شهری دارای روشنایی در سطح کشور سه هزار و ۸۵۴ کیلومتر بود که در پایان سال گذشته به ۵ هزار و ۳۶۰ کیلومتر رسیده است.

همچنین طول آزادراه‌های دارای روشنایی ۵۲۳ کیلومتر در سال ۹۲ بوده است که این رقم در سال ۹۹ به ۶۷۰ کیلومتر افزایش یافته است. طول بزرگراه‌های دارای روشنایی نیز ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر بوده است که در سال ۹۹ به ۳ هزار و ۲۶۰ کیلومتر رسیده است.

کاهش نقاط حادثه‌خیز و افزایش آسفالت جاده‌ها

تعداد راهدارخانه‌های فعال موجود در سطح کشور نیز ۶۶۵ مورد بوده است که در سال ۹۹ به یک هزار و ۵۹ مورد افزایش یافته است.

براین اساس تعداد نقاط پر حادثه رفع شده در جاده‌های کشور (نقطه، مقطع، تقاطع) ۶۴۸ مورد بوده که در سال ۹۹ به ۵۲۸ مورد رسیده است.

این گزارش می‌افزاید روکش آسفالت  راه‌های اصلی و شریانی کشور در سال ۹۲ حدود ۵ هزار و ۱۸۸ کیلومتر بوده است که در سال ۹۹ به ۲ هزار و ۸۳۹ کیلومتر رسیده است.  

درباره عملکرد بخش آسفالت در جاده‌های کشور نیز آمار و ارقام نشان می‌دهد در سال ۹۲ حدود ۱۰ هزار و ۱۴۴ هزارتن انجام شده بود که در سال ۹۹ این رقم شش هزار و ۷۷۸ هزار تن گزارش شده است.

در سال ۹۲  حدود ۲۱۰ هزار علایم اخطاری، مسیر نما و غیره در محورهای شریانی کشور نصب شده بوده و در سال ۹۹ این رقم به حدود ۲۷۹ مورد رسید. همچنین در ۵۵۴ کیلومتر از محورهای شریانی کشور نصب حفاظ صورت گرفته بود که درسال ۹۹ به حدود ۷۱۵کیلومتر رسیده است.  

اجرای خط کشی راه‌ها در محورهای شریانی کشور در سال ۹۲ حدود ۸۵ هزار و ۲۱ کیلومتر بوده است که در سال گذشته این رقم به ۶۰ هزار و ۸۳۱ کیلومتر رسید.

برپایه این گزارش، تعداد دستگاه‌های ترددشمار برخط در سطح کشور در سال ۹۲ حدود یک هزار و ۱۹۷ عدد بود که در سال ۹۹ به ۲ هزار و ۴۶۹ مورد افزایش یافت. همچنین تعداد تابلوهای پیام نمای متغیر (VMS)  در سطح کشور۱۹۳ مورد بود که در سال ۹۹ به ۲۱۲ عدد رسید.

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی تعداد دوربین‌های نظارت تصویری در سطح کشور ۵۸۴ مورد در سال ۹۲ بوده است که در سال ۹۹ به ۸۵۸ مورد افزایش یافت و تعداد دوربین‌های کنترل سرعت ثابت در سطح کشور ۳۸۲ مورد بود که در سال ۹۹ به یک هزار و ۶۹۴ عدد رسید.

 در سال ۹۲ حدود ۱۸ عدد سیستم توزین حین حرکت (WIM) در سطح کشور گزارش شده بود که در سال گذشته این رقم به ۶۰ عدد افزایش یافت. ‌در سال ۹۲ حدود ۶۳ پایانه باری فعال در سطح کشور ثبت شده که در سال ۹۹ به ۸۰ عدد رسیده است و تعداد پایانه‌های مسافری عمومی فعال در سطح کشور ۲۹۲ عدد در سال ۹۲ بوده که به ۳۰۹ عدد در سال ۹۹ رسیده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.