| کد خبر: 232734 |

◄ جای خالی برندهای معتبر در کشور و چوب بی صدای بازار

اگر به موضوع برند سازی در بخش های مختلف توجه شود حلقه واسطی بین دولت و بنگاه های کوچک فراوان به وجود خواهد آمد و وظیفه نظارت بر کیفیت کالا یا خدمت به آنها سپرده خواهد شد.

تین نیوز

رفتار مردم غالبا به گونه ایست که در خرید کالا و خدمات به برند و نام تجاری توجه می کنند. صرف نظر از صحت و سقم موضوع از نظر مردم برخی کشورها نماد تولید مرغوب و برخی برعکس سمبل کالاهای بنجل هستند.

برخی برندها مورد اقبال مردم هستند و برخی کمتر مورد قبول. به طور کلی برندها حلقه واسط مردم و تولید کنندگان کالا و خدمت هستند.

صاحبان برند برای دارایی خود ارزش قائلند و اقبال یا عدم اقبال مردم بر ارزش سهام آنها در بورس تاثیر گذار خواهد بود.  بنابراین هرگونه کم دقتی در کیفیت محصول هزینه سنگینی برای آنها خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اگر برند سازی انجام می شد!

اگر چه مردم ایران از این قاعده مستثنی نیستند ولی توجه کمتری به موضوع برند سازی در کشور می شود و حتی بعضا با برداشت نادرست از فرمایش مقام معظم رهبری آن را ضد ارزش می پندارند.

مهمترین وظیفه برند، حفظ و ارتقای کیفیت خدمات و کالا و جلوگیری از عرضه کالای بی کیفیت است. در شرایط فعلی بخشی از وظایف برندها بر عهده کارکنان دولت است که متاسفانه به دلیل کم اطلاعی یا روابط ناسالم  به درستی انجام نمی پذیرد ولی همچنان علاقمند داشتن امضای طلایی و مخالف کم رنگ کردن جایگاه دولت هستند.

هزاران هتل در ابعاد مختلف و سرویس های متفاوت در کشور فعال هستند ولی خبری از برندسازی  و برندهای معتبر بین‌المللی نیست. صدها شرکت در زمینه حمل و نقل مسافر و کالا فعالند و خبری از برند و عنوان تجاری نیست.

در این زمینه مثال های فراوانی وجود دارد که ذکر آن باعث اطاله کلام خواهد شد. اگر به موضوع برند سازی در بخش های مختلف توجه شود حلقه واسطی بین دولت و بنگاه های کوچک فراوان به وجود خواهد آمد و وظیفه نظارت بر کیفیت کالا یا خدمت به آنها سپرده خواهد شد و آنها نیز از چشم مردم و مشتریان خود مخفی نیستند. اگر درست عمل نکنند چوب بازار بی صدا خواهد بود.

* داوود کشاورزیان کارشناس حمل و نقل

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.