| کد خبر: 232729 |

مسئولان محیط زیست به‌جای توجیه، پاسخگو باشند

مسئولان ذیربط باید به‌جای توجیه این حادثه ناگوار ضمن عذرخواهی از خانواده‌های داغ‌دیده، ‌پاسخگو باشند که اگر اتوبوس حامل خبرنگاران استاندارد بوده، ‌پس چرا این تصادف اتفاق افتاده است؟

تین نیوز

درپی وقوع حادثه تلخ واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران محیط زیست در بازدید از دریاچه ارومیه، معاون اسبق محیط انسانی سازمان محیط زیست گفت: مسئولان ذیربط باید به‌جای توجیه این حادثه ناگوار ضمن عذرخواهی از خانواده‌های داغ‌دیده، ‌پاسخگو باشند که اگر اتوبوس حامل خبرنگاران استاندارد بوده، ‌پس چرا این تصادف اتفاق افتاده است؟

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، چهارشنبه (۲ تیر ماه) اتوبوس حامل خبرنگاران بیش از ۲۰ رسانه کشور که با دعوت ستاد احیای دریاچه ارومیه برای بازدید از تونل "انتقال آب از رودخانه زاب" ‌به آذربایجان غربی رفته بودند، در جاده "کانی سیب" به نقده واژگون شد و به مصدومیت ۲۱ نفر و فوت مهشاد کریمی- خبرنگار ایسنا- و ریحانه یاسینی - خبرنگار ایرنا- انجامید. به گفته سرهنگ هادی امیدوار - فرمانده پلیس راه کشور - اتوبوس تولید سال ۱۳۸۵ بود. طبق بررسی‌های انجام شده اتوبوس معاینه فنی داشته است اما به دلیل آنکه در مسیر کوهستانی تردد کرده و مکررا از ترمز استفاده کرده است سیستم ترمز آن دچار مشکل شده بود، ضمن این که راننده از ترمز ثانویه اتوبوس نیز استفاده نکرده است.

بیشتر بخوانید:

تشریح نتیجه کمیسیون عالی تصادفات برای دو حادثه واژگونی اتوبوس

علی‌ محمد شاعری ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغدیده و مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران اظهارکرد: متاسفانه حمل و نقل عمومی در کشور ما از استانداردهای لازم برخوردار نیست و با توجه به اطلاعاتی که دارم متاسفانه معاینه فنی در ایران با رعایت تمامی استانداردها صورت نمی‌گیرد و اتوبوس‌هایی که در کشور ما وجود دارند، به‌علت شرایط داخلی و همین‌طور تحریم و عدم سرمایه‌گذاری در بخش زیرساخت‌های خودروسازی با سن بالا و با سن فرسودگی در شهرها و بین شهرها در حال تردد هستند.

رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس دهم به وضعیت نامناسب ترمز و کمربند ایمنی اتوبوس‌ها اشاره و تصریح کرد: اتوبوس‌های شهری و بین شهری که در کشور در حال تردد هستند ترمز مناسب، کمربند ایمنی مناسب یا حتی سیستم‌های سوخت‌رسانی ‌پیشرفته و استانداردی ندارند و به‌همین خاطر است که هر روزه شاهد وقوع تصادفات غیرقابل ‌پیش‌بینی در کشور هستیم. در حادثه اخیر به‌خاطر بی‌احتیاطی، بی‌توجهی و مسئولیت‌ناپذیری مسئولان ذی‌ربط دو تن از خبرنگاران ما جان خود را در راه حرفه و اندیشه خود از دست دادند.

وی تاکید کرد: این سوال باید همیشه برای مسئولان محفوظ بماند که اگر اتوبوس حامل خبرنگاران استاندارد بوده، ‌پس چرا این تصادف اتفاق افتاده است؟ تصادف یا براثر بی‌احتیاطی راننده یا به‌دلیل وجود نقص فنی در خودرو اتفاق می‌افتد که تا جایی که اطلاع دارم این حادثه براثر وجود نقص فنی رخ داده است بنابراین مسئولان ذی‌ربط باید به‌جای توجیه این حادثه ناگوار، ‌پاسخگو باشند.

شاعری در پایان گفت: در شرایط فعلی تمام تلاش‌ها باید به سمتی باشد که دیگر حوادث مشابه تکرار نشود. مسئولان ذی‌ربط باید به‌جای توجیه این حادثه از ملت ایران و خانواده مصدومان عذرخواهی کنند و در مرحله بعد لازم است تمهیداتی را اتخاذ کنند تا از تکرار حوادث مشابه جلوگیری شود. از مسئولان ذی‌ربط می‌خواهم هرچه سریعتر درباره علل واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران تحقیقات خود را انجام دهند و مقصران اصلی این حادثه ناگوار را به سزای اعمالشان برسانند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.