| کد خبر: 232724 |

◄ رد اظهارات مقام مسئول؛ اتوبوس خبرنگاران VIP نبود

این اتوبوس شرایطش را داشت. تنها ۲۰ روز از صدور معاینه فنی‌اش می‌گذشت. اتوبوسی بود که برای مهمانان VIP در استان از آن استفاده می‌شد.

تین نیوز

در حالی که رئیس سازمان محیط زیست گفته است اتوبوس سانحه دیده حامل خبرنگاران VIP بوده، یک راننده فعال در بخش حمل و نقل مسافری جاده ای تاکید کرد که این اتوبوس وی آی پی نبود.

به گزارش تین نیوز، حسین فرجی از رانندگان و مالکان پیشکسوت اتوبوس با انتقاد از اظهاراتی که بدون بررسی کارشناسی دقیق چند تصادف اخیر به خصوص تصادف اتوبوس خبرنگاران محیط زیست از سوی افراد مختلف بیان شده است، افزود: عده ای بدون کارشناسی دقیق تر ، انگشت اتهام را به سوی راننده نشانه رفته اند.

وی در مورد تصادف اتوبوس خبرنگاران خطرنشان کرد: اتوبوس خبرنگاران محیط زیست VIP  نبود زیرا اتوبوس های وی ای پی فقط  ۲۵ تا ۲۶ صندلی دارند، ضمن این که مدل این اتوبوس ۸۵ بوده است.

بیشتر بخوانید:

این راننده و مالک اتوبوس عنوان کرد:  زمانی که اتوبوس ترمز ببرد به دلیل  سیستم بادی بودن ترمزها باد خالی وچرخ ها قفل می شود(کاهش سرعت)، درضمن این اتوبوس ها مجهز به ریتاردر می‌باشند و قدرت بیشتری از ترمز برای کاهش سرعت دارند.

فرجی گفت: سامانه FMS در روی این اتوبوس های اسکانیا نصب است، این سامانه به گونه ای طراحی شده است که در زمان بروز مشکل برای اتوبوس به سازمان راهداری و کارخانه اسکانیا و به راننده اعلام هشدار ارسال می شود که هرچه سریع تر به  تعمیرگاه مراجعه کند، در غیر این کارت هوشمند از طرف سازمان ‌راهداری قفل می شود و برای ناوگان صورت وضعیت صادر نمی‌شود.

در عین حال یک مقام صنفی نیز به خبرنگار ما گفت: اتوبوس خبرنگاران VIP نبود زیرا وی ای پی اسکانیا در سال ۸۸ وارد کشور شده در حالی که مدل ماشین فوق ۸۵ است بنابراین قطعا نمی تواند وی ای پی باشد.

به گزارش تین نیوز، عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست کشور در مورد واژگونی اتوبوس خبرنگاران که دوم تیرماه امسال در حاشیه بازدید از پروژه احیای دریاچه ارومیه درخ داد و منجر به مرگ مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی خبرنگاران ایسنا و ایرنا شد، گفته است: شما وقتی می خواهید یک اتوبوس را بگیرید باید شرایط خاص خودش را داشته باشد. این اتوبوس شرایطش را داشت. تنها ۲۰ روز از صدور معاینه فنی‌اش می‌گذشت. اتوبوسی بود که برای مهمانان VIP در استان از آن استفاده می‌شد. راننده‌اش گواهی‌نامه پایه ۱ و بیمه داشت یعنی همه مسائلی که مربوط به اتوبوس بود را داشت.

وی افزوده است: این اتوبوسی بود که اگر آقای رئیس جمهوری یا معاون اول هم می‌آمد، آن را می‌آوردند. به دلیل اینکه اتوبوس مرتب و مجهزی بود و پذیرایی در آن راحت بود و شرایط کرونایی در آن می‌توانست به خوبی رعایت شود. اتوبوس هیچ مشکلی نداشت و همه ضوابط فنی را داشت و چه کار می‌کردیم؟ خب راننده در سرازیری آمده و ترمزش خالی کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.