| کد خبر: 232711 |

دوخطه شدن راه آهن اراک در اسرع وقت انجام شود

نماینده مردم اراک در مجلس با بیان اینکه دوخطه شدن راه آهن اراک در اسرع وقت انجام شود،گفت: اگر استان مرکزی در بحث بودجه به سهم قائل شده در قانون و مبلغ ۹۲۷ میلیارد تومانی اکتفا کند اتفاقات خوبی در این استان رخ نمی‌دهد.

تین نیوز

 نماینده مردم اراک در مجلس با بیان اینکه دوخطه شدن راه آهن اراک در اسرع وقت انجام شود،گفت: اگر استان مرکزی در بحث بودجه به سهم قائل شده در قانون و مبلغ ۹۲۷ میلیارد تومانی اکتفا کند اتفاقات خوبی در این استان رخ نمی‌دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، محمدحسن آصفری در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی اظهار کرد: امروز سفر از اراک تا قم از طریق راه آهن اراک حدود ۴ ساعت زمان می برد اما از تهران تا قم ۴۵ دقیقه طول می کشد که نیاز است، بر این اساس راه آهن اراک قم در اسرع وقت باید دوخطه شود.

وی افزود: در خصوص انتخاب پیمانکار انتظار می‌رود دستگاه ها تا حد امکان از پیمانکاران داخلی استفاده کنند چراکه به اندازه کافی پیمانکار با ظرفیت و توانمند در استان وجود دارد و نیاز نیست از خارج استان استفاده شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر استان مرکزی در بحث بودجه به سهم قائل شده در قانون و مبلغ ۹۲۷ میلیارد تومانی اکتفا کند اتفاقات خوبی در این استان رخ نمی‌دهد. زمانی یک مدیر در مجموعه کاری خود موفق است که بتواند سهم بیشتری از اعتبارات را جذب و پروژه های بیشتری را اجرا کند.

آصفری عنوان کرد: ردیف‌های خوبی در بودجه از جمله اعتبارات پروژه‌های مشترک دیده شده که نیاز است مدیران مربوطه با جدیت وارد شوند و سهم خوبی را برای استان جذب کنند و قطعا این مدیران تشویق خواهند شد.

وی تصریح کرد: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در استان مرکزی باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد زیرا برخی از طرح‌ها در حال تبدیل شدن به ابنیه‌ تاریخی و یا ثبت تاریخی هستند.

نماینده مردم اراک، کمیجان وخنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: راه‌آهن دو خطه اراک - قم، بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی اراک، پل سنجان با حجم تردد روزانه بیش از ۵۰ هزار خودرو، مسیر درمن دائن از مسیر خار پهلو، مسیر وفس آقچه قلعه و چندین سالن ورزشی روستایی از جمله مهمترین طرح‌های نیمه تمام در استان مرکزی است که باید هرچه زودتر به اتمام برسد.

وی ادامه داد: راه‌آهن ۲ خطه اراک - قم، بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی اراک، پل سنجان با حجم تردد روزانه بیش از ۵۰ هزار خودرو، مسیر درمن دایر از مسیر خار پهلو، مسیر وفس آقچه قلعه و چندین سالن ورزشی روستایی از جمله مهمترین طرح‌های نیمه تمام در استان مرکزی است که باید هرچه زودتر به اتمام برسد.

آصفری اضافه کرد: در بحث محرومیت‌زدایی اعتبارات خوبی لحاظ شده که نیاز است تلاش ویژه‌ای در این خصوص صورت گیرد و از این محل مشکل آب ۴۶ روستای شمال اراک، خنداب و کمیجان رفع شود. کار مطالعاتی فاضلاب کمیجان - میلاجرد به اتمام رسیده و برای اجرا نیازمند تامین اعتبار است. مطالعه فاضلاب خنداب و لایروبی قنوات و تامین اعتبار لازم برای آنتن‌دهی روستاهای باقی مانده  نیز از دیگر ضروریات است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس یادآورشد:  تلاش های زیادی از سوی دشمنان صورت گرفت که مردم در انتخابات شرکت نکنند اما با توجه به مشکلات افتصادی و معیشتی موجود؛ مردم حضور خوبی داشتند و امیدواریم دولت با کمک نظام بتواند دغدغه های مردم را حل کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.