| کد خبر: 232678 |

برگزاری مجازی اجلاس مجمع منطقه‌ای راه‌آهن‌های خاورمیانه

بیست و هفتمین اجلاس مجمع منطقه‌ای راه‌آهن‌های خاورمیانه UIC RAME با حضور مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و دیگر اعضای عضو به طور مجازی و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

تین نیوز

بیست و هفتمین اجلاس مجمع منطقه ای راه آهن های خاورمیانه UIC RAME با حضور مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و دیگر اعضای عضو به طور مجازی و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، با حضور سعید رسولی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت راه آهن، بیست و هفتمین اجلاس مجمع منطقه ای راه آهن های خاورمیانه UIC RAME به طور مجازی و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

در این نشست که فرانسوا داون، مدیر اجرایی اتحادیه بین المللی راه آهن ها، علی احسان اویگون، رئیس رامه و مدیرعامل راه آهن ترکیه، سعید رسولی، نائب رئیس اول مجمع منطقه ای راه آهن های خاورمیانه، یرژه وسنیوسکی، مدیر دپارتمان ارزش های بنیادین و هماهنگ کننده امور خاورمیانه، والی خان شبگیر، مدیرعامل راه آهن افغانستان و دیگر مدیران و دست اندرکاران حوزه ریلی حضور داشتند، به تصویب صورتجلسه بیست و ششمین اجلاس RAME، بررسی فعالیت های مسافری و ایستگاه ها به همراه ارائه گزارش هایی در خصوص بودجه این مجمع و فعالیت های اخیر دفتر منطقه ای خاورمیانه UIC پرداخته شد.

رسولی در این نشست، با ابراز خرسندی از فعالیت های این مجمع در ایجاد اتحاد و همکاری بین کشورهای عضو در جهت توسعه راه آهن منطقه ای و بین المللی، اظهار کرد: امیدوارم که در این اجلاس، با مطرح کردن موضوعات و راهکارهای جدید برای ارتقاء تعامل راه آهن های عضو، همکاری های منطقه ای در حوزه حمل ونقل ریلی افزایش پیدا کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سال گذشته با وجود تعطیلی حدود ۴ ماهه اغلب مرزها به دلیل شیوع کرونا، راه آهن ایران موفق شد با همکاری کشورهای منطقه در ترانزیت ریلی ۲۹ درصد نسبت به سال قبل و در صادرات ریلی حدود ۵ درصد رشد و عملکرد داشته باشد.

وی با یادآوری همکاری ریلی دو کشور ایران و ترکیه در سال گذشته، اظهار کرد: سال قبل با وجود شرایط کرونا، مبادلات کالای ما با کشور ترکیه از طریق شبکه ریلی، به رقم بیش از ۶۵۰ هزار تن رسید که این عدد رکورد ۱۰ سال گذشته حمل ونقل ریلی بین دو کشور را جابه جا کرده است.

مدیرعامل راه آهن با اشاره به اتصال راه آهن بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور به شبکه سراسری ریلی و راهیابی آن به کریدورهای بین المللی عنوان کرد: اکنون همکاری با شرکت های بازرگانی دولتی و خصوصی، گمرک و سازمان بنادر و دریانوردی نیز اتفاق بزرگی را در حوزه حمل کالاهای اساسی در کشور رقم زده است.

رسولی با بیان اینکه از جمله اقدامات مهم راه آهن طی یکسال گذشته، افتتاح مرکز جهادی پیشرفت راه آهن در تیر ماه ۹۹ بوده است، افزود: هدف از تأسیس این مرکز کم کردن فاصله دانشگاه و صنعت، استفاده حداکثری از توان تخصصی کارشناسان راه آهن و ارتقاء بهره وری با بهره مندی از ظرفیت های علمی موجود در کشور است که خوشبختانه تاکنون پیشرفت های خوبی در حوزه های مختلف را باعث شده و دست آوردهای ارزنده ای داشته ایم. اکنون شرکت راه آهن این آمادگی را دارد تا در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی و علمی و فناوری در حوزه ریلی با دیگر کشورها همکاری داشته باشد.

وی تصریح کرد: در مرکز جهادی پیشرفت راه آهن نیز واحدی برای ارتباط موثر با دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و شرکت های دانش بنیان ایجاد شده است.

مدیرعامل راه آهن خاطرنشان کرد: طی یکسال گذشته ۲۷ رویداد فناورانه به صورت هفتگی با استانداردهای مطلوب در مرکز جهادی پیشرفت راه آهن برگزار شده است و در حال حاضر ۳۰ مساله اولویت دار در دستور کار این مرکز است و ۸ مورد از این مسایل به نتیجه رسیده و به بهره برداری رسیده است.

وی برخی از اقدامات انجام شده از سوی شرکت راه آهن در آراستگی، بهسازی و زیباسازی محیط شبکه ریلی اعم از ایستگاه ها، خطوط و محوطه ایستگاه ها و ... را برشمرد و عنوان کرد: طی ایام کرونا، ۲۰۲ کد در ۱۷۷ ایستگاه راه آهن که در مجموع ۳۵ هزار و ۷۵۴ اقدام می شود به صورت جهادی در سراسر کشور به اجرا گذاشته شده است.

رسولی اظهار کرد: به منظور حفظ سلامتی همکاران و مسافران عزیز، از ابتدای شروع کرونا شرکت راه آهن به همراه تمامی شرکت های حمل ونقل ریلی به طور جدی و به رغم کاهش شدید درآمدهای ناشی از کاهش سفرها، با عزمی راسخ تمامی پروتکل های بهداشتی را به اجرا گذاشته و کماکان این اقدامات را به عمل می آورد.

مدیرعامل راه آهن تاکید کرد: در حال حاضر ۶ پروژه اصلی ریلی در کشورمان در حال اجرا است. این پروژه ها شامل میانه – اردبیل، یزد – اقلید، بستان آباد – تبریز، راه آهن زاهدان – چابهار، راه آهن رشت – کاسپین و همدان – سنندج هستند.

به گزارش شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، در پایان، اعضای حاضر در بیست و هفتمین اجلاس مجمع منطقه ای راه آهن های خاورمیانه UIC RAME، ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده از سوی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، اظهار امیدواری کردند که به زودی با محوریت راه آهن ایران سه شنبه های ریلی خاورمیانه برگزار شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.