| کد خبر: 232638 |

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان:

◄ درآمد پایدار شهرداری‌ها گره‌گشاست / تراکم‌فروشی خیانت به شهر

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: درآمد پایدار شهری از ضرورت‌های توسعه شهر است که اگر این گره حل نشود ما با تغییر کاربری‌ها و تراکم‌فروشی‌های زیادی روبه‌رو خواهیم شد.

تین نیوز

اردبیل - رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: درآمد پایدار شهری از ضرورت‌های توسعه شهر است که اگر این گره حل نشود ما با تغییر کاربری‌ها و تراکم‌فروشی‌های زیادی روبه‌رو خواهیم شد.

به گزارش تین نیوز، احمد خرم در دیدار با استاندار اردبیل و نشست با جامعه مهندسان در اردبیل اظهار کرد: تا زمانی که مشکل درآمد پایدار شهرداری‌ها حل نشود ما با تغییر کاربری‌ها و تراکم‌فروشی و همچنین خیانت به توسعه و عمران متوازن شهری روبه‌رو خواهیم بود که ضرورت دارد بر اساس ضوابط و مقررات ساخت و سازها و کارهای عمرانی به شکل صحیح و درست اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: در 42 سال عمر مدیریتی سعی کردم تا تابع قوانین، ضوابط و معیارهای اصولی باشم و به رغم آن که فحش‌ها خورده‌ام از این موازین کوتاه نیامده و هیچ وقت قلمم را در مسیر ناصحیح و انحراف سوق ندادم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور از کاربری‌‌فروشی‌های شهری به عنوان معضل جدی یاد کرد و گفت: امیدواریم مهندسان نسل جدید پای مقررات و قوانین محکم بایستند و در حفظ منافع مردم و حقوق شهروندان از هیچ چیزی کوتاه نیایند.

خرم با بیان اینکه امروزه همه وظیفه داریم به دور از اغراق و رفتارهای غلوآمیز به وظیفه خود عمل کرده در پیشرفت کشور نقش اصلی و اساسی خود را ایفا کنیم، افرود: امروز نسل چهارم در حوزه ساخت و ساز و صنعت ساختمان با تجربه‌ای گران‌سنگ ورود پیدا کردند و ضرورت دارد با دیدگاهی جهانی و بر مبنای استانداردها هم در مسائل فنی و تخصصی و هم مسائل اجتماعی به سمتی حرکت کنیم تا بهترین خروجی را شاهد باشیم.

وی به ویژگی‌های نسل‌های اول تا چهارم اشاره کرد و ادامه داد: بعد از انقلاب صنعتی و اختراعات و ابتکارات انقلاب موج سوم در حوزه آی.تی، آی.سی.تی و تولید دانش اتفاق افتاده و در موج چهارم ما با توسعه علوم و فنون و تولید اطلاعات به شکل آنلاین و لحظه‌ای روبه‌رو هستیم.

خرم در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: روزانه میلیاردها صفحه اطلاعات در دنیا رد و بدل می‌شود و دانش بشری هر روز و هر لحظه چندین برابر تحول پیدا می‌کند.

وی ضرورت بسته‌بندی و سرتینگ اطلاعات را در این هیاهوی مبادلات اطلاعاتی یادآور شد و اضافه کرد: ضرورت دارد با الهام از جایگاه علم و تخصص در سال‌های گذشته در بخش ساخت و ساز و طراحی‌ها به سمتی حرکت کنیم تا بهترین و کارآمدترین نظام اجرایی شکل بگیرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اظهار تأسف از اختلاس‌ها و رانت‌های میلیاردی در سال‌های اخیر بیان کرد: در این کشور 39 سلسله حکمرانی کردند که تا این حد فساد و اختلاس نهادینه نشده بود و ضرورت دارد در ارتقا سلامت جامعه و دست‌اندرکاران امر به درستی عمل کرده و بر اساس حق و حد به عشق مملکت و مردم در حوزه‌های کاری خود صادق و سالم عمل کنیم.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.