| کد خبر: 232581 |

◄ دلیل عدم جذابیت سرمایه گذاری در پروژه های ریلی چیست؟

این که چرا مدت زمان اجرای پروژه های زیرساختی از جمله راه آهن، طولانی مدت می شود و گاهی به بیش از 20 سال می رسد به عدم توجه به اولویت گذاری در اجرای پروژه ها، مرتبط است.

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل معتقد است: سرمایه گذاری در بخش ریلی به دلیل خواب طولانی مدت سرمایه برای بخش خصوصی جذاب نیست.

به گزارش تین نیوز، این مطلب را یک کارشناس در بخش نظرهای کاربران این شبکه خبری بیان کرد و افزود: با توجه به این که سرمایه گذاران در کشور ما می توانند در بخش های دیگری که سود بهتر و زودبازده ای دارد سرمایه گذاری کنند، به حضور در پروژه های زیرساختی ریلی که خواب سرمایه گذاری در آن طولانی مدت است،  علاقه ای ندارند.

وی افزود:  اما این که چرا مدت زمان اجرای  پروژه های زیرساختی از جمله راه آهن،  طولانی مدت می شود و گاهی به بیش از 20 سال می رسد به عدم توجه به اولویت گذاری در اجرای پروژه ها، مرتبط است.

او تاکید کرد: برای اولویت گذاری پروژه های زیربنایی از جمله راه آهن لازم است کارشناسانی از سراسر کشور که با دیدگاه تخصصی به پروژه ها توجه می کنند، آنها را بر اساس اولویت جهانی، ملی و منطقه ای غربال گری نمایند.

بیشتر بخوانید:

راهکارهایی برای تخفیف چالش طرح‌های نیمه تمام عمرانی در بخش راه و راه‌آهن

این کارشناس با بیان این که در حال حاضر ایران با داشتن موقعیت ممتاز استراتژیک در زمینه ترانزیت از رقبا عقب افتاده است و دور می خورد،  یکی از دلایل  عمده بروز این مشکل را اجرای پروژه های بدون اولویت یا در اولیت های سوم و چهارم به جای اولویت های اول و دوم دانست.

به گزارش تین نیوز، در سال های اخیر و به دنبال افزایش سطح تحریم ها، پروژه های عمرانی دچار کمبود شدید منابع مالی شده اند و همین موضوع موجب شده بحث غربالگری پروژه های  عمرانی و جلوگیری از کلنگ زنی  پروژه های جدید بیش از پیش مورد توجه کارشناسان قرار گیرد.

به اعتقاد کارشناسان علاوه بر غربالگری پروژه ها، توجه به ارزش منابع انسانی و خلاقیت آنان نیز از دیگر مواردی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته تا با استفاده از این خلاقیت ها به راهکارهایی برای کاهش زمان اجرای پروژه ها دست یافت.

حذف و کاهش نفوذ و دخالت مسئولان سیاسی در پیگیری و اجرای پروژهای عمرانی و زیرساختی نیز به عنوان یکی دیگر از این راهکارها از سوی کارشناسان مطح شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.