| کد خبر: 232578 |

◄ سازمان تامین اجتماعی؛ مقصر اصلی از بین رفتن سنوات رانندگان عمومی

در حالی که یک راننده اتوبوس عنوان کرده هشت سال از سنوات رانندگان بین شهری در دهه 70 از بین رفته است یک مقام آگاه می گوید در خوشبینانه ترین حالت این سنوات بین 6 تا 6.5 سال است.

تین نیوز

در حالی که یک راننده اتوبوس عنوان کرده هشت سال از سنوات رانندگان بین شهری در دهه 70 از بین رفته است یک مقام آگاه می گوید در خوشبینانه ترین حالت این سنوات بین 6 تا 6.5 سال است.

به گزارش تین نیوز، این راننده اتوبوس در تماس با خبرنگار ما گفت: سنوات رانندگان طی سال های 1372 تا 1380 از بین رفته و در برخی موارد هم به جای هشت سال سه یا چهار سال سابقه بیمه برای رانندگان موجود است.

وی افزود: با وجود آنکه در این زمینه رانندگان مقصر نبوده اند و شرکت ها که وظیفه پرداخت حق بیمه رانندگان را بر عهده داشتند، از این کار سرباز زده اند اما اکنون برخی رانندگان با وجود آن که به سن بازنشستگی رسیده اند، به دلیل از بین رفتن این سنوات مجبور به ادامه فعالیت رانندگی هستند.

بیشتر بخوانید: سنوات رانندگان چگونه و چرا از بین رفت؟

این اظهارات در حالی مطرح می شود که یک مقام آگاه در این زمینه به خبرنگار ما گفت: در خوشبینانه ترین حالت این سنوات  6 تا 6.5 سال بیشتر نیست و این موضوع هم ربطی به شرکت های حمل و نقل و حتی دولت ندارد بلکه مقصر، سازمان تامین اجتماعی است.

وی عوامل موثر در بروز این مشکل را اول؛ سازمان تامین اجتماعی، دوم؛ دولت که پول های صورت مخدوش را که متعلق به رانندگان بود به نام خود مصادره کرد، سوم؛ شرکتها به خاطر کاربن کشی  و ناخوانا بودن نام رانندگان در سند حمل و چهارم؛ رانندگان به علت توجیه نبودن که مهر مالک و دوستانشان را در «صورت وضعیت» قید می کردند غافل از اینکه ۵درصد برای 2 مهر به2.5 درصد می رسید که ۱۵روز را پوشش می داد.

به گفته وی چون در حال حاضر رانندگان نمی دانند آن سال ها از چه شرکتی و چه شهری سرویس دهی کرده اند، جمع آوری این اطلاعات به سختی امکان پذیر است.

پیش از این نیز یک مقام صنفی در مورد موضوع سوابق بیمه و سنوات رانندگان پیشنهاد داده بود برای رسیدن به شاخص هشت سال، در ازای هر سال سنوات دوران هشت ساله، چهار ماه بیمه به رانندگان ارفاق شود.

وی در توضیح این پیشنهاد گفته بود: برای مثال کسانی که ۶ سال سنوات بیمه دریافت کرده‌اند‌، به ازای هر سال چهار ماه بیمه در مجموع ۲۴ماه برای ۶ سال، یعنی 2 سال حق بیمه با نرخ آن زمان ضریب ۲ از رانندگان دریافت کنند، تا به سقف هشت سال برسند.

وی افزوده بود: به‌طور مثال می‌توان یک سال سنوات را برابر با ۴ماه، 2 سال سنوات رابرابر با هشت ماه، سه سال را برابر با ۱۲ماه، چهارسال را برابر با ۱۶ماه، پنج سال را برابر با۲۰ ماه و 6 سال سنوات را برابر ۲۴ماه به بیمه رانندگان اضافه کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 1 0

    اون زمان وقتی صدای اعتراض رانندگان بلند شد عده‌ای با عنوان کردن قرار گرفتن شغل رانندگی در مشاغل سخت سعی در ارام کردن جو محیط کرده و بعد از افتادن آب از آسیاب ، دیگه جوابگو نشدند... به شخصه راننده‌ای رو سراغ داشتم که چندین سال بخاطر این دزدی محرز ، نتوانست زودتر بازنشست بشه و در آخر هم در تصادف شاخ به شاخ فوت کرد..
    انشالاه که هم در این دنیا و هم در آن دنیا ، مسببان این سختی‌های رانندگان ، جواب خواهند داد

  • راننده 0 0

    درست است تامین اجتماعی چراآن زمان برای تمدید دفترچه کارمفاصا حساب می داد ونمی گفت سنوات ناقص است ومثل الان بگوید بقیه رابریز به حساب لااقل الان بقیه راکه باربریها نریخته اند رابه قیمت روز بگیرند وهشت سال سابقه که حق قانونی راننده گان است کامل شود چراپیگیری نمی شود کسی نمی داند دلیل چیست چون راننده گان مقصر نیستند پس باید به حق خود برسند جالب است بعدازسال ۸۰رامی گیرند که خودراننده گان واریز می کردند ولی قبل رانمی گیرند جای تعجب است

  • راننده 0 0

    چراپولی که متعلق به راننده گان بوده دولت مصادره کرده الان آقای رییسی می گوید مبارزه بافساد این پول باید بین راننده گان ۷۲تا۸۰که باربریها بیمه شان بالا کشیده اند تقسیم شود اول اینکه اسامی راتامین اجتماعی دارد دوم دفترچه کار موجود است سوم گواهینامه پایه یکم آن زمان موجود است چه کسی باید به گوش آقای رییسی برساند خبرنگاران متعهد ودلسوز تااین حق راننده گان مظلوم به دستشان برسد

  • راننده 0 0

    اگرواقعا دیوان عدالت اداری و آقای رییسی مبارزه بافساد انجام می دهند این پولی که متعلق به راننده گان مظلوم سال۷۲تا۸۰است رابرگرداند اسامی راننده گان آن زمان مشخص است نزد تامین اجتماعی وباید بین همه برای هشت سال سنوات تقسیم شود نه اینکه دولت مصادره کند اگر این کارشد بدانید آقای رییسی واقعا مبارزه بافساد انجام داده ویاور مظلومان است وعدالت اگر انجام نداد بدانید فقط شعار داده چون همه می دانند که این مطالب توسط مشاورانش خبرنگاران به گوشش می رسد

  • راننده 0 0

    الان که مقصر مشخص شد چرا انجمن صنفی ها دیوان عدالت ادرای راباخبر نمی کنند آقای رییسی رامطلع نمی کنند تاعدالت برقرارشود وبعد ازسالها وعده دادن راننده گان به حق خود برسند لطفا خبرنگاران به گوش آقای رییسی برسانید این مطالب را با تشکر ازهمه دلسوزان راننده گان مظلوم

  • ناشناس 0 0

    باسلام تواین مطلب بالاباید بیان کنم که مقصراصلی همین اداره تآمین اجتماعی میباشدزیراچون ماراننده هاهرزمان که به اداره تآمین اجتماعی جهت اعتباردفترچه درمان مراجعه میکردیم برسی میکردندومیگفتندمثلآ۶ماه اعتباربرات اومده درواقع خودکارمنداداره اعتبارواریزی راازطریق بارنامه باری یاصورت وضعیت مسافربری راتاُییدمیکردحالابنده ازسال۷۲ تا۸۰ کلآ۲سال سابقه بیمه برام اومده ۶سال سابقه بنده ازبین رفته چه کسی بایدجوابگوی قشرضعیف راننده باشه ؟؟