| کد خبر: 232562 |

هنوز برای انتخاب شهردار تهران تصمیم گیری نشده است

منتخب شورای اسلامی شهر تهران دوره ششم گفت: درباره انتخاب شهردار، یک فرد تصمیم نمی‌گیرد و شورا باید تصمیم‌گیری کند، در این باره فکری نشده و حال باید برای آن تصمیم‌گیری کنیم.

تین نیوز

منتخب شورای اسلامی شهر تهران دوره ششم گفت: درباره انتخاب شهردار، یک فرد تصمیم نمی‌گیرد و شورا باید تصمیم‌گیری کند، در این باره فکری نشده و حال باید برای آن تصمیم‌گیری کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، مهدی چمران پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن بزرگداشت یاد و خاطر شهید مصطفی چمران به سوالات خبرنگاران در حوزه شهری پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه در دوره شما مگاپروژه اجرا شد و در این دوره سیاست پروژه‌های کوچک مقیاس دنبال شد و آیا شما سیاست این دوره را ادامه خواهید داد یا خیر گفت: ما در دوره گذشته اعلام کردیم که بهترین راه حفظ باغات، خرید باغات بود، در همین راستا ۶ باغ بزرگ در منطقه یک خریداری و تبدیل به پارک و فضای سبز عمومی شد. ما پروژه‌های مورد نیاز شهر را اجرا کردیم و اگر همین اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها در تهران نبود، میزان ترافیک و مصرف بنزین در شهر به طور وحشتناکی افزایش می‌یافت.

منتخب شورای شهر ششم پایتخت با بیان اینکه مدیریت شهری دوره پنجم دلیل عدم انجام مگاپروژه را بدهی‌های شهرداری خوانده‌اند، عنوان کرد: پروژه‌های کوچک برای محلات نیز بسیار ضروری است و ما نیز آنها را انجام دادیم اما پروژه‌های کوچک مقیاس برای ما جنبه تبلیغاتی نداشت و خود شهرداران محلات آنها را افتتاح می‌کردند.

وی ادامه داد: آخرین رقم بدهی‌های اعلام شده شهرداری ۶۵ هزار میلیارد است البته رقمی که ما شهرداری را تحویل دادیم ۱۶ هزار میلیارد بود و این نهاد همواره بدهی داشته است. در سال آخر بدهی‌های دوره چهارم شهری قدری بیشتر شد چراکه به نفع شهر بود تا پروژه‌ها سریع‌تر تکمیل شود و به همین منظور از بانک قرض گرفتیم.

چمران افزود: در دوره کنونی هرساله درآمد و بودجه وجود داشته اما نه بدهی‌ها پرداخت شده و نه پروژه‌ها تکمیل شد.

وی درباره آزمون دستیاران شهرداران گفت: ما در این باره هنوز فکر نکرده‌ایم. اما از تمامی افراد توانمند باید استفاده کرد. به هر حال از این افراد آزمون گرفته شده و آنها نیز دارای زندگی هستند و نمی‌توان به این افراد آسیب زد اما باید برای ساز و کار آن برنامه‌ریزی کنیم.

چمران درباره شهردار آینده عنوان کرد: در این باره یک فرد تصمیم نمی‌گیرد و شورا باید تصمیم‌گیری کند. در این باره نیز تفکری نشده و حال باید برای آن تصمیم‌گیری کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تصمیم شورای ششم برای استفاده از مدیران شهری دوره پنجم گفت: مدیرانی که توانمند باشند باید در جایگاه خود به کارشان ادامه دهند حتی در دوره پیشین نیز مدیران دوره قبل از ما باز هم حضور داشتند لذا کسی که تجربه داشته باشد باید به کار خود ادامه دهد و تغییر همه افراد بسیار غلط است.

منتخب دوره ششم شورای شهر درباره درآمدهای شهرداری ابراز داشت: هنوز در شهرداری درآمدهای پایدار تصویب نشده و متأسفانه همه شهرداری‌ها به درآمد ساخت و ساز متکی هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.