| کد خبر: 232422 |

۳ درخواست مهم از رئیس جمهور در حوزه حمل و نقل عمومی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ۳ خواسته مهم مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل پاینخت و توسعه آن را با رییس جمهور مطرح کرد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران سه خواسته مهم مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل پایتخت و توسعه آن را با رییس جمهور مطرح کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در آیین افتتاح و بهره برداری از ایستگاه مترو شهرک آزمایش که با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس جمهور برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد شهدای مدافعان سلامت، بیان کرد: پس از شهدای جامعه سلامت، حوزه حمل و نقل عمومی ( رانندگان تاکسی ، اتوبوس و راهبران قطار) بیشترین تعداد فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا را داشته است.

او ضمن اشاره به بهره برداری از ایستگاه شهرک آزمایش در خط ۶ مترو تهران، بیان کرد: این ایستگاه در مجاورت دو بزرگراه تهران ( شیخ فضل الله نوری و جلال آل احمد) قرار دارد. پس از افتتاح ایستگاه مرزداران در اردیبهشت ۱۴۰۰، امروز نوبت به بهره برداری از ایستگاه شهرک آزمایش رسیده است.

هاشمی در ادامه اضافه کرد: این ایستگاه در محدوده میانی خط ۶ مترو به طول ۷.۵ کیلومتر قرار دارد و حدفاصل ایستگاه‌های دانشگاه تربیت مدرس و شهید ستاری را تکمیل می‌کند و عملکرد یک‌پارچه و پیوسته‌ای را پیدا می‌کند.

معاون شهردار تهران با اعلام اینکه تعداد ایستگاه‌های مترو امروز به ۱۴۰ ایستگاه رسیده است، گفت: ۳۰ ایستگاه و ۱۲ ورودی با حمایت دولت و شورای اسلامی شهر تهران در دوره مدیریت شهری پنجم افتتاح شده است.

او درباره ایستگاه شهرک آزمایش توضیح داد: ایستگاه شهرک آزمایش با عمق ۳۶ متری، عملیات اجرایی بسیار سختی را داشته است. این ایستگاه برای معلولان و کم توانان مناسب سازی شده است. همچنین این ایستگاه به طول ۱۴۰ متر، دارای سه دستگاه هواساز، ۱۰ دستگاه پله برقی و ۶ دستگاه آسانسور است. همچنین هزینه ساخت این ایستگاه ۲۹۴ میلیارد تومان بوده است.

به گفته هاشمی؛ ۲۱۶ دستگاه اتوبوس، ۱۷۸ دستگاه مینی بوس و ۱۳ هزار و ۱۷۳ دستگاه تاکسی در این دولت نوسازی شده است.

او در ادامه بیان کرد: معاونان حمل و نقل کلانشهرها سه درخواست از ریاست جمهوری دارند.نخست،  صدور واکسیناسیون برای رانندگان تاکسی و اتوبوسرانی در سراسر کشور است که فقط بیش از ۳۰۰ نفر در تهران فوتی راننده تاکسی داشته‌ایم. دستور دیگر تسریع در اجرای مصوبه ستاد ملی کرونا به منظور خرید ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای کلانشهرها است. این اقدام به مرحله نهایی رسیده و در آینده می‌تواند نوید تولید داخلی اتوبوس‌ها را به شهرداری‌ها بدهد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درخواست دیگر را درباره هزار و ۵۰ دستگاه واگن مترو ذکر کرد و افزود: قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن منعقد شده و درخواست می‌شود که برای ۴۲۰ دستگاه باقی مانده که قرار است از محل واگن ملی تأمین شود، به مرحله اجرا برسد.

بر اساس گزارش سایت شهر، در پایان گزارش عملکرد مدیریت شهری از سوی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان دستور رسیدگی ویژه به خواسته ۳ گانه مدیریت شهری را به مدیران خود داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.