| کد خبر: 232421 |

درخواست از شورای ششم؛

◄ لزوم توجه به حقوق معلولان در پروژه های عمرانی

مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق معلولان ایران از اعضای منتخب شورای شهر خواست تا در چهار سال آینده برای پروژه‌های عمرانی که در سطح شهر اجرا می‌شود پیوست حقوق مربوط به افراد دارای معلولیت را الزام کنند.

تین نیوز

مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق معلولان ایران از اعضای منتخب شورای شهر خواست تا در چهار سال آینده برای پروژه‌های عمرانی که در سطح شهر اجرا می‌شود پیوست حقوق مربوط به افراد دارای معلولیت را الزام کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علی همت محمودنژاد درخصوص مطالبات معلولان از کاندیداهای شورای شهر، گفت: امید است اعضای منتخب شورای شهر در چهار سال آینده برای پروژه‌های عمرانی که در سطح شهر اجرا می‌شود پیوست حقوق مربوط به افراد دارای معلولیت را الزام کنند.

وی گفت: پیوست حقوق معلولان و منافع آنها در پروژه‌های شهرداری سبب می‌شود تا در آینده نیازی به مناسب‌سازی مجدد نداشته باشیم و از طرف دیگر، حقوق این شهروندان رعایت شود.

محمودنژاد با بیان اینکه متاسفانه در تبلیغات شهری، فرهنگ‌سازی برای افراد دارای معلولیت بسیار کم به چشم می‌خورد، در این رابطه خواستار تبلیغات شهری و فرهنگ‌سازی حقوق افراد دارای معلولیت، با مشاوره گرفتن و استفاده کارآمد از این گروه از جامعه از اعضای شورای شهر شد.

مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق معلولان ایران با بیان اینکه متاسفانه هنوز بسیاری از فرهنگسراها و کتابخانه‌ها برای معلولان قابل استفاده نیست و این در حالیست که حتی بوم‌گردی برای معلولان یک آرزو شده است، اظهار کرد: از آنجایی که سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی از محل بودجه عمومی تامین می‌شود، منتخبین شورای شهر باید راهکارهای بهره‌‍مندی معلولان از این سیستم را از قبیل اتوبوس، مترو، تاکسیرانی و... بررسی کنند و در مواردی که تبعیضی میان استفاده معلولان و سایر شهروندان از این وسایل وجود دارد، راه‌های جبرانی ممکن را باتوجه به شرایط و بوم منطقه ایجاد کنند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو همچنین از مردم خواست تا افراد دارای معلولیت را که در سراسر کشور کاندید شده‌اند، به عنوان شهروندانی که برای حضور در عرصه اجتماعی مبارزه می‌کنند، یاری کنند.

محمودنژاد افزود: اگرچه توان مالی برای کمک به کاندیداهای معلول برای انتخابات در شورای شهر در سراسر کشور را نداریم، اما برای معلولینی که احساس وظیفه کرده‌ و خود را در این عرصه وارد کرده‌اند، می‌تواند شروع خوبی برای مطالبات اجتماعی و حقوق مدنی افراد دارای معلولیت باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.