| کد خبر: 232420 |

توجه «شورای ششم» به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به معضلات زیست‌محیطی شهر تهران بر ضرورت تخصیص اعتبارات نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و توسعه سامانه حمل و نقل عمومی به‌منظور کاهش استفاده ازسوخت‌های فسیلی و در نتیجه کاهش آلودگی هوا توسط شورای ششم تاکید کرد.

تین نیوز

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به معضلات زیست‌محیطی شهر تهران بر ضرورت تخصیص اعتبارات نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و توسعه سامانه حمل و نقل عمومی به‌منظور کاهش استفاده ازسوخت‌های فسیلی و در نتیجه کاهش آلودگی هوا توسط شورای ششم تاکید کرد.

زهره عبادتی در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به اینکه شورای ششم باید اقدامات جدی در جهت کاهش آلودگی هوا در سطح شهر تهران، مدیریت ‌پسماند و مساله آب انجام دهد، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین مسائل با اهمیت در این زمینه این است که شورای ششم تخصیص اعتبارات سالیانه و برنامه‌های خود را بر مبنای محیط زیست و توسعه ‌پایدار قرار دهد.

وی ادامه داد: اکنون در شهر تهران با معضلاتی چون ترافیک و آلودگی هوا مواجه‌ هستیم که ناشی از تردد بیش از حد خودروهای شخصی و غیر استاندارد بودن ناوگان حمل و نقل عمومی به‌ویژه اتوبوس‌ها است. از این رو لازم است شورای ششم در جهت نوسازی و بهسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی و نصب فیلترهای دوده روی اتوبوس‌ها اقدام کند.

عبادتی ضمن بیان اینکه توسعه مترو اهمیت بسیار زیادی دارد، تصریح کرد:حرکت به سمت استفاده از فناوری‌های جدید و توسعه سامانه حمل و نقل برقی می‌تواند کمک شایانی به کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی و آلودگی هوا کند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری با اشاره به وجود معضل ‌پسماند در شهر و استان تهران اظهار کرد: مشکلات ‌پسماند شهر تهران امروزه شهرستان‌های اطراف به‌ویژه شهر ری را نیز تحت الشعاع قرار داده و لازم است برنامه‌ای برای مدیریت معضل ‌پسماند در نظر گرفته شود.  طرح جامع مدیریت ‌پسماند لازم است به‌طور کامل اجرایی شود و مرکز دفع و ‌پردازش آرادکوه به‌صورت ویژه ساماندهی شود همچنین احداث زباله‌سوزهای جدید از جمله برنامه‌ها و اقدامات در جهت توسعه ‌پایدار است که باید مورد توجه شهرداری و شورای شهر ششم قرار گیرد.

وی ادامه داد: ساماندهی صنوف مزاحم نیز از مواردی است که باید در برنامه‌های شورای ششم مورد توجه قرار گیرد و شورای آینده باید این نکته را نیز مدنظر داشته باشد که برای بهبود وضعیت زیست محیطی شهر تهران این مشکلات را به شهرستان‌های همجوار تحمیل نکند.

عبادتی در ‌پایان گفت: اگر شورای ششم کمیته‌های محیط زیستی خود را فعال کند و از دیدگاه‌های کارشناسان محیط زیست و مدیران ادارات حفاظت محیط زیست استان تهران در تدوین برنامه‌ها، تخصیص اعتبارات و ‌سایر اقدامات موثر در حوزه مسائل زیست‌محیطی استفاده کند می‌تواند در کاهش معضلات زیست محیطی شهر تهران اثرگذار باشد. همسو شدن شورای شهر آینده با سازمان حفاظت محیط زیست و اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان تهران می‌تواند هم در حفظ محیط زیست و هم در بهبود برنامه‌های مدیریت شهری تاثیر زیادی داشته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.