| کد خبر: 232394 |

روح الله ایزدخواه:

◄ حضور جوانان در عرصه مدیریت شهری نیاز امروز مدیریت کارآمد است

انتخابات اعضای شوراهای شهر و روستا همزمان روز جمعه 28 خردادماه با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود. این همزمانی تا حدودی باعث شده است که که انتخابات شوراها به حاشیه رانده شده و کمتر در سطح اخبار رسانه ها به آن توجه شود.

تین نیوز

انتخابات اعضای شوراهای شهر و روستا همزمان روز جمعه 28 خردادماه با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود. این همزمانی تا حدودی باعث شده است که که انتخابات شوراها به حاشیه رانده شده و کمتر در سطح اخبار رسانه ها به آن توجه شود. در رابطه با میزان اهمیت این انتخابات در راستای توسعه و عمران شهری و تاثیر آن بر آینده شهروندان همچنین ویژگی های اعضای شوراهای شهر با روح الله ایزدخواه، نماینده مجلس گفت و گو کرده ایم که مشروح آن را در ادامه می خوانیم.

آیا همزمانی انتخابات شوراها با ریاست جمهوری چه اندازه بر میزان مشارکت مردم در این انتخابات موثر است و مشارکت مردم چه تاثیری بر توسعه و عمران شهر دارد؟

همزمانی انتخابات شورای شهر و  روستا با انتخابات ریاست جمهوری به هیچ وجه از اهمیت و جایگاه انتخابات شوراها و تاثیر آنها بر آینده کشور نمی کاهد. باید توجه داشت این انتخابات اتفاقا اهمیت فراوانی دارد چرا که در جایی جای این کشور این شوراها هستند که می توانند روند خدمت رسانی به مردم را تسریع و تسهیل کنند و نقش مردم در اداره امور کشور محقق کنند.

با توجه به گام دوم انقلاب اعضای شوراهای شهر باید دارای چه ویژگی هایی باشند و چه ملاک هایی برای انتخابات آنها باید در نظر گرفته شود؟

متاسفانه ما در دوره فعلی شاهد بودیم که این شورها آسیب های داشت بویژه در حوزه مفاسد مالی و باید در این دوره دقت شود که این اتفاقا دوباره رخ ندهد و افراد لایق و کارامد انتخاب شوند. خوشبختانه در این دوره شاهدیم که جوانان با انگیزه و آرمان خواه در شهر رو روستا وارد این حوزه شدند. می بینیم که خوشبختانه در این دوره از انتخابات شوراها طیف وسیعی از این جوانان در شهرهای مختلف به خصوص در کلان شهر تهران آماده خدمت رسانی هستند. ما باید این را به فال نیک بگیریم و من از همینجا از عموم مردم درخواست می کنم که به این جوانان اقبال نشان دهند و زمینه حضور متخصصان و جوانان را با انتخاب آنها فراهم کنیم.

یکی دیگر از مسائلی که در این دوره باید به آن توجه ویژه شود بحث حضور متخصصان و افراد انقلابی در این دوره است. ما باید افراد متخصص و باتجربه در مسائل و مدیریت شهری را که روحیه مطالبه گری داشته و پیگیر مشکلات مردم هستند، زمینه حضورشان را فراهم کنیم. اینها به عقیده من گزینه های مناسبی برای انتخابات شورای شهر هستند. تا شاید از این طریق شاهد یک نوآوری در مدیریت شهری باشیم.

گفته می شود که برخی چهره های سیاسی و وابسته به نهادهای خاص در برخی لیست ها وجود دارد آیا اعضای شورای شهر نباید جناحی باشند؟

نمی شود گفت که جریان ها و جناح های سیاسی لیست معرفی نکنند و یا از افراد حمایت نکنند. چرا که اتفاقا ما افراد متخصص، انقلابی و جوانان پرشوری داریم که برخی از آنها مورد حمایت جناح ها و جریان های سیاسی هستند. جناحی بودن این افراد مانعی برای خدمت رسانی به شهروندان نیست. درواقع آنها نباید جناحی رفتار کنند و در این بحث بیشتر در رابطه با تخصص و کارآمدی است. همان طور که رهبری انقلاب اسلامی تاکید کردند ما باید تلاش کنیم که در عرصه های مختلف زمینه حضور جوانان، متخصصان و افراد کارآمد و لایق را در سطوح مختلف مدیریتی فراهم کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.