| کد خبر: 232375 |

اختلاف ۱۷ ساله اروپا و آمریکا بر سر یارانه‌های بویینگ و ایرباس حل شد

بروکسل و واشنگتن توانستند اختلاف بر سر مسئله یارانه‌های هواپیماسازی‌های ایرباس و بویینگ را حل و فصل کرده و عوارض وضع شده در این خصوص را لغو کنند.

تین نیوز

 بروکسل و واشنگتن توانستند اختلاف بر سر مسئله یارانه‌های هواپیماسازی‌های ایرباس و بویینگ را حل و فصل کرده و عوارض وضع شده در این خصوص را لغو کنند.

 به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، بروکسل و واشنگتن بر سر مسئله یارانه‌های هواپیماسازی‌های خود به توافق رسیده‌اند. اتحادیه اروپا از 2004 آمریکا را به فراهم کردن کمک‌های غیر قانونی برای بوئینگ متهم کرده است، در حالی که واشنگتن ادعا می‌کند به ایرباس یارانه پرداخت می‌کرده است.

 بروکسل و واشنگتن توانستند این مسئله را در اجلاسی با حضور جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و اورسولا واندر لین، رئیس کمیسیون اروپا در اجلاس آمریکا-اروپا در بروکسل حل و فصل کنند.

رئیس کمیسیون اروپا در مورد این اجلاس گفت:«این اجلاس با موفقیت در اختلاف بین هواپیماسازی‌ها آغاز شد که یک فصل جدید در رابطه بین آمریکا و اروپا خواهد بود. ما پس از 17 سال اختلاف و اقامه دعوی علیه یکدیگر به سمت همکاری پیش می‌رویم».

دو طرف توافق کردند عوارض 5 ساله وضع شده به خاطر این نزاع تجاری را لغو کنند.

طبق این قرارداد عوارض تجاری وضع شده طی ریاست جمهوری دونالد ترامپ در رابطه با اختلاف ایرباس و بوئینگ که اولین بار در 2004 آغاز شد، لغو می‌شود. دولت قبلی آمریکا پس از اینکه سازمان تجارت جهانی اعلام کره بروکسل یارانه‌های ناعادلانه به ایرباس پرداخت میکرده، 7.5 میلیارد دلار عوارض بر کالاهای اروپایی وضع کرد.

اتحادیه اروپا هم در اقدامی تلافی‌جویانه و بر اساس یک حکم دیگر سازمان تجارت جهانی مبنی بر کمک‌های غیرقانونی آمریکا به بویینگ، 4 میلیارد دلار عوارض بر کالاهای آمریکایی وضع کرد.

 خبر توافق بین اروپا و آمریکا بر سر این هواپیماسازی‌ها باعث رشد سهام شرکت ایرباس 1.5 درصد و سهام بویینگ حدود یک درصد افزایش یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.