| کد خبر: 232326 |

◄ برنامه‌ریزی برای رفع ۲۰ نقطه حادثه‌خیز خراسان شمالی در سال ۱۴۰۰

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان خراسان شمالی گفت: در طرح طرح راهداری محوری که از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شده و قرار است تا پایان خرداد ماه به اتمام برسد، ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های استان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان خراسان شمالی گفت: در طرح راهداری محوری که از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شده و قرار است تا پایان خرداد ماه به اتمام برسد، ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های استان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

به گزارش تین نیوز، جعفر شهامت، مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان خراسان شمالی، اظهار کرد: طرح راهداری محوری در استان از ابتدای اردیبهشت‌ماه آغاز شده و قرار است تا پایان خردادماه به اتمام برسد.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح در استان انسجام در عملیات راهداری جاری و دوره‌ای و بسیج امکانات و نیروهای راهداری در محورهای شریانی و پرتردد استان است به نحوی که کیفیت و کمیت اقدامات موجب ارتقای ایمنی و درک کیفیت یکنواخت در طول محورها توسط کاربران راه‌ها شود.

شهامت افزود: بیش از ۴ هزار کیلومتر راه آسفالته در استان وجود دارد که عمده ترافیک ما در بیش از ۶۰۰ کیلومتر راه شریانی خراسان شمالی در جریان است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان خراسان شمالی اضافه کرد: طی طرح راهداری محوری تعداد ۶۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری توسط ۱۱۰ نفر راهدار درکریدورهای شریانی استان اقدام به فعالیت خواهند کرد.

وی اشاره کرد: اعتبار هزینه شده در طرح راهداری استان طی سال مالی ۹۹ معادل ۸۴۰ میلیارد ریال بوده است که حدود ۵۰ درصد آن در راه‌های شریانی هزینه شده است.

شهامت تشریح کرد: عمده فعالیت های انجام شده در این طرح تاکنون شامل لکه‌گیری و حذف چاله و خرابی آسفالت، درزگری، تسطیح حریم راه و اصلاح شیب شیروانی راه‌ها، پاکسازی شانه و حاشیه راه، شانه‌سازی یا تعویض شانه و اصلاح افتادگی شانه راه، اصلاح، تعمیر و رنگ آمیزی پایه تابلوها و تجهیزات روشنایی منصوبه و حذف تابلوهای نادرست و غیرضروری، اصلاح و تخلیه قنوها و تخلیه مصالح از حاشیه و کنار راه یا پشت دیوارهای حائل، شست‌وشو و رنگ آمیزی ابنیه فنی موجود همانند دیوارهای حائل، پل های عابر پیاده، گالری‌ها و دیواره تونل ها، حفاظ های بتونی است.

وی ادامه داد: همچنین در این زمینه می‌توان به تکمیل و احیای خط کشی‌ها با اولویت خطوط میانی تنقیه پل‌ها و اصلاح و پاکسازی دستک‌ها و دیوارهای هدایت آب، تعمیر و بازسازی درزهای انبساط و نرده پل‌ها، تعمیر و اصلاح سیستم روشنایی نقطه‌ای و طولی تونل‌ها، تعمیر و اصلاح سیستم روشنایی نقطه‌ای، عملیات پاکسازی رسوبات سیل، پاکسازی سطح و شانه راه و دوربرگردان‌ها از مصالح زمستان، اجرای ریسه پل‌ها، حذف تابلوهای تبلیغاتی اشاره داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان شمالی توضیح داد: رفع ۲۰ نقطه حادثه خیز (پرتصادف) در طول راه‌های شریانی، اصلی و فرعی استان، اصلاح وضعیت کریدور شریانی فاروج-بجنورد-جنگل گلستان و کریدور بجنورد-اسفراین-سبزوار به ویژه در زمینه روشنایی، تابلو، علائم، روکش راه‌ها و ایمن‌سازی دسترسی‌های تقاطع‌های محور، بازسازی راهدارخانه‌ها و اجرای طرح‌های ویژه مدیریت سرعت از جمله مهم‌ترین محورهای اقدامات راهداری در سال ۱۴۰۰ در محورهای شریانی استان خواهد بود.

وی در پایان تصریح کرد: در کنار این فعالیت‌ها ایمن‌سازی محورهای فرعی پرتردد، تامین و بازسازی ملزومات ایمنی از جمله تابلو علائم خط کشی راه، ایمن سازی تقاطع‌ها و مدیریت سرعت در این راه‌ها مورد توجه قرار دارد.

شهامت در پایان ابراز کرد: هم چنین برابر تفاهم‌نامه منعقد شده بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و استاندار خراسان شمالی، افزایش ۲.۵ برابری اعتبارات حوزه راهداری و ایمنی راه‌ها در دستور کار ملی و استانی قرار گرفته است که متناسب با آن حجم عملیات ایمنی در محورهای استان قابل افزایش خواهد بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.