| کد خبر: 232282 |

◄ چه افرادی می توانند کاندیدای هیئت مدیره کانون انجمن های صنفی کارگری رانندگان کشور شوند؟

نمایندگان تمامی انجمن های عضو کانون این حق را دارند که تا روز مجمع، حتی اعضایی که عضویت آنها به حالت تعلیق در آمده است، در مجمع عمومی پس از مجمع عمومی فوق العاده و تایید عضویت توسط مجمع عمومی کاندیدای سمت های هیئت مدیره یا بازرسی شوند.

تین نیوز

 بالاخره بعد از اعتراضات رانندگان و پس از فراز و نشیب های بسیار و پس از حدود 2 سال از پایان اعتبار هیئت مدیره کانون سراسری رانندگان و پشت سر گذاشتن پاندمی کرونا، اگر خدا بخواهد و دوباره مهلت اعتبار تشکلات به دلیل کرونا تمدید نشود، کانون سراسری رانندگان حمل کالای از هم پاشیده با پیگیری های بسیار، اقدام به انتشار آگهی دعوت و برگزاری مجامع عمومی فوق العاده و عادی در پایین صفحه شماره 10 روزنامه کار و کارگر روز پنجشنبه مورخ 1400/03/13 خرداد ماه نموده است که در آن به موضوعاتی که قرار است در آن مجامع عمومی و انتخابات در تاریخ 1400/04/14 تیر ماه در سالن همایش های صدا و سیما برگزار نماید به اختصار اشاره کرده است.

تا اینجای کار بسیار هم عالی است،  ولی 2 نکته بسیار بسیار مهم در این آگهی دعوت مجامع عمومی گنجانیده شده است که شاید سهوا و از روی عدم آگاهی و اطلاعات کافی تشکلاتی از آیین نامه، مقررات و ضوابط بوده یا عمدا و در راستای مهندسی مجامع عمومی و انتخابات و بیرون کشیدن افراد مورد نظر از صندوق رای توسط بعضی از رانده شدگان کانون و صنف باشد که بسیار شبه برانگیز بوده و شاید موجب انحراف افکار همکاران گردد.

 نکته مهم اول این است که در پایین آگهی دعوت بعد از بند 5  آمده است: خواهشمند است با در دست داشتن کپی اعتبار تجدید انتخابات هیئت مدیره و گواهی ثبت انجمن جهت اعمال رای در مجامع فوق همراه با کارت ملی خود حضور به هم رسانید.

نکته مهم دوم این است که عنوان شده: چنانچه مایل به کاندیدا توری هیئت مدیره یا سمت بازرس می باشید، خواهشمند است تا آخر وقت اداری روز دوشنبه مورخ 1400/04/07 صورتجلسه کتبی هیئت مدیره خود را مبنی بر معرفی کاندیدای سمت های فوق به کانون ارسال یا فاکس نمایید.

حال پرسش های اساسی  زیر مطرح می شود:

- آیا هیئت مدیره کانون یا مغز متفکر طراح آگهی مجامع عمومی دست اندر کار تشکلات نبوده است؟ 

- آیا هیئت مدیره کانون در این کشور زندگی نمی کنند و نمی دانند که حدود 2 سال است که به دلیل کرونا ستاد ملی کرونا اجازه برگزاری مجامع عمومی کارگری را نداده است؟ 

- آیا هیئت مدیره کانون نمی دانند در حال حاضر به دلیل کرونا و عدم برگزاری مجامع عمومی، اعتبار بیش از نیمی از انجمن های صنفی به اتمام رسیده است؟

- آیا هیئت مدیره کانون نمی دانند که سازمان های کارگری و کارفرمایی در چند مرحله و تا تاریخ 1400/03/20 خرداد ماه اعتبار تشکلات را تمدید کرده است؟

- از همه مهمتر مگر خود کانون اعتباری دارد که به دنبال اعتبار انجمن های عضو می گردد؟ خود این کانون از تاریخ 1398/10/15 فاقد اعتبار است.

بیشتر بخوانید:

مهندسی انتخابات و لزوم هوشیاری صنف رانندگان

حال توجه رانندگان را به موضوع بسیار مهمی جلب می نمایم؛ طبق آیین نامه، مقررات و ضوابط کلیه انجمن های صنفی، چه عضو و غیر عضو کانون که قبل از اسفند ماه سال 1398 دارای اعتبار بوده اند، حتی انجمن هایی که اعتبار سه ساله هیئت مدیره آنها به اتمام رسیده بوده و در مهلت 6 ماهه پایانی بوده اند ولی بعد از اسفند ماه 98 به دلیل شیوع بیماری کرونا و ممنوعیت قانونی ستاد ملی کرونا تا کنون موفق به بر گزاری مجمع عمومی و تجدید انتخابات نشده اند قانونا می توانند در مجامع عمومی و انتخابات کانون سراسری رانندگان شرکت نمایند. توضیح این که فقط انجمن هایی که قبل از اسفند ماه سال 1398 فرصت شش ماهه پایان دوره آنها به پایان رسیده و منحل شده اند نمی توانند در این مجامع شرکت نمایند. زیرا اگر قرار بر این باشد که فقط انجمن های دارای اعتبار در این مجامع شرکت کنند و انجمن هایی که اعتبار آنها در حال حاضر به اتمام رسیده است نتوانند شرکت کنند، ابتدا باید سازمان های کارگری و کارفرمایی تاریخی را برای فرصت 6 ماهه تجدید انتخابات تعیین و اعلام می نمود، سپس تا زمان تعیین تکلیف انجمن های صنفی به کانون سراسری رانندگان اجازه برگزاری مجامع عمومی را نمی داد و از طرف دیگر به ادارات کل تعاون تابعه دستور می دادند که هر چه سریعتر تکلیف انجمن هایی را که اعتبار آنها به اتمام رسیده است روشن نمایند.

اینجانب در این خصوص از سازمان های کارگری و کارفرمایی استعلام نموده ام، جوابیه پیوست انجمن های صنفی چه عضو و غیر عضو که قبل از اسفند ماه سال 99 دارای اعتبار بوده و منحل نشده بوده اند، حتی انجمن هایی که در دوره  6 ماهه پایانی بوده اند، می توانند در مجمع عمومی و انتخابات کانون سراسری رانندگان شرکت نمایند.

نکته بسیار مهم دوم اینکه، با استناد به آیین نامه چگونگی تشکیل، حدود وظایف و اختیارات و نحوه عملکرد انجمن های صنفی و کانون های مربوط و اساسنامه کانون سراسری رانندگان، هیئت مدیره چنین اختیاراتی ندارد که برای اعلام کاندیداتوری اعضا محدودیت ایجاد نموده و زمان مشخصی را تعیین نماید، آن هم هیئت مدیره و اساسنامه ای که ایرادات و اشکالات حقوقی بسیاری بر آن وارد است،  زیرا طبق آیین نامه در مواردی که  به دلایل گوناگون نیاز به تغییرات و اصلاحات در اساسنامه وجود دارد،  ابتدا باید مجمع عمومی فوق العاده تشکیل شود تا در مورد مسائل مورد اختلاف و افرادی که به صورت غیر قانون و کاملا سلیقه ای عضویت آنها پذیرفته نشده و اعضایی که تعلیق شده اند اظهار نظر و رای گیری شود، سپس بعد از روشن شدن وضعیت عضویت افراد و اعضا، مجمع عمومی عادی و انتخابات برگزار شود.

در مجامع عمومی، خصوصا مجامع کانون ها که اعضای آنها بر خلاف انجمن ها که اشخاص حقیقی هستند، تماما شخصیت های حقوقی و دارای یک برگ گواهینامه ثبت بوده و تمام اعضای واجد شرایط از حقوق قانونی یکسان برخوردار هستند،  کلیه اعضای کانون نماینده شخصیت های حقوقی هستند که انجمن ها به کانون معرفی می کنند، چگونه می شود که هیئت مدیره کانون که خود نیز نماینده یک انجمن و دارای حق برابر هستند بتوانند برای سایر اعضا تعیین تکلیف و زمان مشخصی را برای اعلام کاندیداتوری اعلام نمایند؟ 

بنابراین قانونا نمایندگان تمامی انجمن های عضو کانون این حق را دارند که تا روز مجمع، حتی اعضایی که عضویت آنها به حالت تعلیق در آمده است، در مجمع عمومی پس از مجمع عمومی فوق العاده و تایید عضویت توسط مجمع عمومی کاندیدای سمت های هیئت مدیره یا بازرسی شوند.

در پایان از افراد مستقل خواهشمند است، مواظب مهندسی انتخابات هیئت مدیره کانون سراسری رانندگان توسط افراد شناخته شده باشند.

امید است این سیکل معیوب را که سال هاست رانندگان، حمل و نقل و سازمان راهداری را گرفتار کرده است، اصلاح شود.

نامه دوم وزارت کار

نامه وزارت کار

انتخابات+کانون

* رئیس هیئت مدیره انجمن رانندگان کامیون‌ های یخچال‌ دار استان تهران

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 0 0

    چه فرقی دارد چه کسی بشود وقتی کاری برای راننده گان انجام نمی دهند اگر بعدازسه سال وعده دادند وپیگیری نمودند سنوات 72تا80حل شده بود