| کد خبر: 23213 |

در گفتگو با تین نیوز مطرح شد:

◄ گلایه های عضو اتاق بازرگانی از گرانی خدمات حمل و نقل / صنعت و صادرات در خواب

تین نیوز | یک عضو اتاق بازرگانی ایران ضمن گلایه از گرانی خدمات حمل و نقل مواد معدنی در ایران و با بیان اینکه" جهان به شدت در حال کاهش هزینه ها و توسعه صادرات است" تصریح کرد: در مقابل صنایع و صادرات ایران در خواب به سر می برند.

فاطمه دانشور عضو اتاق ایران و از اعضای شورای شهر چهارم در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به هزینه بالای حمل مواد معدنی اظهار داشت: در حالی هزینه حمل مواد معدنی در کشور افزایش داشته است که صنف صادر کنندگان مواد معدنی به دلیل تحریم ها با رکود روبرو هستند.

وی افزود: کشورهای استرالیا و برزیل با توسعه و به روز کردن ناوگان حمل و نقل خود، گوی سبقت در صادرات مواد معدنی را از سایر کشور ها ربوده اند.

عضو اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران با اشاره به نقش حمل و نقل بر غیر قابل رقابت بودن صادرات مواد معدنی برزیل و استرالیا بیان داشت: این کشورها در حمل و نقل جاده ای، ناوگان نو با قابلیت جابجایی تناژ بالا در اختیار دارند، همچنین در نگهداری از جاده ها بیشترین استاندارد را رعایت می کنند.

دانشور با بیان اینکه "بنادر کشورهای مذکور ظرفیت پذیرش کشتی های با قابلیت بارگیری بالا به طور مداوم دارند" ازعان کرد: این در حالی است که بندر شهید رجایی قابلیت پهلوگیری چند کشتی با ظرفیت بارگیری بالا را ندارد.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در حالی جهان با کاهش هزینه ها به دنبال توسعه ترانزیت و صادرات است که صنعت و صادرات ایران با افزایش قیمت خدمات، در خواب به سر می برد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس حمل و نقل 0 0

    به نظر اینجانب سهم حمل و نقل در هزینه تمام شده تولید و فعالیتهای اقتصادی و اجتماعی کشور ما بالاست و وضعیت بهره وری در بخش حمل و نقل پایین است این معضل هم در بخش دولتی و هم در بخش غیردولتی مشهود و بارز است در بخش دولتی می توان به پایین بودن بهره وری در ساخت و نگهداری زیرساختهای حمل و نقل اشاره نمود در بخش غیردولتی می توان کمبود ضریب دو سر پر بودن کامیونها و استفاده بی رویه از اتومبیلهای سواری برای مسافرت را مثال زد در بخش مسافری کمبود عرضه حمل و نقل عمومی با کیفیت مطلوب و قیمت پایین انرژی و پایین بودن نسبی نرخ بیمه و مجانی بودن استفاده از زیرساخت جاده ای مردم را به سمت خودرو سواری سوق داده است در بخش باری خود مالکی کامیونها و تعداد بی شمار شرکتهای حمل و نقل و فقدان هماهنگی ها بین آنها و فقدان سامانه های الکترونیکی برای حمل بار و کمبود شرکتهای حمل و نقل پیشرفته و چند وجهی و کمبود خدمات لجستیکی هزینه حمل بار را بالا برده است سازمان حمل و نقل در هدایت و مدیریت بخش باری و مسافری جاده ای کشور ضعیف عمل می کند و این محدود به وضعیت امروز و امسال نیست ستاد وزارت هم تعطیل است شاخصهای آماری مناسبی هم از وضعیت بهره وری منابع در بخش حمل و نقل ایران تهیه و منتشر نمی شود تا بتوانیم کمبود بهره وری را دقیق درک کنیم و با روند سالهای گذشته یا وضعیت کشورهای مشابه مقایسه کنیم ارزیابی مقامات وزارت نیز بر حسب مقدار طول ساخت راه و راه آهن است نه بر حسب استفاده مطلوب از منابع موجود

  • کارمند وزارت راه 0 0

    به نظر من از نگاه کلان اقتصادی صادرات مواد خام برای کشور زیبنده نیست نفت کمه حالا سنگ آهن هم داریم به چین صادر میکنیم. حال که به هر دلیلی صادرات مواد معدنی شکل گرفته بهتر است این مواد از طریق ریل حمل شود خرابی روسازی که توسط کامیون های حمل مواد معدنی بر جاده ها وارد می شود هزینه های بسیار بالایی بر بودجه تحمیل میکند. با احترام به خانم صادر کننده عرض کنم اگر هزینه سوخت واقعی می بود آن وقت چه میگفتید؟ با قیمت های جهانی فعلی فروش سنگ آهن به هیچ وجه توجیه اقتصادی از نگاه ملی ندارد با سوخت ارزان و هزینه حمل و نقل پایین جاده ها را تخریب میکنیم سوخت را از خارج وارد میکنیم و برای صادرات سوبسید می دهیم با کمال احترام عرض کنم در واقع از نگاه ملی نه تنها از فروش سنگ آهن در امدی نداریم بلکه هزینه هم بر بودجه عمومی وارد میکنیم ولی از نگاه بنگاه خانم صادر کننده در آمد داریم یعنی با ضرر زدن به اقتصاد ملی منافع اقتصادی خانم صادر کننده تامین می شود و اینطوری ایشان یکی از موفق ترین افراد جامعه لقب میگیرند حال درست است که نگاه ملی وجود ندارد ولی لااقل این فهم بین کارشناسان حمل و نقل وجود دارد.

  • کارمند وزارت راه 0 0

    به نظر من از نگاه کلان اقتصادی صادرات مواد خام برای کشور زیبنده نیست نفت کمه حالا سنگ آهن هم داریم به چین صادر میکنیم. حال که به هر دلیلی صادرات مواد معدنی شکل گرفته بهتر است این مواد از طریق ریل حمل شود خرابی روسازی که توسط کامیون های حمل مواد معدنی بر جاده ها وارد می شود هزینه های بسیار بالایی بر بودجه تحمیل میکند. با احترام به خانم صادر کننده عرض کنم اگر هزینه سوخت واقعی می بود آن وقت چه میگفتید؟ با قیمت های جهانی فعلی فروش سنگ آهن به هیچ وجه توجیه اقتصادی از نگاه ملی ندارد با سوخت ارزان و هزینه حمل و نقل پایین جاده ها را تخریب میکنیم سوخت را از خارج وارد میکنیم و برای صادرات سوبسید می دهیم با کمال احترام عرض کنم در واقع از نگاه ملی نه تنها از فروش سنگ آهن در امدی نداریم بلکه هزینه هم بر بودجه عمومی وارد میکنیم ولی از نگاه بنگاه خانم صادر کننده در آمد داریم یعنی با ضرر زدن به اقتصاد ملی منافع اقتصادی خانم صادر کننده تامین می شود و اینطوری ایشان یکی از موفق ترین افراد جامعه لقب میگیرند حال درست است که نگاه ملی وجود ندارد ولی لااقل این فهم بین کارشناسان حمل و نقل وجود دارد. جالب است که صنعت و صادرات متهم به خواب بودن می شوند یعنی هم توهین و هم ثروت مند شدن از جیب مردم.