| کد خبر: 232120 |

۹۱۷ کیلومتر بزرگراه تا پایان دولت احداث و بهسازی می‌شود

تا پایان عمر خدمت دولت تدبیر و امید، ۹۱۷ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی احداث و بهسازی خواهد شد.

تین نیوز

تا پایان عمر خدمت دولت تدبیر و امید، ۹۱۷ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی احداث و بهسازی خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دولت تدبیر و امید در هشت سال گذشته، دستاوردهای بیشماری در حوزه حمل‌ونقل زمینی داشته است که از آن جمله می‌توان به توسعه بزرگراه‌های کشور اشاره کرد. در این دولت، حدود ۸ هزار کیلومتر بزرگراه در کشور احداث شده که این به آن معناست که ۶۰ درصد از کل بزرگراه‌های کشور، در دولت‌های یازدهم و دوازدهم احداث شده است.

با این وجود، آهنگ احداث بزرگراه در دولت تدبیر و امید، حتی در ماه‌‌های پایانی دولت نیز قصد کند شدن ندارد و جهاد ساخت بزرگراه کماکان ادامه دارد. به طوریکه تا پایان دولت، ۹۱۷ کیلومتر بزرگراه دیگر تکمیل شده و به بهره‌برداری خواهد رسید. در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰، ۴۰ پروژه ساخت و بهسازی بزرگراه در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در جریان بوده است که بخش مهمی از این پروژه‌ها در ماه‌های اردیبهشت و خرداد به اتمام رسیده و بخشی دیگر نیز در تیرماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

از جمله پروژه‌های احداث بزرگراه در کشور که در تیرماه به اتمام می‌رسد،  می‌توان به احداث ۲۰ کیلومتر راه اصلی میانه - میاندوآب، فیروزآباد - آق کند، رضوانشهر -خلخال و فیروزآباد- خلخال اشاره کرد. احداث بزرگراه انزلی - رشت -لاهیجان - بابلسر - بابل، آمل -محمودآباد و ساری - بهشهر، تیران- سامان- چالشتر، بزرگراه شهرکرد- بن - داران، بزرگراه اهر-تبریز، راه اصلی دشت ارژن - کازرون، لار- کهورستان، لار-بستک، لار- جهرم، گزبلند - احمدی - برازجان،فیروزآباد -جم ، سوریان - هرابرجان - هرات وهرات به شهر بابک، راه اصلی سنگر-سیاهکل، راه اصلی مهاجران -توره - بروجرد -خرم آباد - پل زال ، سه راهی فولاد -ملاثانی به جاده اهواز - اندیمشک وکمربندی اراک و مسیر امامزاده محسن و آب شینه - درزالفودو،همدان-ابرو و همچنین بهسازی راه اصلی هراز، راه اصلی کرمان  بافت و محور کرمان - دیهوک، راه اصلی ایذه - باغملک - هفتگل - نمره یک - قبرسید ،رامهرمز - نمره یک ،کنار گذرهای شوشتر و دزفول و محور کارون ۳ - دشت ایذه، راه اصلی اهواز - رامهرمز -بهبهان، ماهشهر - هندیجان - دیلم، دارخوین - شادگان - خوردورق و واریانت تنگ فنی و راه اصلی ساری -کیاسر -سمنان و دامغان -معلمان -جندق -چوپانان - اردکان و طرود- شاهرود از جمله پروژه‌هایی است که در تیرماه به اتمام خواهد رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.