| کد خبر: 232099 |

جزئیات بسته حمایتی از آسیب دیدگان کرونا در ۱۴۰۰

معاون اقتصادی رئیس جمهور از طراحی بسته حمایتی جامع برای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی آسیب دیده از کرونا برای سال ۱۴۰۰ در کارگروه اقتصادی کرونا خبر داد.

تین نیوز

معاون اقتصادی رئیس جمهور از طراحی بسته حمایتی جامع برای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی آسیب دیده از کرونا برای سال ۱۴۰۰ در کارگروه اقتصادی کرونا خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا وسیما؛ محمد نهاوندیان امروز پس از جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در جمع خبرنگاران با تشریح آخرین تصمیمات اتخاذ شده برای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی آسیب دیده در شرایط کرونا، از طراحی بسته جامع حمایت‌های اقتصادی از آسیب دیدگان کرونا برای سال ۱۴۰۰ در کارگروه اقتصادی کرونا خبر داد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور افزود: باوجود همه محدودیت‌هایی که در سال ۹۹ برای کسب و کار‌های بشدت آسیب دیده از کرونا و خانوار‌ها داشتیم، حدود ۷۷ هزار میلیارد تومان در پرداخت مستقیم و در قالب ارائه تسهیلات، اقدام شد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به ارزیابی‌های انجام شده در ۲ ماه گذشته، از میزان تحقق تصمیمات، از طراحی بسته جامع حمایت‌های اقتصادی کرونا برای سال ۱۴۰۰ در کارگروه اقتصادی کرونا خبر داد و گفت: در جلسه قبلی ستاد ملی کرونا، مصوب شد مواردی که تمدید یا تجدید مصوبات قبل است، با تشخیص ستاد اقتصادی اعلام شود.

نهاوندیان اعلام کرد: مهلت اوراق مالیاتی، اجرای احکام، ۲ ماه تمدید شد، بر این اساس کسب و کار‌ها فرصت دارند از این مهلت ۲ ماهه استفاده کنند از طرف دیگر بدهی مالیاتی مشاغل و کسب و کار‌های آسیب‌دیده از کرونا، نیز تا پایان شهریور بدون محاسبه جریمه دیرکرد، تمدید شده است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: همه عملیات اجرایی هم تا پایان شهریورماه متوقف می‌شود تا فشار به بنگاه‌ها و کسب و کار‌ها وارد نشود و همچنین به سازمان امور مالیاتی اجازه داده شد که این جرایم را ببخشند به نظر می‌رسد با این اقدامات به ۱۴ رسته کمک می‌شود.

وی تصریح کرد: در حوزه حمایت‌های بانکی مشکل این بود که، بعضی از کسب و کار‌ها در سال گذشته درآمد زیادی نداشتند، اما تسهیلاتی گرفتند و حالا موعد پرداخت اقساط رسیده و این درحالی است که هنوز کسب و کارشان رونق نگرفته است به همین دلیل تصمیم گرفته شد اقساط‌شان ۴ ماه عقب بیفتد. یعنی اقساط ۴ ماه نخست سال ۱۴۰۰ را می‌توانند پایان دوره تسهیلات پرداخت کنند و امیدواریم از مرداد به بعد با گسترش واکسیناسیون از این شرایط خارج شویم.

نهاوندیان با اشاره به تصمیم اتخاذ شده درخصوص چک‌های برگشتی نیز گفت: در این رابطه تصمیم گرفته شد تا پایان تیرماه، یک ماه مهلت برای پرداخت چک‌های برگشتی داشته باشند و در این مدت اجرائیه‌ای صادر نمی‌شود و مشکلات و محدودیت‌های چک برگشتی خدمات بانکی متوقف خواهد بود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور همچنین درباره تسهیلات کرونایی نیز افزود: در سال ۱۳۹۹ مهلت‌هایی برای ثبت‌نام و پرداخت اختصاص داده شد. برای سال ۱۴۰۰ هم تا پایان شهریور امسال مهلت ثبت‌نام تمدید می‌شود بر این اساس به همه کسب و کار‌ها در رسته‌های ۱۴ گانه توصیه می‌کنم تا شهریور ماه به بانک خود مراجعه کنند و بانک‌ها هم تا پایان آبان‌ماه موظف هستند این تسهیلات را بپردازند.

نهاوندیان ادامه داد: بخصوص ۴ رسته گردشگری، فرهنگ و هنر، ورزش و جوانان و همچنین حمل و نقل ریلی و هوایی آسیب بسیار شدیدی دیده‌اند که مهلت‌های ثبت نام تا شهریور تمدید شده است. برای اقساط تسهیلات کرونایی نیز در این ۴ گروه تا پایان شهریور مهلت داده شد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: چندین رسته نیز پس از بررسی به موارد مذکور اضافه شد که از جمله می‌توان از مهد کودک‌ها، تالارها، پارک‌های آبی و شهربازی‌ها، نام برد که می‌توانند از همه امهال‌ها و تسهیل‌ها استفاده کنند.

نهاوندیان در ادامه به حمایت‌های بیمه‌ای اشاره کرد و افزود: مشاغل بشدت آسیب دیده می‌توانند حق بیمه سهم کارفرمایی اردیبهشت و خرداد را ۲ ماه دیرتر پرداخت کنند. همچنین بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا شرکت‌هایی که خدمات عمومی ارائه می‌دهند، برق و گاز آن‌ها نباید قطع شود که فرصتی داشته باشند تا زمانی که کسب وکارشان رونق گرفت، قبضوشان را بپردازند.

وی اضافه کرد: همچنین اتحادیه‌ها و اتاق‌هایی که مهلت‌شان به پایان رسیده و باید تجدید انتخابات می‌کردند احکامشان تا پایان شهریور تمدید شده تاشرایط به وضعیت عادی برگردد.

نهاوندیان گفت: چند مصوبه جدید هم پیشنهاد شد که در ستاد ملی کرنا مطرح خواهد شد، به طور خاص بخش مسکن هم در تسهیلات ودیعه و هم در تمدید، درباره ۲ مصوبه مهمی که در سال ۹۹ در این زمینه داشتیم در جلسه آینده ستاد ملی کرونا، بحث و نتیجه آن اعلام خواهد شد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور درباره بیمه بیکاری افزود: در سال ۹۹ حدود ۲ هزار میلیارد تومان برای مقرری بیمه بیکاری قرار داده بودیم، از جمله پیشنهاد‌های جدید، طرحی است که از سوی وزارت کار و تعاون برای بیمه بیکاری ارایه داده که قرار است در کارگروه اقتصادی و در ستاد ملی مقابله با کرونا مورد بررسی قرار گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.