| کد خبر: 232013 |

سردار هادیانفر خبر داد؛

اجرای طرح ویژه ترخیص خودروهای توقیفی از سه شنبه

طرح ویژه ترخیص وسایل نقلیه توقیفی شامل ۲۲۶ هزار خودرو از روز سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ اجرا خواهد شد.

تین نیوز

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: طرح ویژه ترخیص وسایل نقلیه توقیفی شامل ۲۲۶ هزار خودرو از روز سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سیدکمال هادیان‌ فر پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح طرح ویژه ترخیص وسایل نقلیه توقیفی (خودروها) پرداخت و گفت: پلیس راهور ناجا بیشترین ارتباط را با مردم دارد به طوری که سالانه ۳۲ میلیون خدمت را به مردم عزیز ایران اسلامی ارائه می‌دهد، از این رو بنا به تدابیر فرمانده ناجا در راستای افزایش رضایتمندی مردم و ارائه خدمات، تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه طی دو سال اخیر اقدامات و خدمات گسترده ای به مردم ارائه شده است، عنوان کرد: طرح تقسیط جریمه‌های رانندگی (برای اولین بار در کشور) نوبت دهی اینترنتی، طرح کاهش مراجعان به پلیس راهور، سیستمی کردن توقیف و رفع توقیف قضائی، ترخیص موتور سیکلت های رسوبی (تحویل ۲۸۰ هزار دستگاه به مالکان) و… از جمله این اقدامات است.

رئیس پلیس راهور ناجا در ادامه افزود: ۶۰ درصد این خودروها به خاطر تخلف‌های راهوری توقیف شده و ۴۰ درصد نیز مربوط به حوزه انتظامی است که دستور قضائی دارد و برای ترخیص نیز به دستور قضائی نیازمند است.

هادیان‌فر در ادامه با اشاره به تعداد خودروهای توقیفی بیان کرد: تعداد خودروهای توقیفی موجود ۲۲۶ هزار دستگاه خودرو است که در هزار و ۱۲۳ پارکینگ سطح کشور قرار دارند که متوسط زمان توقیف آنها دو و نیم سال است.

وی با اشاره به استثناهای این طرح اظهار داشت: خودروهایی که قبل از ۲۹ اسفند سال ۹۹ توقیف شده اند و خودروهای فرسوده و همچنین خودروهایی که هیچگونه سابقه‌ای در سامانه شماره گذاری پلیس ندارند از این خدمات مستثنی هستند.

رئیس پلیس راهور ناجا به اجرای طرح ویژه ترخیص وسایل نقلیه توقیفی (۲۲۶ هزار دستگاه خودرو) اشاره کرد و گفت: این طرح به مدت دو ماه (یک هزار و ۲۰۰ دفتر خدمات پلیس +۱۰) اجرا خواهد شد و پیش بینی می‌کنیم تا ۵۰ درصد امکان ترخیص این خودروها وجود دارد.

سردار هادیانفر در خصوص پرداخت عوارض شهرداری و داشتن معاینه فنی خودروهای توقیفی اذعان داشت: ما هیچ الزامی برای پرداخت عوارض شهرداری برای خودروهای ترخیصی نگذاشته ایم و همچنین نیاز به معاینه فنی وجود ندارد و مالکان یا متصرفان بعد از ترخیص می‌بایست دنبال این کارها باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.