| کد خبر: 23199 |

کمربندی که سالها با وعده مردم را دور زد / " آینده ای نه چندان دور " تاریخ جدید بهره برداری

تین نیوز |  پروژه جاده کمربندی بروجرد به عنوان قطعه ای از مسیر ترانزیتی غرب کشور از جمله پروژه هایی است که اجرای آن تا کنون هفت سال به طول انجامیده و علی رغم وعده مسئولان برای افتتاح آن در مناسبتهای مختلف این مهم تحقق نیافته است.
 
 جاده کمربندی بروجرد بعد از محور بروجرد - اشترینان از جمله پروژه های زمان بری است که تاکنون بارها بهره برداری از آن توسط مسئولان مختلف رسانه ای شده است.
 
بررسی وعده ها در طول سالجاری برای بهره برداری از این پروژه حکایت از اظهار نظرهای متفاوت دارد، از وعده شهردار بروجرد برای افتتاح پروژه در خردادماه سال 93 گرفته تا وعده های رضا آریایی سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد که از مردادماه آغاز و راهی عید فطر و سپس هفته دولت شد ولی هیچ کدام از این وعده ها رنگ واقعیت نگرفت.
 
این در حالیست تعلل متولیان امر در به اتمام رساندن و تکمیل این محور به عنوان قطعه ای از مسیر ترانزیتی غرب کشور مورد انتقاد رانندگان، مسافران و مردم این شهر قرار گرفته است ولی همچنان پروژه برای بهره برداری امروز و فردا می شود.
 
جاده کمربندی بروجرد هفت سال پیش به پرونده پروژه های عمرانی شهرستان بروجرد برای اجرای عملیات ساخت می پیوندد و تا کنون در این زمینه مسئولان زیادی برای تکمیل آن تلاش کرده اند که متاسفانه هنوز این پروژه به نتیجه نرسیده است.
 
در طول این مدت کمبود اعتبارات عمرانی یکی از دلایل مهم به تاخیر افتادن عملیات اجرایی جاده کمربندی بروجرد بوده است که البته برای شانه خالی کردن از مسئولیت برای برخی از مسئولان مربوطه توجیه خوبی محسوب می شود.
 
این در حالی است که عوارض ناشی از تصادفات و تلفات و بروز حوادث دلخراش جاده ای ناشی از نبود محور کمربندی در بروجرد به حدی رسید که اعتراض شهروندان بروجردی را برانگیخت تا به دنبال آن اواسط سال 92 هوشنگ بازوند استاندار لرستان شخصا برای رفع این معضل وارد عمل شود.
 
در این راستا استاندار لرستان طی برگزاری جلساتی با مسئولان وقت و متولیان امر، بازدید از پروژه کمربندی بروجرد و اختصاص اعتبار به منظور ادامه عملیات اجرایی آن تا حدود زیادی توانست وضعیت اسفبار این پروژه را در بروجرد مدیریت کرده و به مردم این نوید را بدهد که جاده کمربندی هرچه سریعتر تکمیل خواهد شد.
 
به رغم پیگیریهای استاندار لرستان و تامین اعتبار تکمیل کمربندی بروجرد هنوز وعده مسئولان شهرستانی برای بهره برداری پروژه محقق نشده است.
 
طی سالجاری انتشار خبر افتتاح جاده کمربندی بروجرد در هفته دولت از سوی سرپرست فرمانداری ویژه این شهرستان رسانه ای شد، وعده ای که به رغم امیدبخش بودند دیری نپایید که امید مردم را به یاس تبدیل کرد.
 
با سپری شدن هفته دولت و به افتتاح نرسیدن جاده کمربندی بروجرد بازهم گمانه زنی ها برای افتتاح این پروژه آغاز شد تا تاریخ "به زودی" و "در آینده ای نه چندان دور" جای خود را در ادبیات مسئولان این شهرستان برای این افتتاح این پروژه باز کند.
 
پس از گذشت هفته دولت تا به امروز با پیگیری های سرپرست فرمانداری شهرستان بروجرد برای رفع موانع و مشکلات این محور و ملزم کردن دستگاههای متولی به منظور تسریع در اجرای وظایف محوله مطابق وعده جدید مسئولان این پروژه قرار است در روزهای آینده به بهره برداری برسد.
 
رئیس اداره راه و شهرسازی بروجرد در رابطه با آخرین وضعیت جاده کمربندی این شهرستان به خبرنگار مهر می گوید: اجرای این پروژه به صورت مشترک از سوی دستگاههای راه و شهرسازی، اداره برق و شهرداری بروجرد بوده است.
 
جمشیدی می افزاید: اداره راه و شهرسازی به تمام تعهدات خود در راستای ساخت جاده کمربندی بروجرد عمل کرده است که یکی از آنها اجرای روکش آسفالت با هزینه سه میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است.
 
وی ادامه می دهد: اجرای رفوژ وسط بلوار نیز توسط شهرداری به طور 95 درصدی انجام شده است که تنها برخی از قسمتهایی که مشکل دارد باید لکه گیری شود که برای این کار هم به اعتیار نیاز داریم.
 
رئیس اداره راه و شهرسازی بروجرد می گوید: برای بهسازی دولاین به طول هفت کیلومتر از جاده کمربندی بروجرد 6 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با تامین آن به طور قطع عملیات بهسازی تا پایان سال مالی انجام خواهد شد.
 
مدیر شبکه توزیع برق شهرستان بروجرد نیز در این رابطه به مهر می گوید: چراغهای روشنایی و پایه های کمربندی بروجرد بطور 100 درصد در مسیر جاده کمربندی بروجرد نصب شده است.
 
محمد خسروی می گوید: تا کنون 70 درصد این پروژه کابل کشی و تامین روشنایی شده است و 30 درصد مابقی تا پایان هفته جاری انجام خواهد شد.
 
خسروی می افزاید: تمام مشکلات و موانع در مسیر جاده کمربندی رفع شده و امید است با تلاش دیگر مسئولان این پروژه در روزهایی نزدیک به بهره برداری برسد.
 
سرپرست فرمانداری شهرستان بروجرد نیز در این رابطه به خبرنگار مهر می گوید: پروژه جاده کمربندی از جمله پروژه هایی است که عملیات اجرایی آن به دلیل مشکلات عدیده تا کنون به تاخیر افتاده است.
 
رضا آریایی می افزاید: با پیگیری های مجدانه استاندار لرستان و تلاش دیگر مسئولان در سال جاری روند عملیات اجرایی این پروژه تسریع پیدا کرده که علی رغم عدم تحقق وعده های مختلف به منظور افتتاح جاده کمربندی، خوشبختانه این مهم درروزهای آینده با حضور استاندار لرستان محقق خواهد شد.
 
آریایی تاکید می کند که در حال حاضر مشکلات در دو باند رفت و برگشت جاده کمربندی به صفر رسیده و امنیت و سلامت در این محور افزایش پیدا کرده است.
 
سرپرست فرمانداری شهرستان بروجرد یادآور می شود: به دلیل کمبود قیر مرغوب تنها روکش بخشهایی از این محور باقیمانده که آنهم توسط شهرداری اجرا خواهد شد.
 
وی می افزاید: بالاخره پس از سالها تاخیر در روند عملیات اجرایی جاده کمربندی این پروژه و پیگیریهای به عمل آمده از سوی استاندار لرستان در آینده ای نه چندان دور کمربندی بروجرد به طور کامل به بهره برداری می رسد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.