| کد خبر: 231989 |

◄ ندامتگاه جدید کاشان افتتاح و به بهره‌برداری رسید

زندان جدید کاشان با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد

تین نیوز

زندان جدید کاشان با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد

به گزارش خبرنگار تین نیوز از کاشان، رییس اداره زندان کاشان محسن محبوبی اظهار کرد: برای ساخت زندان جدید کاشان 60 میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی هزینه شده است.

رییس اداره زندان کاشان با اشاره به اینکه، پس از 12 سال این زندان جدید کاشان افتتاح و به بهره‌برداری رسید افزود: تراکم در زندان قبلی کاشان بالا بود و این زندان جدید شامل قسمت‌هایی مثل، نمازخانه و سالن ملاقات، است.

کرامت انسانی می‌طلبد تا تعداد زندانی با ظرفیت یکسان باشد

محمود ضیایی‌فرد مدیرکل زندان‌های استان اصفهان نیز در حاشیه افتتاح ندامتگاه جدید کاشان با اشاره به اینکه با توجه به قانون انتقال زندان‌ها از سال 80 ساخت و بهره‌برداری ندامتگاه جدید کاشان آغاز شد، یکی از برنامه‌ریزی‌های مهم برای ندامتگاه‌ها تعداد زندانی با ظرفیت یکسان باشد و این موضع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه، برای افزایش امنیت زندان کاشان سه میلیارد تومان برای دوربین مدار بسته و دیگر موارد هزینه شده است، تصریح کرد: ندامتگاه جدید کاشان، در 51 هکتار بنا شده است و 12هزار و 500 مترمربع اعیان، بنا و ساختمان است و دارای سه اندرزگاه است.

ساخت ندامتگاه، بازسازی شخصیت زندانی و بازگشت به زندگی شرافتمندانه است

دکتر محمدرضا حبیبی رییس کل دادگستری استان اصفهان در مراسم افتتاح ندامتگاه کاشان با اشاره به اینکه هدف اصلی از ساخت ندامتگاه، بازسازی شخصیت زندانی و بازگشت افراد مجرم وخطاکار به زندگی شرافتمندانه است، افزود: در دین مقدس اسلام و به تبع آن در قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران، ساخت ندامتگاه به عنوان زیرساخت‌ و گامی در راستای میل به این هدف‌ها و پرورش شخصیت مجرمین است.

وی همچنین رعایت حق و حقوق زندانی را تاکید کرد و افزود: اگر قرار است زندانی مجازات شود همان محدود کردن آزادی که مهمترین حق طبیعی هر انسان است مجازاتی برای برگشت به زندگی شرافتمندانه‌اش است.

وی با بیان اینکه بر پایه دستورهای آیین ما در واقع هدف از مجازات زندان به هیچ‌وجه انتقام‌جویی و انتقام‌گیری از مجرم نیست، گفت: سیاست نظام با توجه به فرمایش و سیاست‌گذاری امام راحل از ابتدای انقلاب که فرمود «زندان‌ها باید تبدیل به دانشگاه شود» بر همین مبنا، هدف اصلی از اعمال حبس برگشت به زندگی شرافتمندانه است.

کرامت انسانی و حق و حقوق زندانی باید رعایت شود

آیت‌الله سلیمانی امام جمعه منطقه کاشان نیز گفت: زندان مکانی برای بازنگری و بازسازی شخصیت انسان‌ها است لذا باید کرامت انسانی و حق و حقوق زندانی رعایت شود.

نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان افزود: از مسولان می‌خواهیم که زمینه آسایش و آرامش خانواده های زندانیان را فراهم کرده و جهت ایاب و ذهاب و پذیرایی آنها برای ملاقات اقدامات لازم را به عمل آورند.

خبرنگار تین نیوز: سید علی ساداتی نژاد

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.