| کد خبر: 231986 |

آغاز عملیات اجرایی باند دوم جاده رامشیر- ماهشهر با حضور معاون وزیر راه

عملیات اجرایی باند دوم جاده رامشیر - ماهشهر روز پنجشنبه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسوولان استانی آغاز شد.

تین نیوز

 عملیات اجرایی باند دوم جاده رامشیر - ماهشهر روز پنجشنبه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسوولان استانی آغاز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه آغاز این پروژه در جمع خبرنگاران بیان کرد: اتفاقات خوبی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ برای زیرساخت‌ها و توسعه آن در بخش حمل و نقل خوزستان پیش بینی شده که نتیجه آن را امسال و سال‌های آینده خواهیم دید که از جمله آنها اجرای این پروژه است.

خیراله خادمی افزود: در سال های اخیر ایجاد ردیف ملی در پروژه‌های کشوری تقریبا ناممکن است به گونه‌ای که امسال تنها ۲ یا سه ردیف در بخش حمل و نقل و زیرساخت‌ها در کل کشور افزوده شده  است.

وی بیان کرد: گرفتن ماده ۲۳ از سازمان برنامه و بودجه یک تا پنج سال طول می‌کشد اما امسال  تمام مجوزهای لازم برای اخذ ردیف بودجه گرفته شد.

معاون وزیر راه و شهر سازی گفت: در مجموع اعتبار امسال برای این پروژه ۳۴۰ میلیارد ریال است که رقم خوبی برای آغاز کار است.

تقویت ردیف اعتباری راه آهن اهواز - اصفهان

خادمی ادامه داد: خوشبختانه امسال ردیف اعتباری خط آهن از اهواز به اصفهان، که سالها مورد انتظار مردم استان خوزستان، اصفهان و چهار محال و بختیاری بوده تقویت شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: دیروز قرارداد فاینانس آن با شرکت مپنا برای گرفتن وام از شرکت خارجی امضا شد و امید است در تابستان امسال عملیات اجرایی راه آهن اهواز تا رامهرمز آغاز شود که درآینده به سمت باغملک، ایذه، چهارمحال و بختیاری و اصفهان ادامه می‌یابد.

وی گفت: از دیگر طرح‌های کلان، راه‌اندازی یک مسیر راه آهن دیگر از بندر امام(ره) به رامهرمزاست که در حال پیگیری است و اتفاق بزرگی برای کشور محسوب می‌شود.

استاندار خوزستان نیز گفت: امسال و سال آینده تحولات خوبی در زیرساخت‌های جاده‌ای خوزستان رخ می‌هد.

قاسم سلیمانی دشتکی افزود: کل اعتبارات توازن ملی ۹ هزارمیلیارد ریال است که ۵۰ درصد آن به راه‌ها اختصاص یافته است.

اجرای پروژه راه آهن اصفهان - شهرکرد - اهواز که پیش از این قرار بود توسط کره جنوبی اجرا شود و به بهانه تحریم‌ها از اجرای آن سرباز زد، تحول بزرگی در جابه جایی و حمل و نقل ریلی مسافر و کالا، بین استان های بزرگ و صنعتی کشور، از مسیر چهارمحال و بختیاری رخ می دهد و فاصله استان‌های جنوبی تا مرکز کشور حدود ۵۰۰کیلومتر کاهش می یابد.

با راه اندازی این خط ریلی ۷۵ میلیون تن بار از فلات مرکزی ایران به بنادر جنوبی منتقل می شود و مسیر فلات مرکزی به بنادر جنوبی کشور ۴۷۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.