| کد خبر: 231952 |

راه آهن خراسان جنوبی، یک گام مهم رو به جلو

در تاریخ نهم خرداد امسال قرارداد تامین مالی، احداث، راه اندازی، اجاره و انتقال راه آهن بیرجند-یونسی به تایید و امضای وزیر راه وشهرسازی رسیدکه انعقاد این قرارداد گامی بسیار مهم در رونداجرای این ابرپروژه است.

تین نیوز

در تاریخ نهم خرداد امسال قرارداد تامین مالی، احداث، راه اندازی، اجاره و انتقال راه آهن بیرجند-یونسی به تایید و امضای وزیر راه وشهرسازی رسیدکه انعقاد این قرارداد گامی بسیار مهم در رونداجرای این ابرپروژه است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (خراسان جنوبی)، پروژه احداث راه آهن در خراسان جنوبی از اهمیت و جایگاه ویژه ای در تکمیل کریدور شرق برخوردار است، پروژه‌ای که در ماه‌های بعد نیز با حمایت دولت، با هدف تسریع در اجرای پروژه مصوبه ای مبنی بر اختصاص حدود ۲۶۰۰ میلیاردتومان فاینانس داخلی برای اتصال بیرجند به شبکه راه‌آهن سراسری (ایستگاه یونسی) توسط صندوق توسعه ملی را در پی داشت که درسال ۹۹ با پیگیری های مجدانه انجام شده  هیات امنای صندوق توسعه ملی به ریاست رئیس جمهور با تخصیص این تسهیلات از طریق صندوق توسعه ملی به پروژه ریلی استان (بیرجند- یونسی) موافقت کردند.

مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی دراین خصوص بیان داشت: نکته حایز اهمیت این است که برای اولین بار در کشور دولت موافقت کرده از محل صندوق توسعه ملی برای پروژه‌های ریلی تسهیلات ریالی تخصیص داده شود.

وی گفت: برای تحقق این مصوبه می بایست ابتدا قراردادی بین وزارت راه و شهرسازی و کنسرسیوم ریلی منعقد می شد که با پیگیری های مجدانه‌ای که از سوی ملانوری استاندار و اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی صورت گرفت، الحمدالله در تاریخ نهم خرداد ماه امسال قرارداد تامین مالی، احداث، راه اندازی، اجاره و انتقال راه آهن بیرجند-یونسی به تایید و امضای مهندس اسلامی وزیر راه و شهرسازی رسید که انعقاد این قرارداد گامی بسیار مهم در روند اجرای این ابرپروژه است.

وحید داعی افزود: این قرارداد بین وزارت راه وشهرسازی با نمایندگی شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور و کنسرسیوم ریلی متشکل از ۶ شرکت آرادان، اس دی ام ، توسار، ویسا، تیراژ و توچال  منعقد شده است.

مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی بیان داشت که در ادامه پیگیری های لازم انجام تا  بانک‌های عامل در قالب یک کنسرسیوم بانکی به سرگروهی بانک رفاه سازماندهی شده و پرداخت تسهیلات فاینانس صندوق توسعه ملی از طریق این بانک ها به کنسرسیوم ریلی محقق خواهد شد که هم اکنون تحقق این موضوع در دستورکار پیگیری است.

وی درخصوص آخرین وضعیت اجرایی راه آهن بیرجند – یونسی بیان داشت: ۱۸۳کیلومتر از حد فاصل راه آهن بیرجند- یونسی در استان خراسان جنوبی است که قطعه ۱۶ به طول ۳۲ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی حدود ۲۰ درصد در مرحله عملیات زیر سازی است وباپیگیری های انجام شده درسال ۹۹اعتبار این طرح از ۲۹۰ میلیارد ریال در قانون بودجه سال ۹۹ به ۶۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.