| کد خبر: 231901 |

مدیریت شهری دوره پنجم مانع تاراج اموال عمومی و دارایی های شهر شد

ما در این دوره توانستیم مبتنی بر اصل شفافیت و پاکدستی،‌ انضباط مالی را در شهرداری تهران برقرار کنیم و از تاراج اموال و دارایی های عمومی ممانعت کردیم.

تین نیوز

رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران کارنامه مدیریت شهری دوره پنجم تهران را افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: ما در این دوره توانستیم مبتنی بر اصل شفافیت و پاکدستی،‌ انضباط مالی را در شهرداری تهران برقرار کنیم و از تاراج اموال و دارایی های عمومی ممانعت کردیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمد سالاری در دویست و نود و نهمین جلسه شورا در واکنش به گزارش تحویل و تحول شهردار تهران، گفت: در ابتدا از همکارانم در شورا برای تصویب طرح "الزام شهرداری تهران به ارائه گزارش تحویل و تحول" و سپس از شهردار تهران بابت ارائه این گزارش جامع که حاصل زحمات تک تک اعضای شورا، معاونین و مدیران و بطور کلی ۷۰ هزار پرسنل شهرداری است، تشکر می کنم اما گلایه ای از شهردار تهران دارم.

وی افزود: متاسفانه در این گزارش بیان نشد که مدیریت شهری دوره پنجم در چه فضایی شهر تهران را تحویل گرفت و مبتنی بر چه سختی ها و در چه بستری این اقدامات ارزشمند را انجام داد. ما در حالی شهر تهران را تحویل گرفتیم که ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی از گذشته به ما ارث رسیده بود، ظرفیت درآمدزایی طرح تفصیلی پیش خور شده بود، تحریم های ظالمانه بر کشور ما تحمیل شده بود، بسیاری از نهادها برای پیش برد امور با ما همراهی نکردند، دو شهردار ما بصورت غیر ارادی تغییر کرد و در ادامه پاندمی کرونا از راه رسید و این شرایط باید در این گزارش برای شهروندان تبیین می شد. همچنین باید اعلام می شد که برای پروژه های سخت افزاری که در دوره گذشته اجرا شده است و بسیاری از آن ها برای شهر تولید عارضه کرده اند، از چه محلی هزینه می شد.

وی با اشاره به سخنان یکی از معاونین شهردار سابق گفت: ایشان اعلام کردند که  دوره ۱۲ ساله مدیریت گذشته  ۱۳۲۰۰۰میلیارد تومان بودجه داشته و دوره چهارم هم ۱۱۰ هزار میلیارد تومان و خواسته بودند مردم اقدامات دوره پنجم را با دوره ۱۲ ساله مقایسه کنند. من به ایشان می گویم که اگر بودجه ها را تبدیل به دلار کرده و به قیمت روز حساب کنید، نزدیک به ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان فقط بودجه رسمی شما در ۱۲ سال بوده و بودجه ما تاکنون ۹۰ هزار میلیارد تومان است، ضمن اینکه مجموعه اقدامات دوره گذشته که عمدتا بزرگراه سازی درون شهری و مربوط به مترو بوده از محل تبصره های بودجه و از محل فروش چندین هزار هکتار املاک، اراضی و دارایی های شهر هزینه شده است که با آن چندین هزار هکتار دارایی های ملکی و زمین که امروز ۵۰ تا ۱۰۰ برابر افزایش قیمت پیدا کرده اند، می توانستیم برای همیشه تاریخ این شهر را با درآمد پایدار و بدون دریافت ریالی عوارض اداره کنیم.

سالاری تاکید کرد: شهردار تهران، امروز باید در گزارش خود، این موضوعات را برای شهروندان تبیین می کرد که ما  در این فضا، مبتنی بر اصل شفافیت و پاکدستی،‌ توانستیم انضباط مالی را در شهرداری تهران برقرار کنیم و توقف شهرفروشی، ممانعت از تاراج امول عمومی، تغییر پارادایم از کمیت گرایی نمایشی به تولید کیفیت برای زندگی، ارتقاء تاب آوری و ایمنی در شهر تهران، توسعه حمل و نقل عمومی، صیانت از محیط زیست و میراث تاریخی، توجه به قلمروهای عمومی، تغییر نگاه به شهر از کالایی به معنایی و هویت بخشی به شهر را رقم بزنیم. مدیریت شهری دوره پنجم با وجود همه مشکلات ذکر شده، شهر را به بهترین شکل اداره کرد و این افتخاری برای نظام جمهوری اسلامی ایران است و از نهادهای نظارتی، حاکمیتی و دولت انتظار می رفت که از این کارنامه تقدیر کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.