| کد خبر: 231878 |

هفت پروژه فرودگاهی گیلان با حضور معاون رئیس جمهوری بهره‌برداری می‌شود

مدیرکل فرودگاه گیلان از افتتاح هفت پروژه فرودگاهی با حضور محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، فردا دوازدهم خردادماه در فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت خبرداد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه گیلان از افتتاح هفت پروژه فرودگاهی با حضور محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، فردا دوازدهم خردادماه در فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت خبرداد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سید محسن میرحسینی افزود: هفت پروژه مهم فرودگاهی به ارزش ۴۹۰ میلیارد ریال با حضور دکتر محمد باقر نوبخت و سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی و مقامات استانی به بهره برداری می رسد.

وی اظهار داشت: نصب و راه‌اندازی سامانه کمک ناوبری (ILS/DME) به ارزش ریالی ۳۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران مهمترین پروژه ای است که فردا در استان گیلان افتتاح می شود.

مدیرکل فرودگاه گیلان ادامه داد: با بهره برداری از سامانه یاد شده دید افقی این فرودگاه از یک هزار و ۲۰۰ متر به ۵۵۰ متر بهبود خواهد یافت که ضمن ارتقاء ضریب ایمنی فرودگاه، تاخیرات و ابطالی پروازها کاهش می یابد.

میرحسینی گفت: سیستم ILS در فرودگاه سردار جنگل رشت از سال ۱۳۸۰ فعال بوده اما با گذشت زمان مستهلک شده بود؛ بر همین اساس پروژه نصب سیستم جدید و پیشرفته یادشده از تیرماه سال گذشته آغاز شد و با انجام وارسی پروازی اکنون آماده افتتاح رسمی شده است.

امروزه یکی از مهمترین و متداول‌ترین دستگاه هایی ناوبری برای نشستن هواپیما در فرودگاه های پرترافیک و فرودگاه های با شرایط جوی نامناسب، " سیستم نشستن به وسیله دستگاه ILS یا همان Instrument Landing System است.

مدیرکل فرودگاه گیلان اظهار داشت: نمازخانه و توسعه ساختمان اداری ، احداث و تجهیز ساختمان پست برق، محصور و دیوارکشی ۱۰ هکتار از اراضی خریداری شده اطراف فرودگاه سردار جنگل رشت، بهسازی نمای ترمینال خارجی از دیگر طرح هایی است که فردا با حضور مقامات یادشده به بهره برداری می رسد.

وی بیان کرد: در زمان حاضر ۹۶سورتی پرواز در هفته از فرودگاه گیلان به ۱۰ مقصد اهواز، تهران، عسلویه، اصفهان، بندرعباس، تبریز، کیش، مشهد، بوشهر و شیراز  توسط ۹ شرکت هواپیمایی انجام می شود.

فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده؛تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی باز می‌گردد؛ این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در رشت بعنوان یکی از برترین فرودگاه‌های ایران و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی به شمار می آید.

این فرودگاه دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال - جنوب و در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) واقع شده؛ این فرودگاه در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و با مساحت کل ۲۲۰ هکتار در ارتفاع ۴۰ پا پایین تر از آب های آزاد است.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.