| کد خبر: 231867 |

پرتلفات ترین کشور به نسبت سرانه مرگ‌ومیر ناشی از کرونا

مقامات کشور "پرو" از تجدیدنظر در آمار فوتی های همه گیری کروناویروس در این کشور خبر داده‌اند که بر اساس آن، سرانه قربانیان بیماری کووید-۱۹ در پرو، بالاترین میزان در جهان برآورد شده است.

تین نیوز

مقامات کشور "پرو" از تجدیدنظر در آمار فوتی های همه گیری کروناویروس در این کشور خبر داده‌اند که بر اساس آن، سرانه قربانیان بیماری کووید-۱۹ در پرو، بالاترین میزان در جهان برآورد شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مقامات پرو روز گذشته (دوشنبه) اظهار داشتند که آمار فوتی های کروناویروس در این کشور حدودا سه برابر بیش از رقم اعلام شده است و آمار واقعی به رقم ۱۸۰ هزار و ۷۶۴ مورد رسیده است.

پرو از جمله کشورهای منطقه آمریکای لاتین است که در دوران همه گیری کروناویروس بیشترین تلفات را داشته است و بیمارستانها و مراکز درمانی این کشور مملوء از بیمار است و میزان نیاز به مخازن اکسیژن بیش از ظرفیت است.

دولت پرو اعلام کرد: اکنون شمار موارد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ را که رقم ۶۹ هزار و ۳۴۲ مورد است به روز می کند. بخشی از این تفاوت آماری به دلیل کمبود تجهیزات تست های تشخیصی است که تایید مرگ بیمار بر اثر ابتلا به ویروس یا عوامل دیگر را دشوار می کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، طبق اعلام دانشگاه جانز هاپکینز، پیش از این مجارستان با حدود ۳۰۰ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر، بیشترین سرانه مرگ ناشی از بیماری کووید-۱۹ را داشته است که اکنون با به روز شدن آمار فوتی های کروناویروس در پرو، سرانه مرگ ناشی از این بیماری در این کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر بیش از ۵۰۰ مورد خواهد بود.

دانشگاه جانز هاپکینز با استناد به رقم جدید، پرو را پرتلفات ترین کشور به نسبت سرانه مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا معرفی کرده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.