| کد خبر: 231853 |

۴۹۰ میلیارد ریال پروژه جدید در فرودگاه سردار جنگل رشت افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها گفت: در راستای سیاست توسعه و تجهیز فرودگاههای کشور، فردا هفت پروژه مهم فرودگاهی به ارزش ۴۹۰ میلیارد ریال با حضور معاون رییس‌جمهوری در فرودگاه سردار جنگل رشت به بهره‌برداری می‌رسد.

تین نیوز

 مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها گفت: در راستای سیاست توسعه و تجهیز فرودگاههای کشور، فردا هفت پروژه مهم فرودگاهی به ارزش ۴۹۰ میلیارد ریال با حضور معاون رییس‌جمهوری در فرودگاه سردار جنگل رشت به بهره‌برداری می‌رسد.

سیاوش امیرمکری با اشاره به هدفگذاری برای توسعه فرودگاه‌های کشور در چند سال اخیر افزود: نصب و راه‌اندازی سامانه کمک ناوبری ILS/DME به ارزش ریالی ۳۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران یکی از مهمترین پروژه هایی است که در فرودگاه رشت افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایرنا،  ILS یا Instrument Landing System یکی از مهم‌ترین و متداول‌ترین دستگاه‌های ناوبری برای نشستن هواپیما در فرودگاه‌های پرترافیک و فرودگاه‌های با شرایط جوی نامناسب است که با وجود آن، خلبان امکان فرود در آب وهوای نامناسب را نیز خواهد داشت.

امیرمکری بیان‌داشت: با بهره‌برداری از سامانه مذکور و با توجه به وجود RVR و سامانه کمک بصری PALS، دید افقی این فرودگاه از یک‌هزار و ۲۰۰ متر به ۵۵۰ متر بهبود خواهد یافت که ضمن ارتقای ضریب ایمنی فرودگاه، تاخیرها و ابطالی پروازها کاهش می‌یابد.

به گفته وی، همه این پروژه‌ها از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، فرودگاه سردار جنگل رشت با داشتن حدود ۱۰۰ سورتی پرواز برنامه ای در هفته به مقاصد داخلی مشهد، اهواز، عسلویه، تهران، شیراز، بندرعباس، کیش، اصفهان،  تبریز، ترکیه و گرجستان به صورت فصلی و غیربرنامه ای خدمات فرودگاهی ارایه می دهد.

با توجه به ارتقای زیرساخت های موجود در دولت تدبیر وامید این فرودگاه اکنون ظرفیت پذیرش حداقل روزانه ۴۰ سورتی پرواز در مسیرهای داخلی و خارجی را دارد.

این فرودگاه اکنون مجهز به سامانه های کمک ناوبری برای نشست و برخاست پروازها همچون DVOR، ILS و DME  است که از پیشرفته ترین دستگاه های کمک ناوبری به شمار می‌رود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.